Morre aos 68 anos Peter David, lendario autor de cómics, ao non poder asumir os seus gastos médicos en EE.UU.
CULTURA

Os achegados do guionista abriron unha recadación de fondos para axudalo a custear as súas débedas médicas despois de ser rexeitado por Medicaid, o sistema público de sanidade de EE. UU.
27 may 2025 . Actualizado á 09:15 h.O lendario guionista de cómics Peter David morreu aos 68 anos tras ser rexeitado por Medicaid, o sistema público de saúde dos Estados Unidos, e ao non poder asumir os gastos sanitarios derivados das secuelas que lle deixou un derrame cerebral sufrido no 2012.
O autor vivía nunha situación precaria desde hai anos. A pesar de traballar durante unha das épocas máis frutíferas de Marvel e DC, cando guionistas e debuxantes tiñan uns altos salarios polos pingües beneficios dos cómics, os gastos médicos dilapidaran os seus aforros. A popularización das películas de superheroes con millonarios presupostos e milmillonarias recadacións en despachos de billetes tampouco lle serviu de nada, xa que ningunha parte dos beneficios das grandes casas do cómic foron a parar nin a David nin a moitos outros compañeiros de profesión.
Abandonado polos seguros de saúde estadounidenses —que, por moito que desde certos sectores dígase, non o cobren todo nin moito menos—, cunha débeda médica importante e sen réditos pola translación dos seus personaxes e as súas historias ao cine, o rexeitamento do Medicaid de cubrir o seu tratamento supuxo o golpe definitivo.
Nese momento, un amigo da familia, Graham Murphy, abriu unha colecta pública de fondos a través de GoFundMe para axudar ao autor e á súa esposa, Kathleen O'Shea, a sufragar os seus gastos médicos. «Leva en recuperación tres anos, está a mellorar aos poucos, aínda coa súa enfermidade do ril, cirurxías menores, e algúns pequenos infartos. Pero Medicaid, que se estaba facendo cargo da súa discapacidade, acaba de abandonalo. Así que vos escribimos para que nos axudedes», escribiu o seu colega. Lograron recadar 120.000 dólares —uns 105.000 euros—.
O 18 de maio, a súa muller informou a través de Facebook que David entrara na UCI. Só uns días despois, na propia páxina de recadación de fondos, explicaba que necesitaran comprar un respirador artificial ante a súa incapacidade para toser ou para aclarar a súa garganta. «Está lixeiramente sedado para facerlle máis doado soportar o tubo na súa garganta», engadiu.
A mala noticia chegou só uns días despois desa actualización. «Peter David faleceu onte á noite. Estamos devastados», indicou nunha concisa mensaxe no que prometía dar máis explicacións máis adiante.
Un revolucionario no cómic de superheroes
O guionista estadounidense, nacido na localidade de Fort Meade, en Maryland, viña dunha familia cunha pesada carga nas súas costas. Os seus avós e os seus pais fuxiran da Alemaña nazi tras sufrir actos vandálicos na súa tenda. Na súa chegada a Estados Unidos, o seu proxenitor coñeceu á súa nai e, o 23 de decembro de 1956 naceu Peter David.
Coñecido sobre todo pola súa longa etapa nO Incrible Hulk, na que demostrou a súa versatilidade e a súa creatividade á hora de dar xiros de temón que lograban manter o interese no personaxe, o traballo de David centrouse especialmente nas dúas grandes casas da industria do cómic estadounidense, Marvel e DC.
A súa contribución ao mundo do cómic é sobresaliente. Desde os seus primeiros traballos longos, na segunda colección de Spiderman, O Espectacular Spiderman, Peter David demostrou unha sensibilidade pouco común nesa época. As causas sociais estaban sempre no centro do seu discurso. Nos seus cómics, os marxinados e os grupos minoritarios tiñan unha presenza sempre destacada. A drogadicción, a delincuencia urbana, o impacto da sida,... Todos os temas que preocupaban á sociedade urbana estadounidense estaban aí.
A David débese unha das historias máis lembradas do trepamuros, A Morte de Jean DeWolff, onde coñece a súa final unha capitá que acompañara a Spiderman durante anos. O guionista demostraba xa aí o seu interese por entrar na psicoloxía dos personaxes. Tanto na detective, coa exploración da súa infancia, como no asasino, evidenciando os problemas saúde mental.
De aí abríuselle a porta para guionizar a Hulk. Co xigante escarlata demostrou David a capacidade inventiva que posuía. Foi capaz de darlle un envorco tras outro a Bruce Banner, facéndoo evolucionar a través de varias etapas que manifestaban as múltiples personalidades do monstro e do humano. Pasou de ser unha criatura bobalicona e infantiloide a un intelixente e maquiavélico mafioso en Las Vegas. E de aí, á creación dunha nova identidade que conxugaba as diferentes facetas psicolóxicas do personaxe.
Todo veu por un paso polo diván. Porque nesa vertente psicolóxica brillou o guionista. Volveu facelo cos seus guións do grupo mutante Factor-X, no que facía pasar a todos os personaxes polo diván do psiquiatra Doc Samson. Nesa serie demostrou outra das súas mellores habilidades: a de conseguir sacar ouro dos personaxes secundarios e esquecidos, deses que ninguén desexaba tocar.
Aí destacou tamén pola naturalidade coa que tratou a homosexualidade de dúas deses personaxes, que lle valeu un premio GLAAD pola representación do colectivo LGTB.
Peter David foi, ademais, creador dalgúns personaxes, como Mestre, un Hulk dun mundo alternativo postapocalíptico, ou Spiderman 2099, unha versión futurista do arácnido que chegou con éxito aos cines na película de animación Spiderman: Cruzando o Multiverso.