O que din os profesores do Programa Prensa-Escola

La Voz

ESCOLA

Actividad en el aula con el periódico de La Voz de Galicia en su programa Prensa Escuela
Actividade na aula co xornal de La Voz de Galicia no seu programa Prensa Escola Santi M. Amil

Os docentes destacan as vantaxes de usar o xornal na aula

30 sep 2025 . Actualizado á 19:48 h.

Os profesores que forman parte do Programa Prensa-Escola, o espazo educativo de La Voz de Galicia, mandan cada ano unha memoria sobre como usaron La Voz (o xornal en xeral e o suplemento, La Voz da Escola, en particular) durante o curso. 

Estar dentro do programa é gratuíto, e supón recibir ata 15 exemplares de La Voz cada mércores lectivo a partir de outubro para usar en clase. Co diario xeneralista inclúese un suplemento deseñado para os estudantes. Con el preténdese axudar aos mestres para tratar a actualidade en clase e a divulgación de temas en grao sumo variado.

Indican o método empregado: prelectura do profesor, en grupo, individual... e que actividades desenvolveron. Tamén apuntan que seccións lles interesan máis (Deportes está entre as preferidas) e ata en que pode mellorar. 

Tamén envían opinións sobre que pareceulles a iniciativa. Estas son ningunhas:

«Os alumnos están expectantes os mércores, porque saben que comentaremos as últimas noticias», di Carlos Huertas (IES S. Tomé Freixeiro, Vigo).

«La Voz en la Escuela está perfectamente adaptado ao alumnado e serve para tratar temas de reflexión e actualidade que doutra forma non se tratarían», segundo Estrella Villaverde (IES A Paralaia, Moaña).

«Favoreceu o coñecemento e a valoración do galego como lingua de actualidade e comunicación», explica Esther Fernández, do CEIP Pintor Laxeiro, de Vigo.

«A iniciativa permitiu aos alumnos non só achegarse ao xornalismo e a actualidade, senón tamén descubrir e potenciar a súa propia voz, preparándoos para ser cidadáns críticos e participativos na sociedade», comentou Aurora Otero, do CPR María Inmaculada de Verín.

«A través de La Voz de la Escuela, o alumnado de sexto curso non só mellorou as súas competencias comunicativas e lectoras, senón que tamén tivo a oportunidade de reflexionar sobre cuestións persoais e sociais propias da súa idade. Este proxecto contribuíu a formar lectores críticos e persoas máis conscientes do seu entorno e das emocións que forman parte do seu crecemento», apuntou Santiago Vilares, do CEIP Pumar Urdilde (Rois).

«Os alumnos de primeiro de FP Básica reciben o xornal por primeira vez sen saber moi ben que é. Este ano ningún lera o xornal antes. Dous alumnos afirmaron que os seus avós si o len e pasan a tarde repasando a actualidade. Levan La Voz a casa para darlles ese pracer aos seus avós», lembraba María Martínez, do CIFP Valentín Paz Andrade, de Vigo.

«Desde un punto de vista social, persoal e cultural, agradecer ao programa que a nosa participación fose posible, e que o alumnado, maioritariamente de renda media-baixa, puidese estar en contacto con prensa escrita en papel, xa que a maioría non teñen acceso por falta de recursos. A maioría do alumnado non ten por costume a lectura da prensa, por iso cremos necesario facilitarllo e ensinar a importancia de coñecer a realidade na que vivimos», apuntou Patricia Mouro, do IES de Pastoriza (Arteixo).

«Este valioso recurso permitiu ao alumnado traballar directamente con noticias reais, desenvolver o seu pensamento crítico e mellorar a súa comprensión da economía desde unha perspectiva próxima e actual», considera Lara Oliveros, do IES Perdouro, de Burela.

«Unha actividade que gusta moito aos estudantes é comparar a prensa escrita e a dixital. É curioso que en moitos casos cando ten o xornal en papel considerano máis cómodo é atractivo», reflexionou Martín Álvarez, do CPR Asunción (Sarria).

«Grazas ao traballo co xornal, o alumnado tomou conciencia do que acontece ao seu arredor, ampliando a súa visión do mundo. Esta experiencia permitiulles descubrir outras realidades, culturas e situacións, tanto a nivel local como global», dixo Cristina Cabarcos, do CPR Divino Mestre de Santiago.

«En xeral, a lectura continuada dos textos xornalísticos permitiunos manternos ao día da actualidade, traballar a comprensión lectora, enriquecer o vocabulario e estimular o interese pola información contrastada e de calidade», comentou Marta Gende, do IES Rosalía de Castro (Santiago).

«Paréceme estimulante toda a análise da actualidade que lle facedes chegar desde Prensa-Escola ao noso alumnado, que non ten costume de valorar nin coñecer a prensa escrita impresa,» aseguraba Astrid Filgueira, do CPR Juan Sebastián Elcano (Pontevedra).