As velas ríxidas para barcos que fabricará Nervión nas Somozas, altas como un edificio de 10 pisos

AS SOMOZAS

A filial do grupo Amper acaba de asinar un acordo co grupo británico BAR Technologies para o deseño, construción e venda deses dispositivos denominados WindWings

19 feb 2024 . Actualizado ás 08:20 h.

Nervión Naval Offshore, con sede en Narón , fabricará na súa recentemente estreada planta de pezas eólicas das Somozas velas metálicas para propulsar buques. A compaña, filial do grupo Amper, acaba de asinar un acordo co grupo británico de enxeñería BAR Technologies para o deseño, construción e venda deses dispositivos, denominados WindWings (veas de vento).

Pero, como funcionan? John Cooper, director executivo de BAR Technologies, explica que se trata dun sistema avanzado de propulsión asistida polo vento para grandes buques, como graneleros e petroleiros. Nas rutas mundiais medias, cada WindWing aforra aproximadamente 1,5 toneladas de combustible ao día aproveitando a forza do vento. Son ás dinámicas que poden instalarse na cuberta do buque e encartarse cando non se utilizan.

Unha WindWing mide 20 metros de ancho e 37,5 de altura, é dicir, é máis alta que un edificio de dez pisos. A superficie de catro ás é de 3.000 metros cadrados, máis de tres veces a superficie das ás dun avión A380 (843 metros cadrados), aclara Cooper.

«Moitos confunden as WindWings coas velas tradicionais, pero existen distincións cruciais», destaca Cooper. Así, estas ás metálicas son ríxidas e «xeran sustentación e empurre mediante a creación de diferenciais de presión similares aos das ás dos avións». Ademais, a diferenza das velas tradicionais, fixadas a un mastro e unicamente axustables a través de alteracións de ángulo ou forma, as WindWings móntanse nunha base xiratoria. Un sistema automatizado inclínaas e xira para optimizar o rendemento.

O buque pioneiro en empregar WindWings foi o Pyxis Ocean, desde agosto do 2023, un granelero fretado por Cargill e propiedade de Mitsubishi Corporation. O Berge Olympus, o veleiro de carga máis potente do mundo, é o segundo buque operativo que emprega este novo sistema.