0003_202402G11P45991

Goya 2024: No sofá de Almodóvar caben o «Acabouse», Gaza, Os Chichos e a dobladora de Sigourney Weaver

l. r. s. REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

ANA BELTRAN | REUTERS

As reivindicacións chegaron á alfombra rosa, á gala e ata á rúa, onde protestaron agricultores

11 feb 2024 . Actualizado ás 10:15 h.

«Aquí, no cine, tamén se acabou». Se a gala dos Premios Feroz evitou o ollo do furacán das acusacións de abusos sexuais contra o director Carlos Vermut, a dos Goya tirouse de cabeza desde o principio coa voz de AnaBelén . A frase chegou na apertura da cerimonia, cando os Javis aínda se desperezaban tras quitarse o pixama de Palomo Spain para lucir os seus tops. A Asociación de Mulleres Cineastas e de Medios Audiovisuais repartira abanos co #Seacabó na alfombra rosa, un complemento co que posaron Cecilia Roth, Marisa Paredes e Isabel Coixet. Outros invitados luciron adhesivos en solidariedade con Gaza. Alba Flores levou a causa ao escenario ao presentar o primeiro premio da noite cun «boas noites e paz para Palestina, por favor».

Fóra, na rúa, outra reivindicación diferente. A dos agricultores, concentrados nas inmediacións da Feira de Valladolid . Alberto Amman acordouse delas á súa chegada, porque, nas súas palabras, «se non hai agricultores, aquí non come nin Deus». Tamén José Coroado fixo referencia ás demandas do sector do campo, «moi deixado da man de Deus».

Protestas distintas, pero non excluíntes nunha noite con moitas apostas a lume e ao negro. De vermello vestiron Rigoberta Bandini, a galega Janet Novás, Inma Cuesta , Belén Rueda (moi idade dourada de Hollywood) e Malena Alterio cun Lorenzo Caprile tan sinxelo como acertado. De negro, Alba Flores, Cecilia Roth e Leonor Watling. Desmarcouse Penélope Cruz, cun espectacular vestido estampado de Chanel. Foi a raíña do encanto xunto a Sigourney Weaver, vestida de verde por Thom Browne. Loles León e Leonor Watling saudaron á estrela estadounidense desde o escenario ao presentar premios coma se fosen unhas groupies máis. «Vin todo o teu», berrou León antes de presentar un dos Goyas, coma se regresase a un episodio de Aquí non hai quen viva. Bayona presentou á actriz como «a raíña Sigourney Weaver». E entón chegou a ovación da noite. «Facédesme sentir como unha verdadeira raíña, pero son unha raíña que leva lentes, así que perdoade», dixo. 

Antes, os tres presentadores lamentaran os Goya perdidos, as candidaturas que non chegaron a premio. Pero fixeron do mal de moitos o seu consolo e sumaron a outros asistentes sen cabezudo a unha gran foto de familia, a dos nomeados que non tiveron sorte e que aínda busca o galardón máis importante do cine español. Os Javis tamén aproveitaron para sentarse e facer terapia no sofá rosa dunha das escenas máis famosas de todo sobre a miña nai, que cumpre 24 anos, e reuniron a Almodóvar e as actrices da longametraxe: Penélope Cruz, Cecilia Roth, María Paredes e Antonia San Xoán.

Os Javis admitían que estaban a vivir a súa gran noite soñada, como anticiparon Amaia e Bisbal versionando a Raphael. E nela brillaron Ana Belén coa súa homenaxe a Concha Velasco e un elegantísimo Salvador Sobral, ao que non axudaba a hora, porque cantou á un da mañá, pero que xunto a Silvia Pérez Cruz coa súa Procuro esquecerche, do mestre Manuel Alejandro (outra vez), despediu aos que se marcharon no 2023. 

E é que o universo Goya é amplo e bizarro. Aquí caben tanto Sigourney Weaver como Estopa co seu Quero ser libre, dos Chichos. Os irmáns Muñoz actuaron vestidos coma se estivesen de reenganche. Libres, libres. Eles e ela.