Nora, a cadela que ensina escoitando en Fene

Chema Corral FENE

FENE

CESAR TOIMIL

O colexio Jorge Juan retoma o programa de lectura asistida con canes, tras os bos resultados do pasado curso

11 feb 2019 . Actualizado ás 21:57 h.

E Nora obrou o milagre. Antonio Betanzos, alumno de segundo de primaria do colexio Jorge Juan de Fene, séntese máis seguro e deixou atrás os medos a relacionarse cos compañeiros. Diagnosticado cun trastorno específico da linguaxe (TEL) que, no seu caso, lévao a cambiar sílabas cando fala e afecta á súa comprensión lectora, experimentou un avance substancial. Un cambio no que unha cadela adestrada foi clave.

O pequeno foi un dos doce escolares que se beneficiaron durante o pasado curso escolar do innovador «Cans e letras», unha terapia asistida con canes, importada dos Estados Unidos por R.E.A.D (Readindo Education Assistance Dogs) España, e orientada a mellorar as habilidades de lectura dos nenos participantes.

Un proxecto que se acaba de renovar no centro, tras o éxito cultivado o pasado ano. «O meu fillo non entendía nada do que lía, era coma se fose un estranxeiro na súa propia lingua e avanzou moito», explica a nai de Antonio, María José Fernández.

En sesións semanais de 20 minutos, adaptadas ás necesidades de cada menor, os nenos elixidos van lendo historias a Nora que non deixa de reaccionar á lectura. Axítase, move a cabeza, levanta unha das súas patitas cando os pequenos se equivocan e pregunta ao seu xeito, cando quere que lle expliquen algún concepto, explica Inés Santalla, a profesora de infantil que propuxo a implantación do programa. «É alucinante o que fai, e ver a caras e a ilusión dos nenos», engade.

«A cadela -unha golden retriever moi alegre- actúa como un motivador e con ela os pequenos asumen o rol de mestres, que deben esforzarse para que aprenda os contos que se supón que lle gustan». «Os nenos séntense moi seguro porque Nora non os xulga, non se ri deles e iso fai que non sintan tanta presión e dálles seguridade», anota Laura González, coordinadora do programa na provincia.

Estudantes aos que lles custa  ler ou que non van ao ritmo dos seus compañeiros, pequenos con problemas diagnosticados (TEL, trastornos de espectro autista...), e outros que, simplemente, necesitan reforzar a súa autoestima convértense nos elixidos por Nora, relata González. «A cadela vénos a buscar a clase e iso fai que se sintan importantes e fomenta a relación cos compañeiros que se interesan polo can», explica Santalla, quen sinala que «Cans e letras» supón un auténtico «xute de enerxía».

Grazas á boa acollida, e aos resultados, outros doce nenos benefícianse do programa, que este ano estará financiado polo propio centro, en colaboración co Anpa, durante os últimos dous trimestres deste curso. Os resultados, en poucos meses.