Hamilton apunta a outra fin de semana de ouro en Silverstone

david sánchez de castro

DEPORTES

Frank Augstein / Pool

Mercedes domina con autoridade un venres que acabou co Ferrari de Vettel roto, Sainz entre os dez primeiros e cun novo positivo de Sergio Pérez

07 ago 2020 . Actualizado á 18:53 h.

Se dominaron a fin de semana anterior, non ían perder toda esa vantaxe no mesmo escenario. Nin sequera cambiar os pneumáticos (un punto máis brandos) evitou que Lewis Hamilton levase o mellor tempo do venres do Gran Premio do 70 Aniversario da Fórmula 1.

Foron dúas sesións de adestramentos libres con máis traballo do habitual. Despois do ocorrido coas picadas nas últimas voltas da carreira anterior, era necesario comprobar o límite de resistencia destes compostos. Así, na sesión matutina víronse numerosas ampolas en compostos brandos e medios, debido ao desgaste propio da calor e as numerosas voltas que deron.

Na segunda sesión viuse algo que pode determinar o resto da fin de semana. Aínda que se empezou con moito máis calor que na primeira quenda, acabou cunha baixada de temperatura de 10 °C, o que propiciou menos problemas nos ensaios de carreira con stints longos do previsto. Iso propiciou que algúns corredores puidesen forzar un pouco/pouo máis, dado que os pneumáticos sufriron menos, pero non así os motores.

Sebastian Vettel segue co seu gafe particular. O Ferrari SF1000 do alemán acabou o día botando un regueiro de aceite moi ostensible na pista, e polo ruído que deixou o momento da rotura, todo apunta a un fallo catastrófico que posiblemente lle obrigue a cambiar a un novo para o resto da fin de semana.

Carlos Sainz acabou co noveno crono do día. Sen ter grandes sensacións, o madrileño si sacou boas conclusións, especialmente da sesión vespertina cando mellorou con solvencia conseguir pola mañá. E iso que tivo un susto con Daniil Kvyat, co que por un momento parecía que estaban a loitar por posición nunha carreira.

Racing Point, castigado pero pouco/pouo

O equipo Racing Point foi protagonista nas horas entre as sesións de adestramentos. Primeiro, porque o seu piloto Sergio Pérez volveu dar positivo en coronavirus, polo que se cancelou o seu previsto regreso á actividade en Silverstone. Nico Hülkenberg repetirá esta fin de semana.

Despois, e isto é máis serio para o seu futuro inmediato, porque a FIA por fin deu veredicto acerca das protestas de Renault sobre a presunta ilegalidade do RP20. Desde o equipo galo levaban tres fins de semana consecutivas apuntando o que a todas vistas é evidente: é un Mercedes W10, o coche do ano pasado, pintado de rosa. En concreto, porque debían apuntar a unha peza para exemplificar a devandita copia, a protesta foi cara aos condutos de freos.

A sentenza da FIA chegou instantes antes dos primeiros libres, pero a súa redacción e argumentos son un tanto kafkianos. Por unha banda, admiten que o coche que pilotaron no Gran Premio de Estiria (o primeiro no que protestaron desde Renault) era ilegal, tanto en canto eses condutos son exactamente os que levaba o W10. Por esta copia, a FIA quita 15 puntos da clasificación do mundial de construtores e múltalles coa frienta de 400.000 euros. Ata aquí, un castigo razoable á falta cometida.

O problema é que, aínda que esas pezas son ilegais e deberían cambialas, a FIA confirmou que poderán seguir usándoas o resto da tempada. Ademais, e a pesar de que se protestou sobre as mesmas nos grandes premios de Hungría e Gran Bretaña, destes dous últimos saen libres de castigo máis aló dunha inocua reprimenda. Exemplificando: é coma se un condutor salta un radar durante tres días consecutivos, só lle castigan polo primeiro e confírmanlle que poderá seguir saltar tantas veces queira esta tempada.

O resto de equipos alzaron a voz, como era previsible. Renault, que levaba a voz cantante, ten unha semana para apelar esta decisión, que ve inxusta, pero tamén outros como Ferrari ou McLaren uníronse ás devanditas protestas. O enfado vén porque polas devanditas pezas están moito máis arriba do que esperaban; se fosen os Williams, Haas ou Alfa Romeo, que penan polas últimas prazas, non elevarían tanto a voz.

Desde Racing Point aseguran que copiaron o conduto de freo baseándose en fotografías ao coche, o que podería considerarse un infringimiento claro das leis antiespionaje industrial. Visto que non terán que cambiar o coche e que agora mesmo non teñen problemas económicos para asumir a multa, Racing Point pode darse cun canto nos dentes por non ser castigado con máis dureza