Vegalsa-Eroski elevou un 5,5 % as súas vendas e xerou 377 novos empregos

G. L. REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Vegalsa

O grupo investiu 36,1 millóns na ampliación da súa rede comercial

08 may 2025 . Actualizado á 22:25 h.

Vegalsa-Eroski pechou o exercicio 2024 cunhas vendas brutas de 1.640 millóns euros, un 5,5 % máis que o ano anterior, e seguiu ampliando o seu persoal, con 377 novos traballadores. A compaña de distribución alimentaria fundada en 1998 coa alianza da familia galega González e o grupo vasco Eroski publicou este xoves o seu balance anual, que reflicte un incremento do 2,7% do beneficio operativo (ebitda), ata os 92,7 millóns de euros; mentres que as ganancias despois de impostos situáronse en 51,8 millóns de euros, un 0,1 % máis en comparación co ano anterior.

Cifras que reflicten que a compaña mantivo a senda ascendente no primeiro exercicio de José Manuel Ferreño a cargo do grupo tras tomar a vez de Joaquín González na dirección xeral. Vegalsa-Eroski volveu crecer por amais do mercado en Galicia, incrementando a súa cota de mercado en 0,25 puntos, ata o 21,19 %, segundo Nielsen. «O 2024 foi un ano positivo, no que fomos capaces de reforzar o noso liderado e seguir xerando valor para os nosos clientes, equipos e comunidades nas que temos presenza», destacou José Manuel Ferreño, director xeral. «A pesar da complexidade do contexto socioeconómico e cunha inflación máis contida, fortalecemos a nosa proposta de valor, traballando man a man cos nosos provedores para ofrecer prezos e ofertas máis atractivas, ademais de apostar polas nosas seccións de frescos, cos produtos locais como protagonistas», engadiu.

En canto á súa contribución tributaria, incluídos os impostos e cotizacións que soporta a propia compaña e os que retén pero en realidade pagan os seus empregados, a compaña a cifra en 81,8 millóns de euros, o que supón un incremento do 6,8 %.

Máis de 7.700 traballadores

A empresa atribúe a boa marcha do negocio ao «compromiso de todas as persoas que forman parte de Vegalsa-Eroski», un persoal que o ano pasado incrementouse con 377 novos postos, ata acadar unha media de 7.731 traballadores ao longo do exercicio. Empregados que o ano pasado recibiron 12,6 millóns en concepto de retribucións variables e descontos.

Os que tamén se puideron beneficiar de rebaixas e promocións foron os clientes, que segundo as cifras da compaña puideron aforrar o ano pasado 70 millóns de euros, un 17% máis que o exercicio anterior, grazas a todas as medidas de promoción e redución de custos activadas polo grupo. Entre elas está a potenciación das marcas propias, con 330 novas referencias das insignias Eroski, Eroski Basic, Natur, Eroski Bio, Seleqtia e Belle, marcas que incrementaron as súas vendas un 4,8%. «Paralelamente, puxéronse en marcha diferentes iniciativas comerciais, ofertas e descontos personalizados vinculados o seu programa de fidelización Eroski Club, que no 2024 acadou os 915.132 socios».

Investimento na rede comercial

Na ampliación da rede comercial Vegalsa-Eroski investiu 36,1 millóns de euros en novas aperturas e reformas das súas instalacións, pechando o ano cun total de 286 establecementos. Desta cifra, o 70 % son propios (hipermercados Eroski, supermercados Eroski Center, Autoservizos Familia, e Cash Marca) e un 30 % opéranse en réxime de franquía (Eroski City, Eroski Rapid, Aliprox). En total, a compaña desprega unha superficie comercial de preto de 250.000 metros cadrados entre Galicia, Asturias e Castela e León.

«Co cliente no centro das nosas decisións, este ano apostamos por combinar calidade e conveniencia, potenciando a sección de comida in situ, con pratos preparados listos para degustar, dispoñibles xa en 25 das nosas tendas», indicou o director xeral. Nesta sección, así como en gran parte da superficie comercial de Vegalsa-Eroski, os produtos de proximidade teñen unha gran relevancia. Por este motivo, a compaña destinou 566 millóns de euros en compras á súa rede de preto de 900 provedores locais, o que representa o 40 % das adquisicións totais.

En liña co seu compromiso co local, a compaña continuou reforzando a súa estratexia de sustentabilidade mediante un investimento de 4,1 millóns para a súa política de responsabilidade social empresarial, un 8% máis que o ano anterior.