Catro ladróns rouban en sete minutos as xoias da coroa de Napoleón no Louvre

Raúl Romar García
Raúl Romar REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Os ladróns, que accederon ao edificio por unha zona de obras, levaron obxectos dun «valor incalculable». O atraco, no que non se produciron feridos, obrigou a pechar o museo durante toda a xornada

19 oct 2025 . Actualizado á 20:15 h.

Foi un roubo de película. Audaz, sorpresivo e rápido, moi rápido. En apenas sete minutos —catro segundo outras versións— catro delincuentes accederon á sala Apolo do Museo Louvre de París, e levaron polo menos nove pezas «de valor incalculable» de dúas vitrinas etiquetadas como Xoias de Napoléon e Xoias Soberanas, que conteñen pezas preciosas do ajuar das emperadoras María Luisa e Eugenia. Pero non todo foi perfecto, na fuxida deixáronse a coroa da emperadora Eugenia de Montijo, a esposa española de Napoleón III, cos seus 1.354 diamantes e 56 esmeraldas, que apareceu danada fóra do recinto.

Todo empezou sobre as nove e media do domingo, cando o museo abría as súas portas. Dous dos ladróns chegaran ao museo a bordo dun camión equipado cun montacargas e outros dous nunha potente moto Scooter Tmax. Os dous primeiros, fixéronse pasar por obreiros nun primeiro momento, aparcaron o elevador ao lado do edificio, ao que se accede desde un dos peiraos do Sena.

Desde ese punto subíronse polo montacargas ao primeiro piso do inmoble, onde se localiza a galería Apolo, romperon a fiestra cunha pequena amoladora angular, unha ferramenta cun disco abrasivo para cortar pedra, metal ou cerámica, e entraron na sala. Coa mesma ferramenta, neste caso con dous, abriron senllas fendas nas dúas vitrinas para facerse coas xoias. Sete minutos despois fuxiron en dous potentes scooters T-Max.

Como rastro deixaron dous amoladoras angulares, un soplete, luvas, un walki-talkie, unha manta e a xoia da emperadora Eugenia tirada na estrada, a pouca distancia do museo.

Foi un «gran roubo de xoias de valor incalculable», confirmou o ministro de Interior, un consternado Laurent Nuñez, quen desvelou que a acción se produciu en «sete minutos», aínda que a ministra de Cultura, Rachida Dati, que destacou tamén que o botín é «invaluable», rebaixou a catro minutos o tempo utilizado no crime, que está a ser investigado pola Brigada de Represión do Banditismo da Policía Xudicial, tras a apertura do caso por parte da Fiscalía de París.

O roubo realizouse sen ningún tipo de violencia, pero inmediatamente despois da acción o Museo do Louvre foi pechado e os visitantes evacuados. «Foi necesario evacuar ás persoas, principalmente para preservar rastros e pistas, de modo que os investigadores puidesen traballar con tranquilidade», declarou o ministro Laurent Núñez.

Ventana por la que se cree que entraron los ladrones
Fiestra pola que se cre que entraron os ladróns Gonzalo Fuentes | REUTERS

Aínda que non está confirmado, porque a información non foi desvelada polas autoridades galas, os delincuentes de luva branca levaron nove obxectos, segundo adiantou Le Parisien: un xogo de xoias, un colar, pendentes, dúas coroas —incluída a da emperadora Eugenia— e un broche.

A sorprendente acción supuxo un golpe ao orgullo dos franceses, que apenas daban crédito ao sucedido. «Está claro que estamos ante Arsène Lupin. Ata o de agora foi un guion cinematógrafo, pero custa imaxinar que sexa tan doado roubar no Louvre», declarou Ariel Weil, alcalde do centro de París. Esa é a gran pregunta: como é posible perpetrar un roubo no museo máis vixiado do mundo e un auténtico símbolo para os franceses?»

Foto de archivo de la galería Apolo en el museo del Louvre, donde se produjo el robo
Foto de arquivo da galería Apolo no museo do Louvre, onde se produciu o roubo DPA vía Europa Press | EUROPA PRESS

Parte desta resposta hai que atopala na denuncia realizada recentemente pola directora da institución, Laurence deas Cars, á ministra de Cultura, na que mencionaba o «preocupante nivel de obsolescencia do equipo e a multiplicación de avarías», unha queixa que se uniu á folga realizada o pasado 16 de xuño polos traballadores do museo para expor a falta de seguridade existente.

En 1995 producíronse tres roubos nas instalacións e o último ocorreu en 1995, cando un cadro do pintor francés Camille Corot foi subtraído a plena luz do día. Nunca apareceu, pero desde entón fora a última acción delituosa ocorrida no Louvre.

«O Louvre é un símbolo mundial da nosa cultura. Este roubo que permitiu aos ladróns roubar as xoias da coroa francesa é unha humillación insoportable para o noso país», reacción con gran malestar o presidente da Agrupación Nacional, Jordan Bardella.

Tamén expresou a súa indignación o ministro de Interior, Laurent Núñez: «Atacar o Louvre é atentar contra a nosa historia e o noso patrimonio», dixo.

As xoias non se poden vender no mercado

As xoias roubadas son dun «valor incalculable», segundo resaltou a ministra de Cultura e o de Interior. Pero ambos se referiron ao seu valor histórico e cultural. Porque, cal sería realmente o prezo do botín? Aquí a versión é outra. O presidente da casa de poxas Drouot, Alexandre Giquello, considera que os obxectos subtraídos do Louvre teñen un valor «bastante baixo».

Por que? Porque non se poden vender, salvo que se ofrezan a un coleccionista privado multimillonario, o que non parece probable. Entón só quedaría outra opción, como apunta Giquello: «O valor de mercado destes lotes, que probablemente se fragmentarán para extraer o ouro, por unha banda, e os diamantes e pedras preciosas, por outro, é incomparable co valor histórico, patrimonial e universal destas xoias».

«Obviamente —engadiu—, os obxectos son completamente invendibles no seu estado actual». O seu destino pasa por ser fundidos ou venderse as pezas por separado.