A procura de prazas de aparcadoiro en garaxes privados dispárase en Ferrol

FERROL

La calle de la Iglesia está cortada al tráfico por las obras de la plaza del Callao
A rúa da Igrexa está cortada ao tráfico polas obras da praza do Callao JOSE PARDO

A obra do Callao minguou os espazos e a situación agravarase coa reforma da rúa da Igrexa, que eliminará definitivamente os estacionamentos

01 may 2022 . Actualizado ás 05:00 h.

O centro da cidade camiña cara á peonalización e, aínda que o goberno socialista de Anxo Mato calcula que tardará seis anos en completarse, nas últimas semanas acelerouse ese avance. As obras de retirada dos lastros que se están executando na praza do Callao xa supuxeron os primeiros inconvenientes para os residentes na zona que estaban acostumados aparcar preto de casa e tamén para os que veñen a Ferrol a traballar. Pero a situación agravarase aínda máis cando, no prazo duns días, comecen os traballos de reurbanización da rúa da Igrexa, que obrigarán a ir pechando a vía ao tráfico por tramos. E o peor, en canto a procura de estacionamentos públicos en superficie, chegará cando se conclúa este proxecto, que elimina a totalidade das prazas ao longo de todo o trazado da rúa da Igrexa.

Os residentes no cuadrilátero limitado polas prazas de España e Armas e as rúas do Sol e Igrexa xa comezaron a buscar alternativas, provocando un gran repunte da demanda de prazas de estacionamento en garaxes privados.

Desde que se cortou a rúa da Igrexa á altura do teatro Jofre por mor das obras da praza do Callao —só se permite o acceso ao aparcadoiro do Cantón—, que ademais impiden transitar pola rúa Lugo, notouse tamén un maior fluxo de vehículos nos aparcadoiros subterráneos do Cantón e a praza de España, coa ocupación de plantas que ata agora non o estaban.

No caso dos garaxes privados, nalgunhas axencias inmobiliarias constatan o incremento da demanda de prazas. Así, Álvaro Canosa, de Inmonosa, sinala que desde hai dous meses, coincidindo coas adxudicacións das obras de reurbanización de rúas por parte do Concello, a demanda comezou a subir, sobre todo entre os residentes entre a praza de Armas e a de España. Pero ocorre que moitos edificios non teñen garaxe e hai moi poucas prazas baleiras, porque, segundo Canosa, ao tratarse dunha zona na que tamén se concentran moitas oficinas e comercios, a afluencia de xente de fóra é moi significativa. Polo que, «cando un deixa unha praza, ao pouco tempo xa ten substituto», apunta o xerente de Inmonosa.

Na inmobiliaria Perfil confirman a subida da demanda e sinalan que nos últimos 15 días alugaron todas as prazas de estacionamento en garaxes privados, polo que, aínda que sempre se producen baixas e altas, na actualidade non teñen ningunha dispoñible.

Plazas de aparcamiento en alquiler en la calle Rubalcava
Prazas de aparcadoiro en alugueiro na rúa Rubalcava JOSE PARDO

A sociedade que xestiona gran parte dos garaxes nos baixos e sotos de edificios no centro da cidade tamén constata unha maior demanda, sobre todo desde que pechou o garaxe ligado ao supermercado Dia da rúa Españoleto. «Sempre hai baixas e altas, pero agora mesmo estase notando unha maior demanda, tanto por parte dos residentes como de xente que vén de paso a traballar durante unha tempada na cidade, que acaba contratando praza», explican. E engaden que, no entanto, na actualidade seguen tendo prazas libres nos inmobles situados no número 48 de cálea María, o 45 de Rubalcava e o 41 de cálea Terra. Os prezos mensuais do alugueiro son de 55 euros para arriba, dependendo do tamaño e as condicións da praza.

Segundo informan as inmobiliarias, a zona centro da cidade é a máis cara, con prezos de alugueiro mensual de entre 70 e 80 euros, pero van baixando a medida que se sae do barrio da Magdalena. E engaden que os abonos 24 horas dos aparcadoiros custan entre 98 e 100 euros, aínda que tamén hai ofertas vantaxosas para colectivos.