Multa marca de 150 millóns para Ryanair, Vueling, Easyjet e Volotea por cobrar a maleta de man e outros abusos

La Voz REDACCIÓN

ECONOMÍA

TOMS KALNINS | EFE

Consumo sanciona tamén a recarga por seleccionar asentos contiguos cando se viaxa con persoas dependentes

31 may 2024 . Actualizado á 14:53 h.

Pau ás aeroliñas de baixo custo. O Ministerio de Consumo impuxo aos catro maiores operadores dese sector en España —Ryanair, Vueling, Easyjet e Volotea— unha multa histórica de 150 millóns de euros por distintas prácticas abusivas, entre elas cobrar aos pasaxeiros a equipaxe de man, tras as denuncias recibidas por distintas asociacións de consumidores, informa Efe.

Fontes do departamento que dirixe Pablo Bustinduy confirmaron que no verán do 2023 abríronse expedientes a estas catro aeroliñas para investigar prácticas consideradas abusivas, tras recibir numerosas denuncias.

Entre as queixas dos consumidores sobre as que se puxo a lupa, ademais da cobranza da equipaxe de man, estea a recarga que se aplica pola reserva de asentos contiguos cando se viaxa acompañado de menores e outras persoas dependentes; a falta de transparencia na información precontractual sobre o prezo final do servizo (é dicir, a diferenza entre a tarifa que se mostra inicialmente na web ao seleccionar o voo e o prezo final a pagar unha vez chégase ao final da contratación); así como o que non permita o pago en metálico no aeroporto por calquera dos servizos adicionais ofertados xunto ao billete.

A sanción administrativa pode ser recorrida, e unha vez esgotada esta vía, as compañas poden acudir aos tribunais, indica a mesma fonte. Mentres se tramitan eses recursos e a sanción non é firme, as aeroliñas poderán manter a súa política de tarifas actual, segundo fontes das compañas.

A Asociación de Liñas Aéreas (Á), que aglutina o 85% do tráfico aéreo en España, rexeitou a decisión de Consumo, que implica prohibir a cobranza da maleta de cabina. Nun comunicado, a patronal sinala que iso prexudicará aos consumidores, «ao suprimir a opción dos pasaxeiros de contratar exactamente o que necesiten». E engaden que vai en contra da normativa europea, que consagra o principio de liberdade de fixación de prezos, ao supor «unha inxerencia na fixación tarifaria».

As compañas preparan xa recursos de alzada e non descartan tamén a vía xudicial, onde o presidente da Asociación de Liñas Aéreas (Á), Javier Gándara, está convencido de que lles darán a razón. Nunha rolda de prensa celebrada este venres, Gándara explicou que as aeroliñas multadas teñen ata mediados de xullo para presentar os seus recursos de alzada e logo o ministerio disporá de tres meses para resolver. Unha vez concluído ese proceso, abriríase a vía xudicial.

Fronte á oposición das aeroliñas, desde Facua valoran a decisión de Consumo e lembran que os consumidores teñen dereito a reclamar a devolución destes cargos extras. Pola súa banda, a asociación de consumidores Asufin confía en que a sanción sirva de freo efectivo á impunidade coa que as compañas «ninguneaban» os dereitos dos consumidores. Sinalan que é «urxente» un cambio de conduta por parte destas compañas, que sistematicamente aplican políticas que constitúen «un abuso en toda regra».