Harm Lagaay e o Porsche Carreira GT: nados para correr

Por Ignacio Ferreiro González

MOTOR ON

cedida

Preservar o carácter deportivo arraigado desde as súas orixes nun fabricante como Porsche e ser á vez capaz de actualizalo e adaptalo ás complexas condicións do mercado foi o desafío afrontado e superado polo deseñador holandés Harm Laggay

21 sep 2021 . Actualizado ás 11:03 h.

Tras responder o anuncio aparecido na revista Christophorus, en setembro de 1971 un novo deseñador holandés incorporábase ao departamento de deseño de Porsche en Weissach, nas inmediacións de Stuttgart, do que desde dous anos antes era responsable Anatole Lapine. Contaba entón con só 24 anos, e unha escasa experiencia profesional. Nacido na Haia en decembro de 1946, formouse no Instituto de Tecnoloxía Automotriz de Driebergen, e comezado a súa carreira en 1967 como ilustrador técnico para Piet Olyslager en Soest, no sueste de Holanda, que se encargaba entón dos manuais dos modelos da francesa Simca, a cuxa filial holandesa se incorporaría ao ano seguinte, aínda como ilustrador.

A súa chegada a Porsche producíase nunha época de transición na que uns resultados económicos nada favorables levaban a expor a ampliación da gama máis aló do eterno 911. Ademais de colaborar na segunda xeración deste modelo, e mentres Lapine traballaba no que sería o futuro 928, Lagaay encargarase do deseño doutro dos novos lanzamentos, o 924 de 1975, que, a pesar da controversia entre os fieis da marca por abandonar a configuración tradicional do fabricante, suporía un importante éxito económico que aliviaba temporalmente a situación da empresa.

Co respaldo do seu recoñecido traballo para o fabricante alemán, en 1977 Lagaay abandona Porsche ao ser recrutado por Ford Europa para o seu centro de deseño de Colonia, onde participará no desenvolvemento de modelos como a 3.ª xeración do Escort de 1980, o Sierra de 1982 ou o Scorpio de 1985, baixo a dirección do entón vicepresidente de Deseño, Uwe Bahnsen.

En 1985 volverá cambiar de destino para trasladarse a Múnic e incorporarse a BMW como responsable dun departamento de nova creación, BMW Technik GmbH, concibido como un centro de innovación encargado do desenvolvemento de proxectos avanzados, cuxo primeiro produto sería o Z1 de 1987, un modelo co que a marca pretendía revitalizar a súa imaxe e demostrar que seguía na vangarda en canto a propostas técnicas e estilísticas, pero que se vería escasamente apoiado polos seus resultados comerciais.

Finalmente, a retirada de Anatole Lapine en 1989 levará a Lagaay definitivamente de volta a Porsche como director de deseño, cargo no que permanecerá xa ata a súa xubilación no 2004, e no que lle sucederá Michael Mauer.

O retorno de Lagaay prodúcese cando a empresa atravesa de novo unha delicada situación económica, cun 911/964 superado polos seus competidores e tras a importante caída das vendas no mercado americano, que suporá a aplicación de estritos criterios de redución de custos nos que haberá de involucrarse tamén o seu departamento. Durante este período, ademais de innovadoras propostas propias como os concept cars Panamericana de 1989 ou o 989 de 1990 co que anticipaba a proposta dun modelo de catro portas, dirixirá o equipo responsable tanto dos modelos deportivos como o encargado de ampliar a gama cara a novos segmentos, supervisando o traballo de deseñadores como Tony Halter, Pinky Lai, Grant Larson ou Stephen Murkett.

Ás actualizacións do 911, o 993 de 1994 e o 996 de 1997, que gozarán dunha boa acollida comercial mantendo un custo de fabricación contido, sumaranse novos modelos como o Boxster presentado como prototipo no Salón de Detroit de 1993 e finalmente lanzado ao mercado en 1996, que como alternativa de acceso á marca xogará un papel fundamental para reflotar as finanzas do fabricante, como 20 anos antes sucedera co 924. O Cayenne do 2002 conseguía ademais a apertura dun rendible nicho de mercado, e un ano máis tarde, coa empresa nunha situación xa saneada, presentarase un superdeportivo que se convertería no novo buque insignia da marca: o Carreira GT, que suporá o brillante broche final á carreira de Lagaay.

Afeccionado entusiasta das carreiras, e asiduo participante en probas de vehículos históricos, Lagaay colabora tamén habitualmente como xurado en concursos como o Villa d'Este.

grandes deseñadores

HARM LAGAAY

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT

PORSCHE CARREIRA GT