O Goberno quitará a peaxe das autoestradas que rematan a súa concesión este ano e o próximo

Europa Press / La Voz MADRID

ESPAÑA

JP Gandulo | EFE

O ministro de Fomento anuncia tamén «unha auditoría dos prazos» do AVE e das liñas de proximidade de Renfe porque «algúns dos anunciados fixéronse para quedar ben»

18 jun 2018 . Actualizado ás 18:59 h.

O Goberno levantará a peaxe das tres autoestradas cuxo prazo de concesión conclúe este ano e o que vén e que, xa que logo, reverten ao Estado, segundo anunciou o ministro de Fomento, José Luis Ábalos.

«Decidimos que se libere a peaxe. Imos ser coherentes cos nosos compromisos e as propostas que expuxemos no Congreso e o Senado para que estas autoestradas se incorporen á rede pública a partir do seu vencemento e libérense de peaxe», asgura Ábalos nunha entrevista co diario O País.

A decisión afectará a tres vías de pagamento. Trátase da AP-1 Burgos-Armiñón, a primeira que, o próximo 30 de novembro, acada o fin do prazo de concesión de cincuenta anos co que no seu día se contrataron as vías, e da AP-4 Sevilla-Cádiz e o tramo da AP-7 entre Alacante e Tarragona, que vencen o próximo ejercico, o 31 de decembro de 2019.

Estas dúas autoestradas son concesións de Abertis, grupo sobre o que ACS e a italiana Atlantia acaban de concluír a OPA que lanzaron para facerse coa compaña, actual primeiro grupo xestor de vías de pagamento no país, mentres que a AP-1 actualmente é de Itínere.

As tres vías suman 552 quilómetros de lonxitude, ao redor do 21% da rede total de 2.550 quilómetros de vías de pagamento do país, e contan cunha media de 16.321 usuarios diarios no caso da AP-1 e de 16.814 e 15.824 condutores ao día en canto aos dous tramos da Tarragona-Alacante, o Tarragona-Valencia e o Valencia-Alacante, respectivamente. A AP-4 ten uns 18.343 usuarios.

Precedente para as seguintes

A supresión da peaxe nestas vías pode sentar un precedente para as que rematan a súa concesión en anos sucesivos, aínda que nese caso a decisión deberá tomala o Goberno da próxima Lexislatura.

As próximas que concluirán a súa concesión son a AP-7 que une Barcelona, coa Jonquera e Tarragona e o da AP-2 Zaragoza-Mediterráneo, ambas as de Abertis e con prazo de finalización en 2021.

No caso do os referidos tramos da AP-7, figuran entre os que máis volume de usuarios rexistran actualmente, cuns 41.672 e 49.736 vehículos diarios, segundo os últimos datos oficiais do Ministerio de Fomento, os de peche do pasado mes de abril. Do seu lado, a AP-2 Zaragoza-Mediterráneo contabiliza uns 10.135 usuarios ao día.

O titular de Fomento asegura recoñecer os «custos» que implica levantar as barreiras de peaxes, «os de conservación e mantemento das autoestradas e o de oportunidade, o que deriva de deixar de cobrar as peaxes no caso de que o Estado decidise cobrarlle».

«É certo que, nalgún momento, a medida que a rede pública vaia aumentando, haberá que exporse unha reflexión sobre os custos de matenimiento desta rede», reconoe balos.

Autoestradas «rescatadas»

En canto ás nove autoestradas de peaxe en quebra que o Goberno anterior «rescatou» co fin de volver ceder a súa explotación a empresas privadas a través de concurso público leste mesmo ano, o actual titular de Fomento indicou que fará unha revisión axustada» destes plans «para saber de que cifras fálanse e a súa afectación sobre o déficit».

«Temos que facer unha revisión axustada, porque nos enfrontamos a unha responsabilidade patrimonial do Estado (RPA) e todo parece indicar que imos ter un horizonte de litixios considerables coas antigas concesionarias e é importante saber de que cifras estamos a falar», asegura o ministro ao País.

Prazos do AVE e das liñas de proximidade de Renfe

Preguntado sobre os contratos pendentes e urxentes dos novos tramos de proximidade de Renfe ou das liñas do AVE , Ábalos afirma na entrevista que «o plan é que non afecte o cambio de Goberno aos compromisos de investimento e de contratos». «A vontade é non paralizar nin demorar nada», insiste.

Anuncia, iso si, unha «auditoría de prazos» porque «algúns dos anunciados fixéronse para quedar ben».