Os descontos do bono eléctrico redúcense desde o martes ao 42,5 e ao 57,5%

La Voz EFE/ MADRID

ECONOMÍA

Abundan los consumidores que tiemblan cuando reciben la factura de la luz
Abundan os consumidores que tremen cando reciben a factura da luz MARTINA MISER

Aos consumidores vulnerables non se lles poderá cortar a subministración por unha falta de pagamento temporal ou se nos fogares hai menores, dependentes ou discapacitados

29 jun 2025 . Actualizado á 10:23 h.

O bono social eléctrico, unha das principais ferramentas do Goberno para protexer os consumidores vulnerables do encarecemento da enerxía, experimenta a partir do martes unha nova redución nos descontos aplicados á factura, aínda que mantén a protección fronte ao corte de subministración ata final de ano.

Os consumidores considerados como vulnerables son aqueles que cumpren certos requisitos de renda (normalmente ata 1,5 veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples axustado polo número de membros do fogar), son familia numerosa, perciban a pensión mínima, ou reciban o Ingreso Mínimo Vital, entre outros.Tamén se considera vulnerabilidade se hai discapacidade, dependencia, monoparentalidad con menores, ou electrodependencia e, se a renda anual é igual ou inferior ao 50% do limiar establecido para consumidores vulnerables, este é considerado como vulnerable severo.

Ata o de agora, os usuarios vulnerables ostentaban un desconto do 50% na súa factura eléctrica, mentres que os clasificados como vulnerables severos recibiron unha axuda do 65%, nunha batería de medidas adoptadas de xeito excepcional para paliar os efectos da crise enerxética derivada da invasión rusa de Ucraína en febreiro de 2022. No momento de maior excepcionalidade nos prezos enerxéticos, os descontos incrementáronse ata o 65 e o 80%, unhas rebaixas que se mantiveron no tempo ata o 31 de decembro de 2024.

Beneficios ata o final do ano

A partir de agora, e ata o 31 de decembro de 2025, os descontos redúcense ao 42,5% para os consumidores vulnerables e ao 57,5% para os vulnerables severos, un axuste que supón unha baixada respecto ao período anterior. Aínda así, estas porcentaxes no bono social eléctrico, un mecanismo que se puxo en marcha tal e como se coñece en 2017, mantéñense superiores aos que existían antes da crise, cando os descontos eran do 25% para vulnerables e do 40% para vulnerables severos.

A pesar de esta actualización nos descontos, mantense que os consumidores en risco de exclusión social non terán que pagala e non se lles poderá cortar a subministración eléctrica en caso de falta de pagamento temporal. Ademais, tampouco se poderá efectuar o corte da enerxía se, sendo beneficiario do bono social, fórmase parte dunha unidade familiar na que haxa polo menos un menor de 16 anos, unha persoa en situación de dependencia recoñecida de grao II ou III ou unha persoa con discapacidade recoñecida igual ou superior ao 33%. A partir do 1 de xaneiro de 2026, o desconto dos consumidores vulnerables estabilizarase no 35%, e o dos vulnerables severos, no 50%.

Límites no consumo de enerxía

Os descontos do bono social aplícanse só ata un determinado límite no consumo de enerxía, establecido segundo cada perfil de beneficiario. Se se supera ese limiar, o exceso factúrase ao prezo regulado (PVPC) sen ningún desconto. O límite anual de enerxía con desconto repártese mensualmente nas facturas e, se nun mes non se acada ese límite, a enerxía non consumida acumúlase e pode sumarse á dispoñible nos seguintes meses, dentro dun período de ata doce meses.

Proceso para solicitar o bono social

O proceso para solicitar o bono social eléctrico debe realizarse ante un Comercializador de Referencia (COR), que é unha empresa autorizada polo Ministerio de Industria para ofrecer tarifas de enerxía reguladas polo Goberno, tanto para a electricidade (tarifa PVPC) como para o gas natural, e adoitan pertencer aos grandes grupos empresariais enerxéticos como Endesa, Iberdrola, Naturgy ou Repsol.

A comercializadora dispón de 10 días hábiles desde a recepción da solicitude e a documentación completa para comunicar ao solicitante o resultado e, se a solicitude é aprobada, o desconto aplicarase desde o primeiro día do ciclo de facturación no que se recibiu a petición. Unha vez concedido, o bono social ten unha validez de dous anos, salvo no caso de familias numerosas, onde a vixencia coincide coa do título correspondente.

En xeral, non é necesario renovar o bono social cada ano, xa que as comercializadoras comproban automaticamente se se manteñen os requisitos. Con todo, hai excepcións, como non ter o consentimento de todos os maiores de 14 anos do fogar para a comprobación de requisitos ou recibir o bono antes do 31 de marzo de 2022, casos nos que si se debe presentar unha nova solicitude.