O teléfono de vixilancia da Confederación Hidrográfica deixou de funcionar o día da dana

Álex Serrano López VALENCIA / COLPISA

ESPAÑA

Vehículos amontonados en una calle tras las intensas lluvias de la fuerte dana en Alfafar, Valencia el pasado 30 de octubre.
Vehículos amontoados nunha rúa tras as intensas choivas da forte dana en Alfafar, Valencia o pasado 30 de outubro. Biel Aderezo | EFE

O organismo tivo que remitir outro número o 29 de outubro

17 sep 2025 . Actualizado á 20:51 h.

O 29 de outubro do 2024 foi un día complicado. Para uns máis que para outros. Para as comunicacións, sen dúbida, o foi. Durante todo o día acumuláronse os fallos, ata o extremo de que no 112 as chamadas non entraban con normalidade. Precisamente ese día. Estes problemas de comunicación tamén afectaron a outros organismos, ningúns tan tremendamente importantes como a Confederación Hidrográfica do Júcar. Nun correo remitido polo organismo de conca ao Centro de Control de Emerxencias ás 9.56 horas, a sala do Sistema Automático de Información Hidrolóxica, o xa famoso SAIH, avisou á Eliana de que o teléfono non funcionaba.

«Informámoslles de que o número de teléfono de contacto habitual do SAIH da Confederación Hidrográfica do Júcar atópase temporalmente fóra de servizo. Ata novo aviso, agradecemos que utilicen os seguintes números de teléfono para calquera comunicación», indica o correo, no que desde o SAIH trasladan outros dous números para poder falar coa sala que debería ser os ollos e os oídos do organismo de Cuenca, encargado de controlar ríos e caudais.

E non é que non se preparasen. Noutro dos correos facilitados pola CHJ á comisión de investigación da dana que se seguirá nAs Corts, pódese ler como o SAIH facilitou números de teléfono do técnico de garda e do técnico 24 horas o día 28 de outubro. Ambos os teléfonos, iso si, atenderían 24 horas. Horas máis tarde, á primeira hora do fatídico 29, avisouse de que o fixo non funcionaba, segundo publica As Provincias.

O da CHJ non foi o único teléfono que fallou durante esa xornada. O pasado mes de maio, un técnico de Emerxencias declarou no xulgado que unha de cada dez chamadas que chegaban ao 112 non escoitaban. As incidencias, dixo, comezaron á primeira hora, tal como ocorreu na sede da CHJ, situada na avenida Blasco Ibáñez de Valencia. O motivo, segundo apuntou, puido ser meteorolóxico.

Seis meses máis

A titular da praza número 3 da Sección Civil e de Instrución do Tribunal de Instancia de Catarroja acordou prorrogar outros seis meses a investigación sobre os falecementos e lesións causadas pola dana. O novo prazo comezará o 30 de outubro, data na que vence o que está actualmente en vigor, de 12 meses.