
Os docentes destacan as vantaxes de usar o xornal na aula
30 sep 2025 . Actualizado á 19:48 h.Os profesores que forman parte do Programa Prensa-Escola, o espazo educativo de La Voz de Galicia, mandan cada ano unha memoria sobre como usaron La Voz (o xornal en xeral e o suplemento, La Voz da Escola, en particular) durante o curso.
Estar dentro do programa é gratuíto, e supón recibir ata 15 exemplares de La Voz cada mércores lectivo a partir de outubro para usar en clase. Co diario xeneralista inclúese un suplemento deseñado para os estudantes. Con el preténdese axudar aos mestres para tratar a actualidade en clase e a divulgación de temas en grao sumo variado.
Indican o método empregado: prelectura do profesor, en grupo, individual... e que actividades desenvolveron. Tamén apuntan que seccións lles interesan máis (Deportes está entre as preferidas) e ata en que pode mellorar.
Tamén envían opinións sobre que pareceulles a iniciativa. Estas son ningunhas:
«Os alumnos están expectantes os mércores, porque saben que comentaremos as últimas noticias», di Carlos Huertas (IES S. Tomé Freixeiro, Vigo).
«La Voz en la Escuela está perfectamente adaptado ao alumnado e serve para tratar temas de reflexión e actualidade que doutra forma non se tratarían», segundo Estrella Villaverde (IES A Paralaia, Moaña).
«Favoreceu o coñecemento e a valoración do galego como lingua de actualidade e comunicación», explica Esther Fernández, do CEIP Pintor Laxeiro, de Vigo.
«A iniciativa permitiu aos alumnos non só achegarse ao xornalismo e a actualidade, senón tamén descubrir e potenciar a súa propia voz, preparándoos para ser cidadáns críticos e participativos na sociedade», comentou Aurora Otero, do CPR María Inmaculada de Verín.
«A través de La Voz de la Escuela, o alumnado de sexto curso non só mellorou as súas competencias comunicativas e lectoras, senón que tamén tivo a oportunidade de reflexionar sobre cuestións persoais e sociais propias da súa idade. Este proxecto contribuíu a formar lectores críticos e persoas máis conscientes do seu entorno e das emocións que forman parte do seu crecemento», apuntou Santiago Vilares, do CEIP Pumar Urdilde (Rois).
«Os alumnos de primeiro de FP Básica reciben o xornal por primeira vez sen saber moi ben que é. Este ano ningún lera o xornal antes. Dous alumnos afirmaron que os seus avós si o len e pasan a tarde repasando a actualidade. Levan La Voz a casa para darlles ese pracer aos seus avós», lembraba María Martínez, do CIFP Valentín Paz Andrade, de Vigo.
«Desde un punto de vista social, persoal e cultural, agradecer ao programa que a nosa participación fose posible, e que o alumnado, maioritariamente de renda media-baixa, puidese estar en contacto con prensa escrita en papel, xa que a maioría non teñen acceso por falta de recursos. A maioría do alumnado non ten por costume a lectura da prensa, por iso cremos necesario facilitarllo e ensinar a importancia de coñecer a realidade na que vivimos», apuntou Patricia Mouro, do IES de Pastoriza (Arteixo).
«Este valioso recurso permitiu ao alumnado traballar directamente con noticias reais, desenvolver o seu pensamento crítico e mellorar a súa comprensión da economía desde unha perspectiva próxima e actual», considera Lara Oliveros, do IES Perdouro, de Burela.
«Unha actividade que gusta moito aos estudantes é comparar a prensa escrita e a dixital. É curioso que en moitos casos cando ten o xornal en papel considerano máis cómodo é atractivo», reflexionou Martín Álvarez, do CPR Asunción (Sarria).
«Grazas ao traballo co xornal, o alumnado tomou conciencia do que acontece ao seu arredor, ampliando a súa visión do mundo. Esta experiencia permitiulles descubrir outras realidades, culturas e situacións, tanto a nivel local como global», dixo Cristina Cabarcos, do CPR Divino Mestre de Santiago.
«En xeral, a lectura continuada dos textos xornalísticos permitiunos manternos ao día da actualidade, traballar a comprensión lectora, enriquecer o vocabulario e estimular o interese pola información contrastada e de calidade», comentou Marta Gende, do IES Rosalía de Castro (Santiago).
«Paréceme estimulante toda a análise da actualidade que lle facedes chegar desde Prensa-Escola ao noso alumnado, que non ten costume de valorar nin coñecer a prensa escrita impresa,» aseguraba Astrid Filgueira, do CPR Juan Sebastián Elcano (Pontevedra).