Este xoves ás 19.30 horas a entidade acolle a terceira conferencia do ciclo de Francisco Calvo Serraller na que Fernando Marías reflexionará sobre se o pintor pode ser cualificado como barroco
20 nov 2025 . Actualizado á 11:52 h.A Fundación Barrié aborda unha nova edición do ciclo de conferencias Francisco Calvo Serraller, que se celebra cada ano desde 1999 en colaboración coa Fundación Amigos do Museo do Prado. As conferencias son de entrada libre ata completar capacidade e continúan este xoves, o 27 de novembro e o 4 de decembro ás 19.30 horas na sede da entidade na Coruña.
A charla deste xoves ten por título «Velázquez, entre a invención, o capricho e o retrato». Nela Fernando Marías, catedrático de Historia da Arte na Universidade Autónoma de Madrid, reflexionará sobre se podemos cualificar a Diego Velázquez como un artista barroco. «Pintor de temperamento modesto e flegmático, pero sutilmente irónico, e afastado de alharacas e retóricas nos seus lenzos, parecería apartado do que consideramos barroco. No entanto, o sevillano non puido subtraerse aos tempos e espazos dunha corte como a de Felipe IV: a súa relación con dramaturgos e poetas; as súas viaxes a Italia e os seus contactos e admiración por pintores como Caravaggio, Annibale Carracci, Rubens ou Pietro dá Cortona, a súa importación de artistas como Mitelli e Colonna, e os seus arranxos decorativos no Alcázar ou no mosteiro do Escorial demostrarían que non puido obviar o gusto do seu século. As súas ideas artísticas poden servirnos de guía para penetrarnos nalgunhas das súas composicións máis complexas e historiadas, cheas de invencións formais e narrativas, de caprichos figurativos e conceptuais aínda envoltos nun aparello retratístico, de ilusións visuais e de inusitadas e estratéxicas reflexións», é o resumo do relatorio deste xoves.
Fernando Marías é doutor en Historia da Arte pola Universidade Complutense. Exerce como Profesor na Universidade Autónoma de Madrid desde 1976 e como catedrático desde 1993. Especializado na historia da arquitectura e a arte española dos séculos XV e XVII, con especial atención pola figura de artistas como o Greco ou Velázquez. Ten no seu haber case tres centenares de publicacións e artigos de investigación nestes campos. É comisario tamén de numerosas exposicións entre as que destacan: Carlos V. As armas e as letras, O Greco: Os Apóstolos. Santos e tolos de Dios e O Grego de Toledo. Pertence ademais ao Comité Científico do Centro Internazionale di Studi di Architettura Andrea Palladio de Vicenza e é editor da súa revista Annali di architettura. É académico correspondente da Real Academia de Belas Artes e Ciencias Históricas de Toledo e electo da Real Academia da Historia.
As próximas charlas abordarán a Rubens e Bernini
O xoves 27 a conferencia impartiraa Alejandro Vergara Sharp, xefe de Colección de Pintura Flamenca e Escolas do Norte, Museo Nacional do Prado baixo o título «Os barrocos de Rubens» e o 4 de decembro será Leticia Azcue Brea, xefa de Colección de Escultura desde 1700 e Artes Decorativas do Prado a encargada dun relatorio denominado «Bernini. A forza da escultura».