
Desde hai días aumentaran os rumores que apuntaban a que Amaia Montero volve á mítica formación
15 oct 2025 . Actualizado á 08:09 h.La Oreja de Van Gogh leva estando rodeada de rumores nos últimos meses, tras a abrupta saída do seu vocalista, Leire Martínez. Cando todo o mundo agardaba a agardada confirmación da volta de Amaia Montero ao grupo, algo que se dá practicamente por feito desde hai meses, xurdiu outra noticia coa que poucos contaban e sorprendeu moito aos seus fans: o guitarrita Pablo Benegas, un dos membros fundadores do grupo, anuncia a súa saída da formación xusto antes de celebrarse os 30 anos do seu nacemento.
Horas despois de actualizar o seu perfil de Instagram cunha imaxe completamente en branco engadindo a enigmática frase «só xuntos ten sentido», a emisora Cadea 100 revelou algo que deixou a todos os seguidores literalmente en shock. Pablo Benegas deixa o grupo coincidindo coa volta de Amaia Montero 18 anos despois do seu adeus para emprender unha carreira en solitario.
Unha sorprendente noticia sobre a que polo momento non se pronunciou a banda, e da que se descoñecen os motivos, xa que o guitarrista sempre tivo unha marabillosa relación non só con Amaia Montero senón tamén cos seus compañeiros Álvaro Fuentes, Xabi San Martín e Haritz Garde.
Hai case un ano, Pablo Benegas saía ao paso da polémica saída de Leire Martínez asegurando que «se dixeron moitas mentiras». «Agora mesmo estamos a descansar, sobre todo da xira, que foi esixente, e recuperando tempo coas familias; non temos ningún plan, demos un salto ao baleiro, non temos nada atado nin pensado, queremos descansar e ver que facemos no futuro», aseguraba naquel momento en declaracións a Efe.
«Estas decisións non se toman a treo. Chegar a unha situación así non é cuestión de dous días ou dun mes, tivemos diferenzas desde hai tempo e fomos xestionándoas. Cando se pasan 17 anos xuntos, hai un desgaste polos diferentes xeitos de enfocar as cousas, para nós o grupo é a nosa vida e paixón, o que nos quita o soño, é todo máis aburrido do que se contou», dicía sobre o adeus de Leire Martínez.
«Por respecto aos nosos fans, á nosa música e aos 17 anos marabilloso con Leire, cousas que nos van a unir sempre, non imos ir por aí porque non nolo merecemos», comentaba.
Grande expectación por unha inminente noticia
Este martes, 14 de outubro, cúmprese un ano desde o episodio que marcou un antes e un despois na banda. Ese mesmo día, La Oreja de Van Gogh publicaba na súa conta de Instagram o comunicado que crearía unha fenda entre o grupo e os seus seguidores. Despois de 17 anos como cantante principal, dábanlle portada a Leire tras unha exitosa xira de concertos —apenas uns meses despois da éxtase vivida en O Son do Camiño ou no Recorda Fest— e entre rumores do regreso de Amaia Montero. «A decisión foi dura e difícil, pero chega despois de moito tempo de reflexión e profundas conversacións nas que non conseguimos achegar os nosos diferentes xeitos de vivir o grupo», escribían nas súas redes sociais.
Agora, no aniversario desa polémica publicación, a mensaxe no que anunciaban a saída de Leire desapareceu da súa conta de Instagram —aínda que permanece no seu perfil de X— e foi substituído, por unha enigmática publicación en branco. Unha coincidencia que non pasou desapercibida para os seguidores da banda, que criticaron prematuramente o feo xesto que isto suporía de anunciarse o regreso de Amaia. «Pensaba que non podiades superarvos pero ides e subides isto un ano despois do voso sucio e frío comunicado co tema de Leire», afeáronlles.
A ausencia de fotografía grupal, e o novo texto da biografía do perfil, que di «Só xuntos ten sentido», parece indicar un cambio que implica unha reunión, que moitos interpretan como referencia aos compoñentes fundadores.
Pero, a pesar das moi reveladoras pistas, de momento todo cae no campo das teorías, como pasou durante este último ano. Ou máis. Porque a telenovela de La Oreja de Van Gogh xurdiu antes da desvinculación do grupo con Leire.
Os feitos remóntanse a varios meses antes. O grupo donostiarra estaba inmerso nunha exitosa xira de concertos nos que o cariño do público quedou patente. O público de festivais galegos, como O Son do Camiño, Sorrías Baixas ou o Recorda Fest, foron testemuñas diso. Pero, ao mesmo tempo que iso sucedía, un movemento de Amaia Montero cambiouno todo. Durante un dos concertos de Karol G no Bernabéu, subiuse ao escenario e cantou con ela a dúo a popular canción Rosas, da súa época coa banda. No estadio do Real Madrid desatouse a tolemia.
Non se sabe se foi entón cando Pablo Benegas, Xabi San Martín e compaña tomaron nota, pero apenas un mes despois de pasarse polo Peirao de Batería da Coruña con grande éxito, e de que Leire negase o regreso de Amaia nunha entrevista na televisión navarra, La Oreja de Van Gogh anunciaba a saída repentina da vocalista tras década e media.
Foron meses duros para a popularidade da banda. E iso que Leire optou, nun primeiro momento, polo silencio como respecto aos seus excompañeros, aínda que confirmou que non asinara o comunicado. A tregua durou uns meses. A partir dun determinado momento, decidiu non calar máis, e mostrouse moi desgustada. «Vou querer toda a vida, pero agora estou moi enfadada con eles», declarou no pódcast Estirando o chicle. Nesa época, lanzou o seu primeiro tema en solitario, O meu nome, cheo de indirectas aos membros masculinos da banda.
Apenas uns días despois, todo se enrareció máis ante o ataque de sinceridade repentino de Cayetana Guillén Cuervo, moi amiga de Amaia Montero, que lle confirmou a un xornalista o regreso da vocalista orixinal a La Oreja de Van Gogh. «Eu seino desde fai moito, pero ela pediume que por favor non o dixese a ninguén», espetou para sorpresa xeneralizada.
Agora, o desenlace desta telenovela parece estar moi preto. Ou quizais non, e só sexa un capítulo máis dun dos maiores culebróns do pop do noso país.