Unha historia de amor nun ecosistema cheo de cor

FUGAS

cedida

O Circo do Sol presenta no mes de decembro na Coruña o seu espectáculo «OVO», no que uns insectos se debaten entre o romance e a envexa mentres desafían á lei da gravidade

13 oct 2018 . Actualizado ás 01:24 h.

Calquera ecosistema pode ser pervertido por un elemento estraño. Ata o máis bucólico ve rota a súa harmonía pola chegada de algo tan aparentemente inocuo como un ovo. É o caso do micromundo fantástico que nos propón o Circo do Sol no seu espectáculo OVO, que estreará na Coruña este nadal. Unha sociedade perfecta, poboada por insectos cheos de cor, ve turbada a súa paz cando unha mosca e un ovo cóanse na súa ditosa monotonía. E todo isto, claro, desafiando as leis da gravidade entre trapecios, piruetas e contorsiones, como mandan as normas que rexen nesta compaña.

«É como mirar a través dun microscopio, de maneira que se descobre un novo universo minúsculo, pero visto ao grande», explica Gerry Regitschnig, que interpreta a Máster Flipo, o xefe desta comunidade de bichos, e que define este espectáculo como «unha historia de amor cun ovo no medio». O ovo da discordia tráeo unha mosca que remata establecendo relacións cunha mariquita e espertando así os celos do xefe do grupo. Unha sorte de Romeo e Julieta en clave entomolóxica onde predomina a cor, e non só no vestiario e os decorados: «Hai cor mesmo na música, que ten moitos toques brasileiros», asegura Regitschnig, austríaco residente en Bilbao que leva desde 1992 traballando co Circo do Sol.

Pero conseguir toda esa cor e espectacularidade require unha dedicación total: «Todas as nosas actuacións son moi esixentes. Esta en particular ten un número de trapecio espectacular. Para iso ensaiamos e adestramos todos os días entre cinco e sete horas. É que son moitos números dentro do mesmo espectáculo. Aquí estamos todos nun estado físico excelente. Temos que coidarnos, mesmo na alimentación», conta Máster Flipo. E quen se encarga de coidar aos artistas neste espectáculo é Victoria Vázquez, stage xestor de OVO : «Son a que administra os adestramentos diarios e intenta axilizar a carga de traballo que teñen durante o espectáculo da noite», conta desde Las Vegas. Uns coidados nos que intentan darlle aos artistas «todo o que necesitan para estar en forma física e mentalmente. Son xiras moi longas, de dous meses ou dous meses e medio, e non poden esgotarse. Teñen que estar moi preparados, mesmo mentalmente, porque non é doado estar a se mover constantemente de cidade cada semana. Durmir sempre nunha cama diferente é esgotador», explica. Iso si, tanto esforzo ten a súa recompensa: «Cando chega a noite da estrea e sae todo ben ves que todo mereceu a pena».

Escenario complexo

Pero a complexidade dun espectáculo destas dimensións vai moito máis alá do que se ve no escenario, tal e como explica a stage xestor: «Non hai que coordinar só aos artistas, senón tamén todo o apartado técnico, porque o escenario é moi complexo. Os técnicos móntano dous días antes de cada representación para que os artistas poidan adestrar alí mesmo antes do espectáculo. Son ao redor de cincuenta artistas os que ven sobre o escenario, pero hai máis de cen técnicos e 23 autobuses para trasladar toda a infraestrutura do espectáculo. Son máis os que non ven, os que están detrás do escenario, que os que ve o público». Así o relata Victoria Vázquez, que coñece ben as reviravoltas e segredos do Circo do Sol, porque antes de dirixir a escena pasou por ela: «Empecei no 2008 co Circo do Sol como artista, pero xa antes era trapecista. Traballei coa miña familia en varios circos por toda Europa e EE. UU.. Co Circo do Sol fixen show fixo, non de xira, e a experiencia é moi diferente. Estiven así cinco anos, pero despois pasei a stage xestor, seguramente porque ao ter estado no outro lado entendo mellor que ninguén as necesidades dos artistas. Coñezo moi ben como se cansa o corpo dun trapecista», asegura. Aínda que despois, en escena, todo desaparece e xorde a maxia.