Unha empresa mixta con maioría da Generalitat operará Proximidades en Cataluña

Xavier Gual BARCELONA / E. LA VOZ

ESPAÑA

Paneque y Alamany, ayer en Barcelona.
Paneque e Alamany, onte en Barcelona. David Zorrakino | EUROPAPRESS

Esquerra e PSC pactan a segregación do servizo ferroviario catalán da rede de Renfe

18 feb 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Unha empresa mixta, con maioría da Generalitat e independente de Renfe, xestionará o servizo de proximidade de Cataluña a partir do 1 de xaneiro do 2026. O PSC e Esquerra escenificaron onte o acordo sobre unha das condicións impostas polos republicanos para investir a Pedro Sánchez. Eclipsados polo protagonismo de Junts nas negociacións co Goberno, os de Oriol Junqueras saíron en tromba para capitalizar un anuncio que realizaron de xeito coral a conselleira de Territorio, Silvia Paneque, e a secretaria xeral de ERC, Elisenda Alamany.

Para a primeira, trátase dun «paso adiante crucial» no traspaso de proximidade, que «suporá unha xestión desde a proximidade e unha xestión máis eficiente e que dea un mellor servizo». Para a número dous de Esquerra, «non estamos a falar dunha filial, senón dunha empresa mixta na que por primeira vez Cataluña xestionará a súa rede de proximidade; estou convencida de que o Partido Socialista cumprirá porque lle dedicamos moito tempo e moitos esforzos». Pouco máis se sabe do acordo entre o Executivo socialista catalán e Esquerra, ventilado horas antes da reunión da comisión Estado-Generalitat sobre infraestruturas, para o traspaso integral de proximidade Renfe á Generalitat. Paneque explicou que os estatutos da nova empresa mixta deberían estar listos en marzo, que estará constituída antes de que acabe o 2025 e que disporá de todos os recursos necesarios para poder operar a partir do 1 de xaneiro do ano que vén. Pola súa banda, Alamany deixou claro que «o papel de Esquerra é seguir presionando e condicionando con esta máxima ambición nacional que ten que haber nas comisións bilaterais».

En principio, a nova sociedade mercantil deberá asumir os recursos materiais e humanos de Renfe en Cataluña, incluída o persoal. O seu consello de administración estará composto a partes iguais por membros da Administración Xeral do Estado e da Generalitat, tal e como se explicita nos acordos de investidura de Sánchez e Illa. A Generalitat disporá do 51% do capital e nomeará o seu presidente. A mediados de xaneiro, como paso previo, aprobouse o traspaso da R1, a liña que conecta Barcelona con Mataró e Blanes pola costa do Maresme. Coa de infraestruturas, Gobierno e Generalitat pon en marcha este mes as catro comisións bilaterais previstas no Estatuto de Cataluña e que deben servir para cumprir cos pactos de investidura subscribidos polos socialistas con Junts e Esquerra. A máis relevante será a comisión mixta de asuntos económicos e fiscais, o día 28, na que se abordará a condonación da débeda do FLA e o novo modelo de financiamento singular, a chamada cota catalá.