O enigmático Pynchon regresa un decenio despois, e aos seus 88 anos, con «Shadow Ticket»

H. J. P. REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Leonardo DiCaprio, en una escena de la adaptación de «Vineland», que llegará a las salas españolas el 26 de septiembre.
Leonardo DiCaprio, nunha escena da adaptación de «Vineland», que chegará ás salas españolas o 26 de setembro. Warner Bros.

Tusquets lanzará no 2026 a edición española da novela do autor neoiorquino, o último dos posmodernos, que se publica en outubro

10 sep 2025 . Actualizado á 17:36 h.

Cando a maioría o daba por amortizado, e despois de doce anos de silencio literario —a súa última novela, Ao límite, apareceu no 2013—, Thomas Ruggles Pynchon Jr. (Glen Cove, Nova York, 1937) rexorde das súas burlescas cinzas mortuorias co anuncio da publicación para outubro dunha nova novela, Shadow Ticket, que non chegará ao español ata o 2026, segundo informa Tusquets, a editorial que coida toda a súa obra en castelán. A pesar de ser o grande enigma das letras estadounidenses —non concede entrevistas e só saíu na televisión co rostro oculto e como personaxe animado en dous capítulos dos Simpsons—, parece que aos seus 88 anos resístese a que o enterren como a gran maxestade da literatura posmoderna norteamericana. Falecidos Donald Barthelme, William Gaddis, William H. Gass, John Barth e Robert Coover; apenas quedan el, Don DeLillo e Jim Dodge como resistentes.

Incluso se renova o interese pola súa obra —nunca desaparecido—, algo que se visualiza no cine. Tras a adaptación de Puro vicio no 2014 polo prestixioso realizador Paul Thomas Anderson —con Joaquin Phoenix, Josh Brolin, Katherine Waterston, Owen Wilson, Reese Witherspoon e Benicio del Toro—, o mesmo director embarcouse en filmar Vineland (1990), ambientada nos anos 80 pero con vínculos nos movementos radicais dos 60. Estreada xa en EE.UU., Unha batalla tras outra chega ás salas españolas o 26 de setembro cun elenco de campanillas entre o que se contan Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Regina Hall, Teyana Taylor e outra vez Benicio del Toro.

En España, aproveitando oportunamente esta feliz axitación cinematográfica, e á espera da vinda de Shadow Ticket, Tusquets relanza tamén Vineland, nunha operación que acompaña con outra recuperación, a de V., novela coa que un autor entón —e agora, en boa e irónica medida— descoñecido debutaba na literatura. Ocorreu en marzo de 1963. Son dous das súas obras máis emblemáticas e chegan hoxe ás librerías.

En canto a Shadow Ticket, a editora avanza que a acción está localizada no Milwaukee de 1932, coa gran depresión en marcha, a derrogación da Lei Seca no horizonte e Ao Capone no cárcere. Con este panorama, e a investigación privada en pleno auxe, o antigo rompehuelgas Hicks McTaggart recíclase como detective. Seguro de acertar co seu emprego, acepta un caso que xulga rutineiro: localizar e rescatar á herdeira dunha fortuna quesera de Wisconsin, que decidiu pór terra polo medio. E o océano... É así como McTaggart ver a bordo dun transatlántico que atraca ao fin en Hungría. Para cando a acade, verase envolto nunha loita constante con nazis, axentes soviéticos, espías británicos, músicos de swing, practicantes do paranormal, motociclistas fóra da lei... É dicir, o caos e a conspiración tan caros a Pynchon. Inmerso nunha historia que non acaba de entender e da que non ve o modo de entrar nin de saír, Hicks acha un único túnel iluminado: é o amencer da era das big bands e el, por casualidade, subliña a editorial, é un excelente bailarín.