Consumo sanciona con 64 millóns a Airbnb por anunciar vivendas sen licenza

LA VOZ REDACCIÓN

ECONOMÍA

El ministro de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030, Pablo Bustinduy
O ministro de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030, Pablo Bustinduy Eduardo Parra | EUROPAPRESS

O Ministerio multa tamén á plataforma por incluír anuncios que usan números de licenza falsos e outros que non teñen información veraz sobre os anfitrións

15 dic 2025 . Actualizado á 15:27 h.

O Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 sancionou con 64 millóns de euros á plataforma en liña de alugueiro de vivendas turísticas Airbnb por, entre outros motivos, publicar anuncios de aloxamentos sen licenza, segundo informou este luns o departamento encabezado por Pablo Bustinduy.

A resolución é firme e esgota a vía administrativa, tras resolverse o recurso de alzada interposto ante o ministro de Consumo.

O fallo inclúe, ademais, dúas sancións accesorias que obrigan á plataforma para rectificar os incumprimentos detectados, eliminando os contidos ilícitos publicados e facendo pública a multa imposta.

As infraccións da normativa de consumo -identificadas nun total de 65.122 anuncios en Airbnb e que deron lugar a esta resolución- consistiron en prácticas comerciais desleais cos consumidores e usuarios.

En concreto, Consumo referiuse á publicación de anuncios de aloxamentos turísticos sen licenza, contravindo as obrigacións impostas pola maioría das normativas autonómicas, que esixen indicar o número de rexistro na publicidade.

Tamén mencionou anuncios que usan números de licenza ou rexistro falsos ou incorrectos, así como aqueles sen información veraz sobre a natureza xurídica dos anfitrións, o que constitúe publicidade enganosa.

Por iso, impúxose unha sanción por infracción grave por importe de 64.055.311 euros, cantidade que, segundo Consumo, equivale «a seis veces o beneficio ilícito» obtido por Airbnb como consecuencia destas prácticas, mantidas desde o apercibimento formulado polo Ministerio ata a retirada dos anuncios.

Neste contexto, o Tribunal Superior de Xustiza de Madrid apoiara previamente a orde de retirada ditada polo Ministerio en distintos autos.

Incumprimento do réxime de contratos a distancia

O Ministerio tamén identificou unha infracción por incumprimento do réxime e obrigacións dos contratos celebrados a distancia, ao omitir información sobre a natureza xurídica do anfitrión do aloxamento turístico anunciado. Trátase dunha infracción leve, sancionada con 10.000 euros.

Así mesmo, sinalou a obstrución ou negativa a facilitar información durante a instrución do expediente, xa que a plataforma non respondeu os requirimentos de Consumo, outra infracción leve sancionada con 10.000 euros.

Para rematar, apuntouse o incumprimento dos deberes e prohibicións impostos mediante ordes ou medidas provisionais do órgano instrutor -ditadas para evitar riscos ou prexuízos aos consumidores durante a tramitación do expediente-, unha infracción grave sancionada con 55.000 euros.

Expedientes a axencias inmobiliarias

No ámbito da vivenda, o Ministerio lembrou que mantén distintos expedientes sancionadores contra axencias inmobiliarias por posibles prácticas abusivas cara a inquilinos na xestión do alugueiro.

Todas estas actuacións enmárcanse no obxectivo fixado por Pablo Bustinduy de contribuír a atallar a crise da vivenda en España, un dos principais problemas do país.

Bustinduy declarou que «hai miles de familias que viven ao límite a causa da vivenda, mentres uns poucos enriquécense con modelos de negocio que expulsan ás persoas dos seus fogares», e subliñou que «ningunha empresa en España, por grande ou poderosa que sexa, pode estar por amais da lei».

Airbnb: «É contraria ao marco legal español e europeo»

Pola súa banda, a plataforma Airbnb comunicou que recorrerá a sanción ao considerala «contraria ao marco legal español e europeo». 

Ademais, a compaña defendeu nun comunicado que, desde a entrada en vigor da nova normativa de alugueiros de curta duración o pasado 1 de xullo, colaborou co Ministerio de Vivenda na súa posta en marcha. Froito desa colaboración, engadiría número de rexistro a 70.000 anuncios. 

«A obrigación das plataformas de garantir que os anuncios mostran o número de rexistro incorporouse nesta nova normativa, polo que non era aplicable cando se iniciou esta contenda no 2024, un ano antes da entrada en vigor das mencionadas obrigacións a plataformas», en palabras da compaña de reserva de aloxamentos, recollidas por Europa Press.

Airbnb volveu a reiterar que é unha plataforma suxeita á Lei de Servizos Dixitais que non ten obrigacións de supervisión. Nesta liña, en decembro do 2019 o Tribunal Superior de Xustiza da Unión Europea (TJUE) ditaminou que Airbnb debe ser regulado como un servizo da sociedade da información e non como un axente inmobiliario.

Ademais, en xaneiro do 2022, o Tribunal Supremo, seguindo o ditame do TJUE, ditou unha sentenza «crave», segundo Airbnb: «A información dos anuncios, incluído o número de rexistro cando iso é necesario, é responsabilidade do prestador do servizo turístico final e non da plataforma onde se anuncia».