GKN Vigo entra en perdas ante a crise do sector da automoción

d. c. REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Interior de la factoría de GKN (Vigo), dedicada a la automoción.
Interior da factoría de GKN (Vigo), dedicada á automoción. Óscar Vázquez

A filial galega do grupo británico Dowlais fabrica pezas para a transmisión de tracción ás catro rodas

28 nov 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A crise que atenaza aos grandes fabricantes da automoción trasládase á cadea da industria de compoñentes que lle fornece. GKN Driveline Vigo, filial galega do británico Dowlais Group, rexistrou un descenso na súa facturación de máis dun 13 %, ata os 211 millóns de euros (245, no 2023). Se as vendas retrocederon, a caída do resultado foi tan significativa que lle fixo entrar nunhas perdas netas por amais dos 7,5 millóns de euros —desde uns beneficios de 3,6 millóns rexistrados un ano antes—, segundo figura no balance do 2024 entregado no Rexistro Mercantil. A compaña está especializada na fabricación de compoñentes para a transmisión de tracción ás catro rodas para unha ampla gama de vehículos.

Outros dos aspectos notables do balance da filial refírense á redución de persoal. Dos case 800 traballadores que conformaban o persoal no 2023, o cadro de traballadores reduciuse a 746 empregados.

Pero non todo foron cifras negativas. Neste contexto de incerteza que atravesa a industria da automoción e o impacto da transición cara ao coche eléctrico, GKN Vigo fixo investimentos no exercicio auditado de 9,2 millóns de euros, principalmente en maquinaria para automatización e novos lanzamentos.

Nos feitos posteriores ao peche do exercicio xa se anticipaban as negociacións, iniciadas en xaneiro deste 2025, do grupo británico co estadounidense American Axle & Manufacturing (AAM) para fusionar ambas as empresas. Crear un grupo máis competitivo para a fabricación de motores de combustión interna, vehículos híbridos e eléctricos é o obxectivo deste acordo no que AAM participaría cun 51 % e a dona da galega quedaría co 49 % restante.