Marineda se reinventa na Coruña: 30.000 metros cadrados máis, 30 novas marcas e 62 millóns de investimento
A CORUÑA
O primeiro centro comercial de Galicia presentou este xoves o novo espazo, unha aposta pola experiencia fronte á «glorificación precipitada» da venda «en liña»
23 oct 2025 . Actualizado á 22:02 h.Primeiro centro comercial de Galicia, segundo de España e cuarto de Europa, Marineda City explora os seus límites e segue crecendo. «Isto non é unha ampliación, é o símbolo da nosa capacidade de reinventarnos», resumiu onte a xerente, Purificación Berdejo, na presentación do novo complexo, amplificado en 30.000 metros cadrados e unha trintena de marcas de alimentación, moda, fogar e tecnoloxía, tras un investimento de 62 millóns que inclúen a compra do chan.
Dous anos en obras co resto da superficie funcionando a pleno rendemento permitiron á propietaria, Merlin Properties, culminar unha operación de calado no seu buque insignia, lugar espremido e gozado polos consumidores para xulgar pola súa estancia media, que supera as tres horas. «É, de lonxe, o centro onde máis tempo están. Porque aquí non se vén só a comprar. Vén compartir momentos en familia, gozar cos amigos, celebrar aniversarios, ver unha peli ou simplemente tomar un café. Que o visitante entre e diga: “Aquí dá gusto estar”. Pero tamén que o comerciante diga: “Aquí dá gusto vender”», recoñeceu ante un centenar de invitados Ismael Clemente, CEO de Merlin, quen defendeu este modelo sostido por pemes e autónomos —«máis do 50% das tendas non son das marcas, senón de pequenas empresas, de comercio de rúa», advertiu—, fronte á «glorificación precipitada» da venda en liña.
Zonas verdes e moita luz
Mercadona, Scalpers, Kiabi, Mango Teen, Primaprix, Starbucks, Bombon Boss, VIPS, Multiópticas, os mobles daneses de JYSK ou o local de mascotas Guaw compoñen, entre retailers, a nova oferta que hoxe se estreará no espazo reformado que ocupou El Corte Inglés ata o verán do 2023. Cheo ao 93% e redeseñado polo estudo L35 Arquitectos, a nova á está salpicada de zonas verdes e organízase ao redor da que xa funciona como gran praza do complexo, bautizada Emilia Pardo Bazán e chamada a ser o novo centro social dos 18 millóns de visitantes que recibe cada ano.
Tamén entrou a luz en Marineda e explicou Ismael Clemente o encontro con Amancio Ortega que alumou o milagre, sendo o CEO un «chavalito con acento andaluz» que ía coñecer a «A Lenda, unha especie de peregrinación laica para ver en persoa ao home máis admirado de España, a referencia de calquera xestor, de calquera tío que estudase Económicas en calquera universidade», narrou o executivo.
«Cos seus pantalóns impecablemente repasados e a súa camisa branca, transmitindo esa sensación de paz consigo mesmo que o caracteriza, de súpeto díxome: “Ese centro que comprastes aquí é moi bo, pero tes que meterlle máis luz natural. Cando poidas. Porque a luz aquí en Galicia é importante. Temos auga, pero non temos tanta luz como vós, e vós tedes luz, pero pouca auga”. Aquilo nunca se me borrou da cabeza», revelou Clemente da orixe do lucernario que ilumina o corazón do xigante comercial.
A ampliación, que suma 800 novos postos de traballo e eleva a 4.000 o emprego directo e indirecto que xera Merlin, naceu de «un movemento defensivo para evitar un buraco negro que puidese acabar vandalizado ao lado do noso centro comercial estrela en España, ou peor aínda, unha comercialización forzada por un inquilino oportunista —explicou Clemente—. Pero na vida é importante non só acertar, senón tamén ter sorte. E tivemos sorte e a operación acabou sendo ofensiva, non defensiva, e rendible en si mesma».