Inesperado anuncio en La Oreja de Van Gogh: Pablo Benegas deixa o grupo

P. V. / M. P. REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Pablo Benegas, durante uno de los conciertos de La Oreja de Van Gogh
Pablo Benegas, durante un dos concertos de La Oreja de Van Gogh Starlite Occident

Desde hai días aumentaran os rumores que apuntaban a que Amaia Montero volve á mítica formación

15 oct 2025 . Actualizado á 08:09 h.

La Oreja de Van Gogh leva estando rodeada de rumores nos últimos meses, tras a abrupta saída do seu vocalista, Leire Martínez. Cando todo o mundo agardaba a agardada confirmación da volta de Amaia Montero ao grupo, algo que se dá practicamente por feito desde hai meses, xurdiu outra noticia coa que poucos contaban e sorprendeu moito aos seus fans: o guitarrita Pablo Benegas, un dos membros fundadores do grupo, anuncia a súa saída da formación xusto antes de celebrarse os 30 anos do seu nacemento. 

Horas despois de actualizar o seu perfil de Instagram cunha imaxe completamente en branco engadindo a enigmática frase «só xuntos ten sentido», a emisora Cadea 100 revelou algo que deixou a todos os seguidores literalmente en shock. Pablo Benegas deixa o grupo coincidindo coa volta de Amaia Montero 18 anos despois do seu adeus para emprender unha carreira en solitario

Unha sorprendente noticia sobre a que polo momento non se pronunciou a banda, e da que se descoñecen os motivos, xa que o guitarrista sempre tivo unha marabillosa relación non só con Amaia Montero senón tamén cos seus compañeiros Álvaro Fuentes, Xabi San Martín e Haritz Garde. 

Hai case un ano, Pablo Benegas saía ao paso da polémica saída de Leire Martínez asegurando que «se dixeron moitas mentiras». «Agora mesmo estamos a descansar, sobre todo da xira, que foi esixente, e recuperando tempo coas familias; non temos ningún plan, demos un salto ao baleiro, non temos nada atado nin pensado, queremos descansar e ver que facemos no futuro», aseguraba naquel momento en declaracións a Efe. 

«Estas decisións non se toman a treo. Chegar a unha situación así non é cuestión de dous días ou dun mes, tivemos diferenzas desde hai tempo e fomos xestionándoas. Cando se pasan 17 anos xuntos, hai un desgaste polos diferentes xeitos de enfocar as cousas, para nós o grupo é a nosa vida e paixón, o que nos quita o soño, é todo máis aburrido do que se contou», dicía sobre o adeus de Leire Martínez. 

«Por respecto aos nosos fans, á nosa música e aos 17 anos marabilloso con Leire, cousas que nos van a unir sempre, non imos ir por aí porque non nolo merecemos», comentaba. 

Grande expectación por unha inminente noticia 

Este martes, 14 de outubro, cúmprese un ano desde o episodio que marcou un antes e un despois na banda. Ese mesmo día, La Oreja de Van Gogh publicaba na súa conta de Instagram o comunicado que crearía unha fenda entre o grupo e os seus seguidores. Despois de 17 anos como cantante principal, dábanlle portada a Leire tras unha exitosa xira de concertos —apenas uns meses despois da éxtase vivida en O Son do Camiño ou no Recorda Fest— e entre rumores do regreso de Amaia Montero. «A decisión foi dura e difícil, pero chega despois de moito tempo de reflexión e profundas conversacións nas que non conseguimos achegar os nosos diferentes xeitos de vivir o grupo», escribían nas súas redes sociais.

Agora, no aniversario desa polémica publicación, a mensaxe no que anunciaban a saída de Leire desapareceu da súa conta de Instagramaínda que permanece no seu perfil de X— e foi substituído, por unha enigmática publicación en branco. Unha coincidencia que non pasou desapercibida para os seguidores da banda, que criticaron prematuramente o feo xesto que isto suporía de anunciarse o regreso de Amaia. «Pensaba que non podiades superarvos pero ides e subides isto un ano despois do voso sucio e frío comunicado co tema de Leire», afeáronlles.

A ausencia de fotografía grupal, e o novo texto da biografía do perfil, que di «Só xuntos ten sentido», parece indicar un cambio que implica unha reunión, que moitos interpretan como referencia aos compoñentes fundadores. 

Pero, a pesar das moi reveladoras pistas, de momento todo cae no campo das teorías, como pasou durante este último ano. Ou máis. Porque a telenovela de La Oreja de Van Gogh xurdiu antes da desvinculación do grupo con Leire.

Os feitos remóntanse a varios meses antes. O grupo donostiarra estaba inmerso nunha exitosa xira de concertos nos que o cariño do público quedou patente. O público de festivais galegos, como O Son do Camiño, Sorrías Baixas ou o Recorda Fest, foron testemuñas diso. Pero, ao mesmo tempo que iso sucedía, un movemento de Amaia Montero cambiouno todo. Durante un dos concertos de Karol G no Bernabéu, subiuse ao escenario e cantou con ela a dúo a popular canción Rosas, da súa época coa banda. No estadio do Real Madrid desatouse a tolemia.

Non se sabe se foi entón cando Pablo Benegas, Xabi San Martín e compaña tomaron nota, pero apenas un mes despois de pasarse polo Peirao de Batería da Coruña con grande éxito, e de que Leire negase o regreso de Amaia nunha entrevista na televisión navarra, La Oreja de Van Gogh anunciaba a saída repentina da vocalista tras década e media.

Foron meses duros para a popularidade da banda. E iso que Leire optou, nun primeiro momento, polo silencio como respecto aos seus excompañeros, aínda que confirmou que non asinara o comunicado. A tregua durou uns meses. A partir dun determinado momento, decidiu non calar máis, e mostrouse moi desgustada. «Vou querer toda a vida, pero agora estou moi enfadada con eles», declarou no pódcast Estirando o chicle. Nesa época, lanzou o seu primeiro tema en solitario, O meu nome, cheo de indirectas aos membros masculinos da banda.

Apenas uns días despois, todo se enrareció máis ante o ataque de sinceridade repentino de Cayetana Guillén Cuervo, moi amiga de Amaia Montero, que lle confirmou a un xornalista o regreso da vocalista orixinal a La Oreja de Van Gogh. «Eu seino desde fai moito, pero ela pediume que por favor non o dixese a ninguén», espetou para sorpresa xeneralizada.

Agora, o desenlace desta telenovela parece estar moi preto. Ou quizais non, e só sexa un capítulo máis dun  dos maiores culebróns do pop do noso país.