Falar de diñeiro, un tabú para os españois, máis que o sexo

Ana Balseiro
ana balseiro MADRID / LA VOZ

ECONOMÍA

A metade prefire non dicir canto gana e ao 63% élle menos violento pedir diñeiro prestado que reclamar o que prestaron, segundo un estudo de ING

17 dic 2023 . Actualizado á 10:22 h.

Camino de cumprir o primeiro cuarto de centuria do século XXI, falar de diñeiro segue sendo un tabú para moitos españois, sobre todo para os de maior idade. O vil metal, o alcance da nómina ou os ceros da conta corrente causan máis ruborizo que conversar sobre sexo. Esta é unha das conclusións dun estudo realizado polo banco ING, que lanzou unha campaña en Instagram precisamente baixo esa premisa: «De diñeiro non se fala».

A análise, que tomou como base un milleiro de enquisas a outras tantas persoas de entre 16 e 65 anos, engade entrevistas cualitativas a 24 parellas, pretende conectar coa sociedade «falando sen andrómenas» sobre a xestión do diñeiro.

Porque a maioría dos españois evitan facelo, considerándoo un tema tabú, a pesar de a súa importancia. Tanto é así, que o 58% dos enquisados prefiren non falar de diñeiro. Tocar o tema incomoda. É máis, mentres que un de cada catro prefiren non falar de diñeiro con ninguén, se o tema de conversación é o sexo a cifra de quen rexeita facelo baixa ao 17%. Metaforicamente falando, tolérase mellor a nudez física que a da conta corrente.

Canto gañamos, un segredo

Por iso —segundo o informe do banco laranxa— a metade dos españois inclínanse por non dicir canto gana e só un de cada dez falan de diñeiro cos seus compañeiros de traballo. Outro dato rechamante é que máis da metade (o 55%) prefiren falar de diñeiro coa súa parella antes que cos seus amigos.

Tamén destaca que no actual contexto de inflación o 39% dos españois non están contentos co que gañan e, con todo, non se atreven a pedir un aumento de soldo.

Esa relación tóxica, case de amor culpable co diñeiro —a maior idade, máis dificultade— leva tamén aos españois a que mesmo lles custe menos pedir diñeiro prestado que reclamar a outros o que lles prestasen, algo que refire o 63% dos enquisados.

Para ir desmontando esa tortuosa relación —un de cada tres españois miramos a diario a nosa conta corrente—, a campaña de ING en Instagram contará cun grupo de expertos en psicoloxía, socioloxía, neurociencia e economía, que «achegarán diferentes miradas sobre os patróns de comportamento máis habituais na nosa relación co diñeiro», sinalan desde o banco.

Un último dato: aínda que case o 30% non queren desvelar canto ten aforrado, os homes teñen o triplo que as mulleres.