O novo Bernabéu recibe a unha Taylor Swift que arrastrará a 140.000 fanes

Fernando Morales MADRID / COLPISA

CULTURA

Atlas

Os concertos poden xerar 150 millóns de euros na cidade

29 may 2024 . Actualizado á 09:43 h.

Trece anos despois, un dos días máis agardados para os swifties españois chegou. Taylor Swift, a muller que conseguiu con The Eras Tour ter a xira máis recadadora da historia, actúa esta noite e mañá ante uns 140.000 espectadores no Santiago Bernabéu. A primeira artista internacional que actúa no templo branco, e que conseguiu que, nos seus arredores, todo un exército de fanes ataviados con abelorios, botas de cowboy e chapeus ábranse paso, aínda que sexa por dúas noites, ao mundo seareiro. E é literal. Se tan só se anunciou nun primeiro momento unha data, a estadounidense conseguiu, ante a gran demanda recibida, que LaLiga cambiase o seu calendario de partidos da última xornada para poder realizar unha segunda actuación. E é que, como din os seus fanes, ela é unha «deusa» que non só é música, senón xa un «movemento», unha «forma de vida» por ver á que moitos están dispostos a gastarse máis de 2.000 euros.

«Vimos da República Dominicana só por vela», contaban dúas amigas que, entre as entradas para o concerto (450 euros), o billete de avión (1.200 euros de ida e volta) e o hotel (1.200 euros), gastáronse cada unha 2.250 euros. A iso hai que sumarlle, aínda que din que pouco á saída da tenda oficial de merchandising, 100 euros que se gastaron en camisetas e bolsas oficiais de Taylor Swift. Para os fanes da cantante, ningúns dos cales fan cola desde este domingo, o que vai pasar estas noites no Bernabéu é un «espectáculo» que non se vai a volver repetir, polo menos a curto prazo. «Non sabemos cando volverá a España nin cando volverá organizar unha xira; levaba trece anos sen vir aquí e cinco sen dar concertos a nivel mundial», asegura outra acérrima seguidora que xa estivo o pasado domingo véndoa en Lisboa e que ten entradas para vela o xoves.

Unha historia coa que Taylor Swift está a percorrer catro continentes, e, cando remate a xira en decembro, daría 153 concertos. Uns espectáculos cos que non só alegraría a vida dos seus seguidores, senón que tamén sería unha grande inxección de millóns para as economías polas que canta. O movemento é tal que só en Madrid esta cita pode xerar ao redor de 150 millóns de euros en concepto de viaxes, aloxamentos, comida e roupa relacionada coa artista ao encherse o Santiago Bernabéu, segundo Carlos Balado, profesor de OBS Business School e director de Eurocofín. Estes cálculos, a condición de que os asistentes teñan un gasto medio de 1.000 euros por concerto. E, a xulgar polo que este martes circulaba polas inmediacións do Bernabéu, onde abriron a tenda oficial da artista, non serían disparatados.

Mari Carmen e Paloma, nai e filla de 50 e 15 anos, respectivamente, acoden aos dous concertos que hai en Madrid. As entradas para cada día custáronlles 220 euros por persoa, pero o seu gasto na tenda oficial de produtos oficiais ascende ata os 589 euros. «Imos cargadas, e agora iremos intercambiar pulseiras da amizade», conta Mari Carmen, que foi quen envolveu á súa filla no mundo swiftie. «Na miña casa só escoita a música de Taylor, e, cando veu a última vez no 2011, non puiden asistir», conta unha nai con máis de 20 pulseiras nos brazos. «Fixemos 213 en total», afirma Paloma, a quen, mentres conta a súa historia, achégaselle outro fan para que se intercambien algunha das que levan.

Un exemplo para seguir

O certo é que ao público swiftie recoñéceselle tamén polo seu outfit. A cantante organizou o espectáculo en dez actos, nos que cantará dous ou tres temas de cada unha das súas etapas desde que lanzou o seu primeiro álbum no 2006. É polo que moitos cualifican de especial esta xira. «Nacín cando ela publicou o seu segundo disco, no 2008, e crecín con ela e a súa música», conta María, unha moza de 26 anos que acudirá ao concerto do xoves e que, a pesar de pagar a entrada de 400 euros en pista, fará dúas noites nas inmediacións do estadio para coller o mellor sitio. Unha vez dentro, a posta en escena de Taylor Swift, para a que utiliza tres escenarios e mobilizou máis de 60 tráileres, estará combinada polos fan project que esta comunidade organizou. Así, a través de pequenos xestos ou mensaxes escritas en papeis, pretenden mostrarlle á artista o cariño e respecto que lle teñen cando ela remate a era lover. «Aí ela dá un discurso no que fala de sentirse poderosa, polo que imos escribir papeis coa mensaxe «You are the power» para dicirlle que ela soa é xa poderosa», conta un dos fanes. E é que non é vista como unha artista máis, senón como un exemplo, unha «raíña» á que seguir en cada un dos seus pasos.

Os catro fitos discográficos de Taylor Swift

«Rede» (2012)  

Primeiro grande aviso. Máis aló do country-pop xuvenil dos seus inicios, con Red, Taylor Swift anuncia que chegaba unha artista enorme. Só por All Too Well xa merece un lugar na eternidade.

«1989» (2014)

O gran disco. Desde o Fever (2001) de Kylie Minogue, o pop sintético non soara tan irresistible desde a cima comercial. Un disco maiúsculo e insuperable repleto de hits.

«Lover» (2019)

A icona. Despois do rexurdir de Reputation (2017), Taylor fixo unha especie de síntese sonora e estética que perfilou á artista que hoxe coñecemos. É o disco da definitiva Cruel Summer.

«Folclore» (2020)

O xiro «indie-folk». Sen avisar e dun día para outro, en plena pandemia sacou un traballo belísimo e inesperado. De ton íntimo e acústico, incluso convenceu a crítica que a había ninguneado.