Noruega pon a proa ao naval galego para neutralizar a súa rápida remontada

Manoli Sío Dopeso
M. Sío Dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

ANGEL MANSO

Aproba bonificacións fiscais que aforran 1.900 millóns en impostos ás armadoras

06 sep 2017 . Actualizado ás 12:39 h.

España, con Galicia á fronte, foi no 2016 o terceiro país da UE que conseguiu contratar máis buques. Esta posición de liderado reforzouse no que vai do 2017, grazas ao tirón dos estaleiros galegos, que no primeiro semestre apuntáronse oito dos 17 contratos de novos buques asinados en España (outros seis fóronse a Asturias e os tres restantes, ao País Vasco).

As cousas empezan a ir ben, e iso non gusta aos países veciños, que crían neutralizada a competitividade dos estaleiros galegos, despois da crise do tax lease (denuncia dos socios comunitarios por axudas de Estado ao sector, que tardou catro anos en resolverse a favor de España). A rápida remontada, e a puxanza comercial que está demostrando a industria galega volve aparecer como unha ameaza para as dúas grandes potencias do sector en Europa: Holanda e Noruega , que empezan a mobilizarse.

Os Gobernos de Noruega ou da propia Holanda xa incentivan a construción naval con bonificacións e axudas que chegan ata o 70 %: é dicir, case o triplo do que estes países consideraron competencia desleal por parte dos estaleiros españois cando os denunciaron no ano 2011.

Pero necesitan máis. O paso adiante acábao de dar o Ministerio noruegués de Finanzas, ao aprobar as bases dun agresivo tax lease que dá resposta á demanda do sector dunha ferramenta para poder competir contra España. «Os países cos que competimos teñen mellores esquemas que nós. Contratos das propias navieras norueguesa para buques de pesca ou de pasaxe están a irse a Turquía e España», argumenta o Maritimt Forum Nordvest, a patronal do sector noruegués.

Ata o 2026

«Non temos suficientes esquemas de financiamento. España ten, entre outras cousas, un acordo de financiamento, que é o tax lease, que asegura o éxito das misións comerciais dos estaleiros», engadiu esta organización, que logrou o apoio do Goberno nas súas reivindicacións.

O resultado é o novo réxime fiscal especial para as compañas navieras noruegués, que, segundo consta nun documento de 45 páxinas, entrou en vigor o pasado 1 de xullo e ten un período de vixencia ata o 2026, prorrogable.

A batería de medidas fiscais que inclúe para todo tipo de grandes buques, incluídas as plataformas de aeroxeradores, eleva a previsión de aforro en impostos para as armadoras que constrúan barcos en Noruega en 1.900 millóns de euros ata o 2026.

A ameaza é seria. Distintas fontes consultadas do Ministerio de Facenda español e do naval galego aseguran descoñecer o contido, pero si saben que Noruega está a traballar nunha nova fiscalidade. Emprázanse a analizar a cuestión en próximas asembleas de Aclunaga (o clúster galego do naval) e Pymar, a organización de pequenos e medianos estaleiros.