Reynders ratifica que a amnistía non entrará en vigor ata que o TJUE pronúnciese

María Salgado
María Salgado REDACCIÓN / LA VOZ

ESPAÑA

Excedencia. El comisario de Justicia, Didier Reynders, retrasará hasta el 25 de abril la excedencia sin sueldo, a la que se acogerá para competir por la jefatura del Consejo de Europa, para mediar entre PSOE y PP con el fin de renovar el Consejo General del Poder Judicial (CGPJ)
Excedencia. O comisario de Xustiza, Didier Reynders, atrasará ata o 25 de abril a excedencia sen soldo, á que se acollerá para competir pola xefatura do Consello de Europa, para mediar entre PSOE e PP co fin de renovar o Consello Xeral do Poder Xudicial (CGPJ) OLIVIER HOSLET | EFE

O comisario avisa que a medida de graza suspenderase se os xuíces recorren a Europa

28 mares 2024 . Actualizado ás 08:31 h.

Luxemburgo deixaría sen efecto una das emendas á lei de amnistía. O comisario europeo de Xustiza, Didier Reynders, advertiu onte que a medida de graza suspenderase no momento en que esta sexa recorrida ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) «con independencia do que a lexislación nacional estableza». Esta afirmación convertería en auga de borrajas a emenda que Junts logrou que o PSOE aprobase para mitigar os efectos suspensivos das cuestións prejudiciales, que, na caso do TJUE, adoitan demorarse ata un ano e medio.

Así, quedaría sen efecto o texto emendado que insta a que os órganos xudiciais «alcen de inmediato as medidas restritivas de dereitos [...] mesmo naqueles casos nos que se produza unha eventual suspensión do procedemento xudicial». Estas medidas restritivas inclúen a orde de busca, captura e ingreso en prisión do agora candidato ao 12M Carles Puigdemont e a inhabilitación de Oriol Junqueras ata o 2031.

Reynders contesta así a unha pregunta do eurodeputado de Cidadáns Adrián Vázquez nunha carta publicada por Okdiario e confirmada onte polo propio Vázquez a La Voz. No seu escrito, o comisario fundaméntase no artigo 23 do Estatuto do TJUE, que sinala que «nos asuntos sustanciados mediante o procedemento prejudicial, a resolución do órgano xurisdiccional nacional pola que se somete un asunto ao Tribunal de Xustiza suspende o procedemento nacional». E acode tamén ao momento 25 das súas Recomendacións, que considera que a cuestión prejudicial «entraña a suspensión do procedemento nacional ata que o Tribunal de Xustiza pronúnciese».

Tamén se apoia Reynders na xurisprudencia do TJUE, que «esixe suspender o procedemento pendente ante o órgano xurisdiccional remitente á espera da resposta do Tribunal de Xustiza», e no principio de primacía, do que se desprende que «a esixencia do Dereito da Unión, de suspender o procedemento nacional ata que o Tribunal de Xustiza pronunciouse sobre a petición de decisión prejudicial, aplícase con independencia do que a lexislación nacional estableza».

A vasta argumentación xurídica do comisario non fai outra cousa que lembrar que o dereito comunitario ten primacía sobre o nacional, de modo que, en caso de conflito, o xuíz nacional debe aplicar o primeiro. Os togados que dubiden sobre a lei de amnistía e acudan ao TJUE non só frearán a súa aplicación inmediata, senón que a deixarán en barbecho ata que Luxemburgo responda.