Por que o persoal de Air Canada rexeita unha subida salarial do 12%?
ECONOMÍA

O pasado 16 de agosto comezaron unha folga que obrigou a suspender todos os servizos da compaña e foi declarada «ilegal»
07 sep 2025 . Actualizado á 13:39 h.Os auxiliares de voo da aeroliña Air Canada, representados maioritariamente o Sindicato Canadense de Empregados Públicos (COUBEN), rexeitaron a subida salarial ofertada pola compaña.
Nunha votación -seguida por gran parte dos traballadores-, os auxiliares de voo non aceptaron as novas condicións que a empresa expuxera, co 99% en contra.
E é que, segundo explicaron os representantes do persoal, consideran que dita oferta continúa mantendo os seus soldos por baixo do salario mínimo federal. «Incluso co aumento proposto, os auxiliares de voo de Air Canada seguirían gañando menos do salario mínimo federal, que é de 17,75 dólares (15,14 euros) por hora ou 2.840 dólares (2.422 euros) ao mes cunha semana laboral de 40 horas», indicou o sindicato nun comunicado emitido tras os resultados da votación.
En concreto, Air Canada ofreceu un aumento salarial do 12% para os traballadores con cinco anos de servizo ou menos e do 8% para aqueles con seis anos ou máis, con subidas anuais.
«É imposible ignorar o papel corrosivo que desempeñou o Goberno federal nestas negociacións. En lugar de manter a súa neutralidade, o goberno federal mantivo a súa influencia durante todo o proceso de negociación e deulle a Air Canada a influencia necesaria para suprimir os salarios dos auxiliares de voo», sostivo a organización sindical.
A partir desta decisión, a cuestión salarial pasará a ser obxecto da arbitraxe establecida polo Goberno canadense, pero para o sindicato o «máis importante» é «recoñecer a función vital de seguridade dos auxiliares de voo e compensalos polo devandita labor».
O pasado 16 de agosto uns 10.000 auxiliares de voo de Air Canada comezaron unha folga que obrigou a suspender todos os servizos da compaña. As autoridades canadenses trataron de suspender a folga en varias ocasións e remataron declarándoa ilegal-tres días despois do seu comezo-, impondo un mecanismo de arbitraxe para resolver o conflito laboral.
Ata sete días máis tarde, a compaña aérea non conseguiu restablecer todos os servizos que xa si comezaron a operar con total normalidade.