O verán máis caro da historia chea os hoteis, pero con menos turistas españois
ECONOMÍA

É, despois de Francia, o país máis visitado do mundo, e queda o segundo de Europa en prezos, só por detrás de Italia
05 jul 2025 . Actualizado á 18:38 h.Todo apunta a que será outro verán marca despois de que no 2024 España rexistrase o maior número de turistas da historia, quen, á súa vez, fixeron o maior gasto nunca visto. O turismo hase desestacionalizado e desconxestionado das zonas máis típicas de sol e praia, pero, aínda así, esta época segue sendo —como é normal polo período vacacional— a etapa na que máis persoas visitan o noso país. Os datos do INE non deixan lugar a dúbidas: chegaron 94 millóns no conxunto do 2024, dos cales 22 millóns foron entre xullo e agosto, un 7 % máis que no 2023. Este ano prevense preto de 100 millóns de visitantes, un 5 % máis, cun gasto estimado de case 136.000 millóns.
Outra marca marcarano os prezos. Un informe recente de Amadeus e a ONU indica que a facturación media diaria (ADR) nos aloxamentos en España aumentou ata os 240 euros en abril, moi por amais dos 207 euros de media en Europa. Só Italia, un dos principais rivais no arco Mediterráneo, segue sendo lixeiramente máis cara que España (311 euros diarios), mentres os seus maiores competidores (por clima e —ata o de agora— prezo) como Turquía ou Portugal quédanse moi por detrás en tarifas hoteleiras. O país veciño rexistrou unha taxa diaria de 231 euros, mentres que Turquía foi de só 156 euros, segundo este documento.
España posicionouse nun lugar privilexiado a nivel turístico como para lograr que haxa unha relación directamente proporcional entre visitantes e prezos. É dicir, cantos máis turistas veñen a España, máis altas son as tarifas. Pero isto non parece frear o turismo, aínda que un informe recente de CaixaBank Research vaticina unha retardación do crecemento do sector despois de anos de marca, así como reflicte que os españois viaxan máis ao estranxeiro polos elevados prezos nacionais.
E as previsións da patronal hoteleira (Cehat) apuntan a que os prezos subirán un 5 % de media e o número de viaxeiros repuntará outro 5 % grazas á mellora da conectividade aérea. «Os datos de reservas son históricos. Xa se venderon o 53 % das prazas», sinalou o seu presidente, Jorge Marichal, quen considera que agora o sector hoteleiro ten o reto de, entre turistas e residentes, «xestionar de forma sostible» esta grande ocupación.
Os últimos datos do INE correspondentes a maio indican que o grao de ocupación por cuarto marcou marca ao acadar o 71 %, o que vaticina un verán de cheo total. No 2019 a ocupación por cuarto en maio era do 66 %. Ademais, hai puntos que superan o 80 %, como Madrid, Málaga ou Barcelona, mentres quedan preto Baleares e Canarias. Ao cruzar a subida incesante das tarifas co incremento da ocupación, crece o ingreso medio por cuarto dispoñible (o Revpar), que en maio escalou aos 83 euros, con datos do INE. Iso supón que desde a pandemia este indicador de rendibilidade hoteleira triplicouse.
Un caso paradigmático
Os datos de ONU Turismo revelan que desde o 2001 España é o segundo país do mundo con maior número de turistas internacionais, só por detrás de Francia, unha cifra que non deixou de aumentar. E a nivel de ingresos España tamén é o segundo país con maior cota, co 6,1 % do total do que obtén o sector a nivel global, só por detrás de EE.UU. (12,4 %).
O caso de Madrid é paradigmático. Desde a pandemia intensificouse moito máis que noutros puntos de España tanto a chegada de turistas como a subida de prezos. É máis, os datos de Amadeus revelan que é a primeira capital europea en reservas (17 % máis que no 2024), por diante incluso de Roma.
Viaxes sostibles e organizadas con intelixencia artificial
Os turistas xa non son —polo menos non todos— os que eran antes da pandemia. A crise sanitaria supuxo un antes e un despois non só a nivel económico, senón tamén en canto a hábitos e tendencias. Nos últimos anos os viaxeiros consolidaron un modelo de turismo máis sostible, con máis conciencia ambiental. Un informe de OBS Business School explica que o turista cada vez está «máis conectado, mellor informado, é esixente en termos de sustentabilidade e busca unha maior personalización e flexibilidade». E máis aló da sustentabilidade, a gran tendencia do novo perfil de viaxeiros é utilizar a intelixencia artificial para planificar as viaxes e organizar rutas.