Así cambian os caixeiros desde hoxe: esta é a nova normativa á que deben adaptarse

La Voz REDACCIÓN / AXENCIAS

ECONOMÍA

ADRIÁN BAÚLDE

O 112 e o transporte público terán que ser accesibles para persoas con discapacidade e maiores

28 jun 2025 . Actualizado á 12:09 h.

Co 28 de xuño, chegan os cambios a caixeiros automáticos e outros servizos. E é que este sábado entra en vigor a Lei Europea de Accesibilidade (Directiva UE 2019/882) que esixe que o número de emerxencias 112, os bancos, o transporte público, así como outros produtos e servizos, sexan accesibles para os máis de 440 millóns de cidadáns europeos, en especial para os case 100 millóns de persoas con algunha discapacidade que residen na Unión Europea.

Os caixeiros automáticos deberán contar con interfaces accesibles e multisensoriales para que as persoas cegas ou con baixa visión poidan acceder aos servizos bancarios. Terán que ser ademais máis intuitivos, as tipografías máis lexibles e os botóns máis accesibles para todos.

Así mesmo, deben cumprir con determinadas medidas de altura para facilitar o seu uso a persoas que se desprazan en cadeira de rodas ou ter talla baixa. Tamén debe ser accesible a operativa en liña asociada á xestión dos servizos financeiros, así como os contratos vinculados á contratación dos servizos.

Todo isto ten que ver tamén cos maiores. Segundo datos da Comisión Europea, de aquí a 2050 a porcentaxe de persoas maiores de 65 anos situarase ao redor do 30 %, fronte ao 20% actual, polo que este cambio lexislativo supón un importante avance.

Os caixeiros que estean xa en funcionamento, aínda teñen ata o 2030 para poder adaptarse.

Máis cambios

O número 112 deberá permitir que as persoas con dificultades de comunicación poidan acceder aos servizos de emerxencia utilizando voz, texto ou vídeo en tempo real e desde calquera lugar de España e Europa.

«Poder chamar ao 112, sacar diñeiro dun caixeiro ou reservar un billete por internet sen barreiras non debería ser un reto para ninguén. Esta lei recoñece que a accesibilidade non é un engadido, senón unha condición esencial para vivir con autonomía, seguridade e dignidade. É un paso decisivo para que todas as persoas, sen importar a súa idade ou discapacidade, poidan desenvolverse con liberdade no cotián» , afirma o director de AccessibleEU, Jesús Hernández-Galán.

Os operadores de sistemas de transporte público, deberán informar sobre a accesibilidade das estacións e os seus servizos.

Os sitios web ou aplicacións móbiles que ofrecen información sobre servizos de transporte, como horarios ou compra de billetes, e as pantallas de información nas estacións, deberán cumprir cos requisitos de accesibilidade establecidos pola lei.

Na lexislación tamén se recolle a obrigatoriedade de aplicar requisitos de accesibilidade en computadores, teléfonos intelixentes, plataformas de comercio electrónico, televisores, libros dixitais e sistemas de reprodución de audio e vídeo, entre outros produtos e servizos.

A Lei Europea de Accesibilidade tamén esixe formación obrigatoria atención en persoas con discapacidade para persoal encargado de brindar servizos.