Case un de cada dez partes que se presentaron ao seguro de coche foron fraudulentos
ECONOMÍA
O perfil máis habitual do defraudador é o dun menor de 30 anos desempregado ou cun traballo precario
06 feb 2024 . Actualizado ás 18:45 h.As estafas ao seguro están en máximos históricos. Así o advertiron onte os expertos de Liña Directa no seu VII Barómetro da Fraude no Seguro de Autos e de Fogar, que desvela que case o 9 % dos partes de auto declarados ao seguro nos dous últimos anos en España foron un intento de estafa. Isto supón preto de cinco veces máis que no 2009.
E non só co coche inténtase enganar ás aseguradoras. As vivendas tamén son utilizadas por moitos para tratar de sacar algo de rédito: «Motoristas que declaran ter sufrido un accidente nunha gasolineira cando, en realidade, foi circulando a cen nun circuíto de carreiras; unha persoa que reclama unha incapacidade permanente e unha custosa reforma na súa casa para adaptala á súa suposta discapacidade mentres segue traballando no seu bar con normalidade; ou un traballador cunha baixa laboral prolongada que, a pesar do accidente e as súas graves lesións, demostra conservar un excelente toque futbolístico», son só algúns dos exemplos que estudaron os expertos da aseguradora.
As cifras demostran que a fraude ao seguro de coches é o que máis creceu nos últimos anos. O 8,8 % dos que se declararon nos dous últimos anos foron intentos de estafa. En Galicia, as provincias da Coruña e Pontevedra foron as que máis picaresca concentraron. Na primeira, case un 8,5 % dos partes foron intentos de estafa; mentres que en territorio pontevedrés esa porcentaxe quedou no 7,5 %. Os galegos non só están dispostos a enganar, senón que ademais non mostran ningún tipo de arrepentimento. Máis do 38 % dos condutores galegos xustifican mentir á súa compaña de seguros. Ademais, un 63 % dos automobilistas españois que recoñecen ter cometido unha fraude ao seguro «non se arrepinten en absoluto».
En canto ao perfil tipo do cidadán que engana á aseguradora, ou polo menos o intenta, responde ao dun condutor menor de 30 anos, desempregado ou cun traballo precario que trata de arranxar sen custo un golpe que el mesmo deu ao seu coche.