Así foi a última vez que o buque mexicano Cuauhtémoc, accidentado en Nova York, estivo na Coruña
A CORUÑA CIUDAD











O emblemático veleiro atracou na cidade herculina no 2023 durante a regata internacional Tall Ships Races
19 may 2025 . Actualizado á 14:19 h.O buque escola Cuauhtémoc, que impactou o sábado contra a ponte de Brooklyn, en Nova York, e provocou a morte de dous tripulantes, visitou o porto da Coruña en agosto de 2023 como un dos grandes protagonistas da Tall Ships Races. Con 90 metros de eslora e 258 tripulantes a bordo, foi o segundo buque máis grande da flota participante. A súa impoñente silueta branca, decorada con bandeiras internacionais e decenas de mariñeiros empolicados aos seus jarcias, foi unha das imaxes máis lembradas do evento.
La regata de 2023 foi a décima vez que recalou na cidade herculina. As embarcacións que os veciños e turistas da cidade puideron visitar foron: a coruñesa Juan de Lángara, a portuguesa Veracruz, o uruguaia Capitán Miranda, o Challenge Wales e o Jolie Brise do Reino Unido; o Dar M.odzie.e e o Fryderyk Chopin de Polonia; o Georg Stage de Dinamarca; o italiano Stella Polare; e a española Atyla. Todos estes veleiros teñen moitos anos desde o seu botadura, desde 1913 ata 2000. Tamén estivo o veleiro Nautilus, da Armada Española.
Esa edición comezou en Reino Unido e, tras pasar pola Coruña, continuou cara a Lisboa e rematou en Cádiz. O evento rende homenaxe a un das viaxes históricas de Fernando de Magallanes e Juan Sebastián Elcano, quen realizou a primeira circunnavegación do globo no século XVI.
O buque escola Cuauhtémoc leva o nome do último emperador azteca, cuxo nome significa «Águila que descende.» Desde o seu botadura en 1982, percorreu miles de millas náuticas unindo portos e culturas a través do mar. A súa primeira visita a Galicia foi en 1985, cando recalou en Marín como parte dunha viaxe que incluíu escalas en Oslo, Londres, Ámsterdam e Hamburgo. Entón, o seu comandante destacaba a importancia da navegación a vela na formación naval e o vínculo especial coa Escola Naval española.
A embarcación, construída nos Estaleiros e Talleres Celaya S.A., en Bilbao, ten un desprazamento de 1.800 toneladas, cunha eslora total de 90,5 metros, manga máxima de 12 metros, puntal máximo de 7,4 metros e un calado de 5,4 metros. Ten tres paus, cunha superficie vélica de 2.368 metros cadrados. A velocidade con motor auxiliar de propulsión acada os 10 nós, tendo unha autonomía de 5.280 millas. A capacidade de combustible é de 220 toneladas, a de auga potable de 100 toneladas e a produción de auga doce do barco é de 17 toneladas por día.