TKO, a empresa que nace da fusión da WWE e a UFC

DEPORTES

Gary A. Vasquez | REUTERS

A compañía estadounidense está valorada en 21.000 millóns de euros

28 abr 2024 . Actualizado á 23:20 h.

O deporte entendido como entretemento e produto comerciable é clave na concepción da industria deportiva nos Estados Unidos. Os casos máis coñecidos son a NBA ou a NFL. Os encontros van máis aló dun partido. Neles inflúen máis elementos como a publicidade e espectáculos musicais ou de baile... Unha das compañías que explotou historicamente este modelo comercial é a empresa de loita libre World Wrestling Entertainment (WWE). A compañía fundada pola familia McMahon logrou o pasado 2023 chegar a un acordo con Endeavor Inc. —propietaria da marca de artes marciais mixtas, Ultimate Fighting Championship (UFC)— para fusionarse nun grupo empresarial baixo o nome TKO.

Que é TKO?

TKO xorde da máxima de formar a maior compañía xamais vista na industria da loita e as artes marciais. A fusión entre Endeavor e a WWE supón unha capitalización de 21 mil millóns de euros.

Quen é quen?

O primeiro que hai que ter en conta é que o acordo non supón un cambio nos contidos e espectáculos de ambas as empresas. É na parte directiva onde se mostran os movementos máis significativos.

Endeavor posúe actualmente o 51% das accións, mentres que a WWE o 49%. O cargo de CEO (en español, director executivo) osténtao Ariel Emanuel, sendo accionista maioritario e co mesmo cargo que xa cumpría en Endeavor. Dana White é o máximo responsable da UFC, mentres que Nick Khan é o presidente da WWE. Outro dos membros ilustres da xunta directiva é o de Dwayne A Roca Johnson. O actor e loitador estadounidense tomou parte na administración a finais do mes de xaneiro.

Onde está o negocio?

Ambas as marcas beben da expectación e o relato que xeran nos seus eventos. Os combates son anunciados aos catro ventos durante semanas. As carteleiras máis destacadas refórzanse a nivel publicitario e atraen tanto ao público casual como ao fan máis acérrimo. Exemplo foi o combate entre Ilia Topuria e Volkanovski, con todo o seguimento que se fixo do mesmo en redes sociais. É recorrente o caso de celebridades que se achegan aos recintos para gozar de ambos os deportes e mesmo chegan a tomar partido das contendas, abrigo na WWE.

O produto de UFC é un contido adulto, cheo de sangue, acción e brutalidade. Os patrocinadores comparten esa esencia, habendo desde marcas de motos ata empresas de venda de produtos elaborados co CBD (cannabidiol). A brutalidade das artes marciais mixtas provoca que se defina con maior claridade o perfil do público que accede a este tipo de contidos.

No caso da WWE a cousa é distinta. Para o xornalista Alejandro Gómez, «o público da WWE e da loita libre, en xeral, envelleceu». Isto débese, principalmente, a dúas razóns. Por unha banda, a idiosincrasia do deporte en si. É un espectáculo guionizado, aínda que con acción constante, que se converte en algo de nicho ao ter que facer un exercicio de entendemento para o consumidor non tan asiduo. Por outra banda, a falta de flexibilidade no aperturismo ao público novo, máis concretamente á xeración Z.

Co obxectivo de chegar a ese novo público, personaxes da cultura popular subíronse nos últimos anos ao encordado da WWE. Os casos recentes máis destacados son Bad Bunny e Logan Paul. No caso do cantante o seu paso non puido ser máis prolífico. Afeccionado desde berce, usou ao xigante da loita libre como promoción da súa canción Booker T, á vez que participou en varias ocasións. As dúas máis lembradas son o seu debut en Wrestlemania 37 no 2021 e o seu combate ante Damien Priest no evento Backlash 2023 en Porto Rico.

Logan Paul, en cambio, é un activo máis dentro do elenco de loitadores da empresa. O yutubero deu o salto á disciplina en Wrestlemania 38 e conquistou ao público máis escéptico cunha grande actuación. Na actualidade porta o cinto de campión dos Estados Unidos, título co que está a promocionar a súa marca de bebidas enerxéticas (Prime) e a empresa WWE por calquera estudio e rede social que ten a man.

Esta promoción transmedia é algo que ambas as empresas empezan a desenvolver aos poucos no seu modelo empresarial. Un produto tan americanizado sabe en que escaparates promocionarse. A NFL ou a NBA son ningúns dos escenarios onde os cintos de campión de UFC e WWE deixáronse ver. Patrick Mahomes (NFL) ou Giannis Antetokounmpo (NBA) posaron cun cinto de campión personalizado tras os seus éxitos deportivos. A UFC, en cambio, ofreceu réplicas ao persoal do Leicester tras coroarse campións da Premier League.

Que sinerxías se poden dar?

No pasado, as relacións entre a UFC e a WWE xa existían. Moitos atletas facían o salto dunha disciplina a outra, xerando unha reacción maiúscula no afeccionado dos deportes de contacto. Brock Lesnar, Rolda Rousey ou Shayna Bazler son ningúns dos nomes que pisaron ambos os rings.

Así mesmo, pelexadores de MMA renderon homenaxe aos pelexadores. Israel Adesanya utilizou a posta en escena, así como, o tema de entrada do mítico loitador Mark Calaway (The Undertaker, coñecido en España como o Enterrador) durante o PPV UFC 276 .

Por outra banda, TKO converteuse nun mastodonte empresarial e de mercadotecnia que vai poder dispoñer de dous vestiarios repletos de estrelas para realizar documentais, eventos e demais actividades publicitarias.

Hai acordos para retransmisións?

Como mostra do crecemento da compañía, Netflix emitiu un acordo por valor de cinco mil millóns de euros en dez anos para facerse cos dereitos en exclusiva da emisión do programa semanal Raw da WWE. Este acordo inclúe todo o catálogo de contidos da historia da compañía, pasando a aloxarse na plataforma de retransmisión.