Barhein, primeira parada dun Mundial de fórmula 1 case decidido

David Sánchez de Castro COLPISA

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press | EUROPAPRESS

Max Verstappen preséntase como máximo favorito para revalidar o seu título mundial nesta tempada do 2024

28 feb 2024 . Actualizado á 17:06 h.

«Bo, outro ano que gaña Verstappen, non?». Esta frase, ou ningunha aliteración similar, é o máis repetido na pretemporada, xunto con «onde vai estar Fernando Alonso no 2025?», de fórmula 1. Os test de Barhein serviron para confirmar que tanto monta o RB19 de 2023 como o RB20 do 2024, xa que a superioridade que mostraron nas súas quendas longas e curtas deixa entrever que xa está todo decidido practicamente seguro.

A sensación de que as 24 carreiras deste ano van ser practicamente testemuñais para comprobar canto e cando vai gañar Verstappen queda patente xa desde a primeira cita. O peculiar trazado de Barhein non é o que mellor permita medir onde están todos, pero si pode dar unha pista moi seria. Sería improbable ver o favorito Verstappen non canalizar a súa décimo séptima vitoria nas últimas 18 carreiras xa desde o xoves, cando se van a celebrar os libres, pero tamén sería complexo de dixerir non ver a un Ferrari ou un Aston Martin (os dous, en caso da Scuderia) moi preto deles, onda os Mercedes como alternativas.

E é que o Mundial do 2024, salvo imprevisto, vai ser unha pelexa por ver quen é segundo. A ditadura á que Red Bull someteu á fórmula 1 é tal que nin sequera hai un pequeno indicio de esperanza para quen queira escoitar outra combinación de himnos que non sexan o neerlandés e o austríaco, polo menos nas primeiras citas do ano. Por iso a gran dúbida está onde, cando e quen poderá meterlles man. As alternativas son escasas. Un Lewis Hamilton cunha mirada posta na grande ilusión que supón correr para Ferrari no 2025 pero coa responsabilidade persoal de pechar ben a súa etapa en Mercedes; un Carlos Sainz que necesita reivindicarse para convencer os seus potenciais contratadores e que non pode permitirse o luxo de mostrar debilidade nin sequera na primeira cita do ano; un Fernando Alonso que buscará demostrar que segue en forma e que o veleno da fórmula 1 séguelle correndo polas veas 23 anos despois do seu debut (hai pilotos como Logan Sargeant ou Yuki Tsunoda que nin habían andaban cando el xa corría) ou ningúns outros candidatos.

En canto a Barhein, máis do mesmo que xa se coñece: circuíto amplo con dous sectores ben diferenciados, razoablemente rápido un e máis rateiro o outro, cunha marca de carreira aínda vixente (e que así quedará tras a remodelación) de Pedro Martínez de la Rosa e con posibilidade media de que apareza un coche de seguridade que poida cambialo todo. A alternativa era Australia, fogar onde máis veces comezou o Mundial de fórmula 1 historicamente, pero este deporte xa non se parece moito ao de hai anos.

Como xa pasou nos últimos anos, a de Barhein será unha cita nocturna, o que permitirá algunha variable en termos de xestión de pneumáticos e temperaturas. Unha pequena físgoa á esperanza para quen non queira ver ao mesmo dos últimos tempos gañar. Só un dato: Verstappen non abandona desde a carreira que abriu o Mundial no 2022, tamén en Barhein, e foi por unha avaría.

Entre o Ramadán e o escándalo de Christian Horner

O Gran Premio de Barhein queda enmarcado nun contexto no que o deportivo case é un ingrediente máis e non o prato principal no comezo da 75ª edición do Mundial. Por unha banda, o calendario viuse modificado por cuestións relixiosas: tanto a cita en Sakhir desta fin de semana como a da próxima en Arabia Saudita adiántanse un día para que a carreira se celebre en sábado e non en domingo, debido ao inicio da celebración do Ramadán, a tradicional festividade do islamismo que prohibe realizar calquera actividade mentres o sol estea no ceo, o próximo 9 de marzo. Dado que entre carreiras debe haber sete días de diferenza por cuestións loxísticas, adiantouse non só a celebración da segunda data senón tamén a primeira.

Máis aló desta cuestión de axendas, máis serio é o que pode pasar en Red Bull. Christian Horner, o xefe do equipo, está sinalado por «comportamento inaceptable» cunha traballadora da escuadra. A FIA, a fórmula 1 e dúas dos tres altos cargos da empresa Red Bull piden a súa cabeza: Mark Mateschitz, fillo do histórico fundador falecido a finais do 2022, e Jim Farley, CEO de Ford e socio prioritario de Red Bull, quérenlle fose inmediatamente. Chalerm Yoovidhya, dono do 51% das accións de Red Bull, é o único que lle defende.