A ditadura de Hamilton seca a emoción en Hungría

david sánchez de castro

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press

A británico suma a súa oitava vitoria en Hungaroring, iguala a Schumacher e ameaza con outro Mundial no que ninguén lle poida toser, mentres que Sainz acaba noveno beneficiado por unha sanción a Magnussen

20 jul 2020 . Actualizado á 08:56 h.

Pole, volta rápida, líder desde a saída ata a meta, vitoria e marca de Schumacher de máis triunfos nun mesmo circuíto igualado. O que fixo Lewis Hamilton na terceira cita do Mundial, o GP de Hungría, foi unha lección de dominio absoluto. Saíulle todo ben, mesmo a pesar de que se auguraba unha carreira que ía ser entretida pero que, como adoita pasar neste circuíto, acabou sendo Hungaboring.

Cando os pilotos chegaron ao circuíto de Hungría, fregábanse as mans. A choiva fixera a súa aparición, e non parou nin nas carreiras soporte de F2, F3 e Porsche Supercup, nin mentres os pilotos ían chegando á grella. Tan deslizante estaba o circuíto que Max Verstappen bloqueou cando afrontaba a curva 11 mentres ía en plena volta de instalación. Os pneumáticos intermedios convertíanse en mandatarios, pero non evacuaron a auga suficiente e acabou esnaquizando o alerón dianteiro e a suspensión. Os mecánicos de Red Bull deron unha clase maxistral de como arranxar un coche en só 15 minutos.

Parecía que ía ser unha carreira en auga. pero Hungría, se pode decepcionar, decepciona. A pista secouse en só dúas voltas, e adeus ao espectáculo. Os pilotos de Haas, de feito, nin sequera chegaron a montar pneumáticos de mollado e metéronse en boxes para colocar medios de seco e tirar así. Conforme pararon os demais coches, confirmouse que ía ser unha carreira coas peores calidades de Hungría: poucos/pouos adiantamentos, moita técnica e pouco máis.

Nestas condicións, Hamilton non tivo rival. Por detrás, Valtteri Bottas e o propio Verstappen comezaron a pelexar por acompañarlle no podio. A táctica conservadora de Mercedes permitiu que chegasen á recta final da proba con opcións de ser segundos, pero o neerlandés é un león bandullo arriba cando ten que defenderse e non deu opción.

Foi unha das mellores loitas en pista, aínda que non a única. Charles Leclerc con Lando Norris e con Sebastian Vettel, que esta vez saldouse dun xeito moito máis limpo que a semana anterior. O monegasco sufriu moito nesta carreira, na que sempre foi a contrapié con respecto aos seus rivais, entre os que está o seu próximo compañeiro: Carlos Sainz.

Sainz, mala parada en boxes e aviso a Leclerc

Sen choiva, as opcións de remontada de Carlos Sainz quedaron moi hipotecadas. En seco, sobre un MCL35 no que non acaba de sentirse a gusto e nun circuíto que non se adapta nin moito menos ás súas calidades, o español sabía que ía sufrir.

Complicóuselle moito máis cando, na primeira parada en boxes, tivo que esperar uns cantos segundos de máis porque varios coches saíron antes que el. Eses catro ou cinco segundos foron clave, porque ao volver a pista estaba metido en tráfico e sufriu máis. Para máis inri, Nicholas Latifi deulle un toque cando saía polo 'pitlane', aínda que o máis afectado foi o propio Williams, que picou.

A carreira de Sainz foi de reducir danos a partir dese momento. Viuse na recta final de carreira perseguindo ao que será o seu compañeiro en 2021, Charles Leclerc, e ambos deixaron unha imaxe que xa é unha das escenas que máis van dar que comentar desta carreira.

Leclerc ía notablemente lento na décima posición, e por detrás Sainz viña cuns pneumáticos 20 voltas máis novas. A distancia entre ambos quedouse a tiro de DRS en varias ocasións, pero o monegasco non vendeu barata a súa pel. O orgullo dun piloto potencialmente gañador nun coche menor impedíallo, para desgraza de Sainz. O madrileño tardou 11 voltas en poder meterlle o coche en condicións, e cando o fixo, non deixou pasar a oportunidade de marcarlle territorio: faltou moi pouco para que se tocasen, e mesmo o do Ferrari tivo que irse fóra de pista para evitar o accidente. O respecto, na Fórmula 1, adóitase marcar con accións así, máxime cando ambos van ser compañeiros.

Horas despois, ese décimo posto de Sainz converteuse nun noveno grazas a unha surrealista sanción a Magnussen: caeron 10 segundos ao danés (tamén ao seu compañeiro Grosjean) por recibir axudas ilegais por radio, cando lle pediron que entrase en boxes na volta de formación para montar pneumáticos de seco.

A Fórmula 1 tómase o seu primeiro parón desde que se renovou. Estas dúas semanas ata que volva a acción en Silverstone servirá para que todos os pilotos, mecánicos, xornalistas e demais habitantes do paddock (especialmente os traballadores que non gañan millóns) poidan volver a casa e descansar, antes do seguinte triplete de carreiras. O antigo aeródromo da RAF albergará as dúas seguintes citas do Mundial, o GP de Gran Bretaña e o do 70 aniversario, antes de aterrar en Montmeló para o GP de España. se é que non se volve a un confinamento total debido aos rebrotes.

Carlos Sainz: «Outra vez no parada boxes crave da carreira, tivemos mala sorte»

Carlos Sainz, co seu décimo posto no GP de Hungría, suma tres carreiras entre os puntos, pero non pode evitar sentirse algo decepcionado. De novo, a mala sorte dunha parada en boxes prexudicoulle.

«Outra vez moi boa saída e logo cando chegou a primeira rolda de pitstops tivemos outra vez mala sorte co tráfico. O equipo non me puido sacar e perdemos entre 5 e 6 segundos que me tivesen posto por diante dos Haas e Ricciardo», analizaba o madrileño. «Aí fóillenos a carreira e tiven que ir pasando coches ata rascar un puntiño. Outra vez, na parada clave da carreira, tivemos mala sorte. Esta vez non foi un fallo do equipo, foi mala sorte de que viña tanto tráfico que non me puideron sacar», lamentábase.

Sobre a súa loita con Leclerc, Sainz describiuna con menos efusividad que o que se viu fóra. «Cometeu un pequeno erro e puiden tirarme na curva 1 un pouco/pouo a saco, polo menos conseguimos un punto», resarciuse.