Renfe sumará tres frecuencias máis á conexión con Madrid cando se reabra a liña o día 26

p. g. REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

El accidente del Alvia en La Hiniesta motivó el corte de la línea hasta el día 25
O accidente do Alvia en La Hiniesta motivou o corte da liña ata o día 25 grupos tren zamora

A liña Lugo-Santiago, que inclúe o Xacobús, é a concesión con máis pretendentes das 29 que quedan por adxudicar no novo plan de transporte da Xunta

16 jun 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

A desescalada no ámbito da mobilidade camiña tamén cara a unha certa normalidade, que no caso do transporte ferroviario de longa distancia, aínda afectado as prescricións do estado de alarma, terá un ritmo algo diferente en Galicia. Renfe abre xa este xoves a compra de billetes para as conexións de longa distancia e alta velocidade, pero mentres que no resto de España o aumento de servizos ferroviarios prepárase para o día 22, cando remata o estado de alarma no resto do país, en Galicia non poderá ser ata o 26. Ese día finaliza o corte da liña entre Ourense e Zamora, decidido tras o accidente do Alvia ás portas da capital zamorana que obriga a reparar a vía nese tramo, pero tamén polas obras pendentes para adaptar á alta velocidade o tramo convencional entre Taboadela e Ourense. A partir dese momento, as frecuencias con Madrid aumentarán un 50 % en ambos os sentidos, sumándose ás tres frecuencias actuais outras tres máis.

Esta oferta de trens irase ampliando en función da evolución da demanda e a ocupación dos trens, ata recuperar ao final do proceso os niveis previos á crise. Os billetes poderanse contratar para viaxes ata o 12 de decembro, de forma que, grazas á venda anticipada, Renfe poderá observar a evolución da demanda para rehabilitar máis frecuencias.

Máscaras

O operador público subliña que durante todos os traxectos en tren será obrigatorio o uso de máscaras por parte de todos os viaxeiros, pois é a única opción para poder utilizar a capacidade completo nos trens, como sucede nos autobuses.

A bordo non haberá servizos de restauración nin repartición de auriculares e prensa por razóns de seguridade. Si se distribuirán toallitas aos viaxeiros e reforzaranse as medidas de hixiene e desinfección en todos os trens.

A liña Lugo-Santiago, que inclúe o Xacobús, é a concesión con máis pretendentes

A Consellería de Infraestruturas e Mobilidade fixo público onte as ofertas presentadas polo sector do transporte de viaxeiros por estrada aos 29 contratos que quedan por adxudicar do novo plan de transporte da Xunta, que entre outras novidades inclúe servizos escolares compartidos e a demanda, especialmente nas zonas rurais.

O contrato ou concesión que suscitou máis interese é Lugo-Santiago e anexos, con sete empresas ou grupos interesados. O motivo deste interese non é tanto a ruta principal que dá nome ao contrato, senón o feito de que estea asociado o Xacobús, un servizo de apoio ao peregrino para que poida facer o Camiño dunha forma moito máis cómoda. A este contrato opta o gran grupo galego Monbús, Grabanxa, Tranvías -a empresa do bus urbano da Coruña que aposta agora por percorridos interurbanos- Vectalia, Arriva, Freire e A Veloz.

Hai outros cinco contratos, entre eles o do Baixo Miño e sur de Vigo, que contan con ata cinco aspirantes. Chama a atención que entre eles non estea a concesión máis rendible de todas as que son competencia da Xunta: a do eixo atlántico que une A Coruña e Vigo, ao que se suman outras conexións con Lugo, Lalín e Fisterra. Talvez a razón estriba en que a este contrato, polo número de frecuencias, só poderían optar empresas grandes, cun amplo parque de vehículos para poder atender esa demanda.