O Goberno non publicará o estudo sobre o adoutrinamento en libros de texto de Cataluña por falta de rigor

EFE

ESPAÑA

La ministra de Educación, Isabel Celaá
A ministra de Educación, Isabel Celaá Chema Moya | EFE

Sostén que os informes incorren en contradicións, conteñen erros e non se especifican nin os autores nin a metodoloxía

17 sep 2018 . Actualizado ás 19:54 h.

O Goberno anunciou este luns que non vai facer públicos os estudos sobre posible adoutrinamento nos libros de texto de Cataluña , encargados polo anterior Executivo á Alta Inspección Educativa, dada «a falta de rigor» e de conclusións «rigorosas» dos documentos.

Educación sostén nun comunicado que «o Goberno non pode asumir os seus contidos nin os fará públicos, como tampouco asumiu nin fixo públicos o Ministerio anterior, que foi quen os encargou».

O Ministerio lembrou que o anterior gabinete de Íñigo Méndez de Vigo encargou o 6 de xullo de 2017 un estudo de libros de texto de Secundaria, que en febreiro de 2018 ampliou a Primaria e Bacharelato co fin de solicitar información sobre se as comunidades autónomas adoutrinaban nos libros de texto.

Aínda que a actual ministra Isabel Celaá dixo recentemente que non atopaba devanditos informes porque o anterior Executivo non llos entregou «nin falado da súa existencia», este luns o Ministerio recoñeceu -tras publicar O Mundo o seu contido- que os atoparon hai unhas semanas.

Trátase de dous textos que analizaron 102 libros de secundaria, de Matemáticas, Xeografía e Historia e Lingua Castellana e Literatura, así como outros 25 textos de Bacharelato.

«Os manuais escolléronse sen especificar criterio algún e son só unha pequena parte dos utilizados nas comunidades autónomas», segundo explica o departamento que dirixe Celaá.

Ademais, en numerosos casos, o texto contén «análises contraditorias» dun mesmo librou, polo que isto «fai imposible chegar a conclusións rigorosas».

O documento non especifica tampouco «quen foron os autores do estudo nin cantas persoas participaron en el» nin consta a metodoloxía seguida.

Por todo iso, segundo o Ministerio, «non é posible elaborar un informe con eses datos inexactos, aos que se engaden erratas, erros conceptuais ou de comprensión, lecturas parciais e valoracións subxectivas, que lle quitan calquera rigor científico».

Respecto de posibles actuacións futuras, Educación lembrou que se se constatase a existencia de libros e materiais escolares que «contravinieran a normativa», as comunidades teñen marxe de actuación.

E en última instancia, o Ministerio ten competencia para demandar o cumprimento de dous requisitos nos libros de texto como son o rigor científico e o respecto aos principios da legalidade vixente.

Estes informes da Alta Inspección Educativa foron tamén este luns motivo de crítica ao Goberno desde Cidadáns, e o seu secretario xeral, José Manuel Villegas, anunciou que pedirá explicacións pola «ocultación» dos estudos sobre a «manipulación e adoutrinamento nos libros de texto en Cataluña».

Desde o PP, anunciouse unha ofensiva a nivel político para «reforzar» as competencias do Estado no terreo educativo en todas as autonomías para evitar que se haxa «adoutrinamento».