Inés Santiago, de triatleta a creadora de contido sobre Ferrol: «Dáme moita rabia os comentarios rancios sobre a cidade»

Carla Elías Martínez
Carla Elías FERROL / LA VOZ

FERROL

JOSE PARDO

A extriatleta internacional triunfa nas redes sociais como escaparate da cidade e organizadora de eventos

23 mares 2024 . Actualizado ás 20:29 h.

Se nove de cada dez adolescentes e mozos de entre 16 e 24 anos usan diariamente as redes sociais, parece lóxico que sexan estas plataformas as que se convertan en escaparate de iniciativas, actividades, negocios ou oferta de lecer que lles poida interesar. E, en Ferrol e a súa comarca, a influencer Inés Santiago (Ferrol, 1997) converteuse nun escaparate viral das súas múltiples posibilidades. «Quen me ía dicir a min cando deixei o tríatlon, que non sabía que facer coa miña vida e empezaba no mundo de YouTube e redes sociais, que acabaría colaborando con negocios e ata o Concello de Ferrol», enxalza agradecida.

Unha das súas últimas apostas é o programa En Plan Ferrol que ten un obxectivo principal: pór en contacto a xente da cidade que queira pasar un intre divertido. A súa última quedada, na Barroteka. «A primeira foi na Artesa para coñecerse, e viñeron unhas trinta presentas; logo, antes de Nadal quedamos no restaurante Leira dous Mares cun almorzo e unha visita ao faro de Cabo Prior, e o último foi o da Barroteka», expón. Unha «boa opción» de lecer alternativo na cidade co que tamén busca darlle visibilidade a negocios e actividades da zona. «A xente que vén pásallo xenial», agradece.

É o último dos proxectos sociais da moza creadora de contido que non para de crecer en popularidade nos seus perfís de Instagram e TikTok. Converteuse nun escaparate de emprendedores, negocios e actividades que se desenvolven en Ferrol. «Moitos deles escríbenme xa. De feito, o mozo da Barroteka faloume el para organizar algo, e bo, ao final apuntámonos un sábado pola tarde, que tivo cheo, e foi xente que non había ir aínda e tiña ganas de probar as súas clases», explica.

Agora será a voz e mente detrás de vídeos do Concello de Ferrol durante a Semana Santa. «Van saíndo cousas e pásomo xenial. Que o Concello queira colaborar comigo porque viron o que subo, gústalles, creen que represento o que queren dar a coñecer... Pois é de agradecer», enxalza. Xa formou parte da campaña co comercio por San Valentín botando man dun trend viral en TikTok do momento regalando rosas a quen paseaban esa tarde polo centro de Ferrol. «Temos que facer máis ese tipo de vídeos, pola rúa e nos que a xente interactúa. Pero hai que ter pouca vergoña e eu, aínda que non o pareza, ¡teño moita!», chancea.

Un dos seus vídeos máis virales, e polémicos, foi o que transformou o popular «Son de...» en «Son de Ferrol e...» botando man de tópicos sobre a urbe para desmontalos con retranca e humor. «Vírono case 700.000 persoas e sorpréndeme a de xente maior que me escribiu para dicirme o gracioso que lles parece o vídeo», agradece. Sobre todo incidiu en que as novas xeracións xa teñen máis que superados os tópicos sobre a cidade e, aínda que entre os miles de comentarios recibiu odio, non os ten en conta. «Non os considero nin negativo, non me afectan. Son comentarios súper rancios dos anos sesenta... Dáme unha rabia que a xente teña aínda esas cousas na cabeza....», recoñece.

Inés é xa unha ligazón para chegar á xeración de veinteañeros. De feito, exhibe nas súas contas toda esta vida da cidade, negocios, actividades, lecer nocturno, o ambiente dos partidos do Racing... «Antes dicíase que non había nada para mozos en Ferrol. Moita xente ve os vídeos como unha bobada, pero eu creo que é sumar. Calquera que promocione Ferrol, que faga que se fale e véxase todo o seu potencial, suma», enxalza. Tanto é así que algúns dos seus vídeos pasaron xa a fronteira de Galicia e escríbenlle de todo o país.

Cal é o segredo para despuntar en redes sociais? «Eu creo que a clave é mostrarme natural, polo menos é o que me gusta a min. E tamén que logo a xente me ve pola rúa ou de festa. O meu público é sobre todo de Ferrol e venme», valora. Dentro da súa timidez recoñece «sentirse rara» cando a recoñecen. «Por exemplo, na Malata ás veces míranme e doume conta de que igual viron os meus vídeos, pero realmente quen máis me contactan ou me pairan son clientes», indica.

@ines.santiagoo

La Semana Santa en Ferrol es única @Concello de Ferrol #semanasanta #ferrol #semanasantaferrolana

♬ original sound - Inés Santiago

Os seus plans de futuro

Ademais de formarse en publicidade e mercadotecnia, agora cursou a formación de azafata de voo e o seu futuro, e algúns dos seus últimos vídeos, pasan por labrarse unha carreira niso. E o mundo do deporte segue tendo un oco no seu corazón e nas súas redes. A extriatleta internacional mostra os seus adestramentos, sobre todo, ao aire libre. «Gustaríame axudar a que a xente saia un pouquiño da súa zona de confort. Agora que vén o bo tempo gustaríame mostrar zonas de camiñadas entre Doniños e San Xurxo, por exemplo, ás que eu vou moito a correr», propón como exemplos.

O que ten claro é que o seu obxectivo coas redes sociais é «vivir todas as experiencias que poida de Ferrol».