Nauterra ve na FP unha fonte de talento mozo

M. López CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

ANA GARCÍA

FP na Costa da Morte | Ao redor do 80% dos alumnos que fan prácticas nas instalacións do grupo continúan a súa traxectoria profesional alí

26 jun 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Unha fonte «crave» de identificación, captación, incorporación e desenvolvemento de talento mozo con potencial. Iso é a formación profesional para Nauterra, grupo empresarial con sede social en Carballo e presenza comercial en máis de setenta países.

Esta empresa global de alimentación especializada en conservas de peixe ten convenios de colaboración con varios centros educativos da Costa da Morte e a súa contorna, especialmente con institutos que imparten «ciclos de FP relacionados co sector alimentario, mantemento industrial, loxística e calidade», explican. De acordo á oferta de FP dual intensiva publicada pola Xunta para o curso 25/26, o antigo Grupo Calvo colabora co IES Monte Neme de Carballo no ciclo superior de Mecatrónica (22 prazas), co CIFP Paseo das Pontes no medio de Elaboración de productos alimentarios (44) e co IES Ramón Menéndez Pidal no superior de Transporte e loxística (30). Estes convenios, engaden, permiten participar «activamente» na formación de futuros profesionais, aos que ofrecen «oportunidades laborais estables a nivel local».

Este modelo de estreita colaboración empresa-instituto, consideran desde Nauterra, facilita que «os profesionais cheguen cunha preparación moi orientada ás necesidades reais da industria alimentaria, o que favorece a adaptación á contorna produtiva acelerando a integración nos equipos de traballo».

Cifras superlativas

Máis de 105.000 toneladas vendidas de produto rematado, 727 millóns de euros de facturación, 63,9 millóns de EBITDA (beneficio antes de intereses, impostos, depreciacións e amortizacións), preto de 5.000 traballadores, fábricas en tres países e nove barcos en funcionamento. Para manter cifras tan superlativas como as acadadas en 2024, a constante incorporación de novo talento é algo fundamental. É por iso que, cada ano, este grupo empresarial acolle estudantes en prácticas nas súas instalacións, tanto na planta de produción como noutras áreas técnicas e de soporte. É, din, unha experiencia «moi enriquecedora» que beneficia a ambas as partes, xa que se lles ofrece aos estudantes a posibilidade de aplicar o aprendido nunha contorna real. E, ademais, ao redor do 80% destes alumnos en prácticas pasan a formar parte do persoal de Nauterra.

Facer da formación profesional unha alternativa atractiva

Aínda que consideran que a oferta formativa mellorou «» nos últimos anos, desde Nauterra estiman que empresas como a súa teñen «moita máis demanda de talento que a oferta que se recibe». «É importante seguir reforzando a conexión entre a FP e as necesidades reais do mercado laboral, dando a coñecer aos mozos as diferentes alternativas e oportunidades que estudar un ciclo de formación profesional ofrécelles», explican, engadindo que é responsabilidade de Administracións e empresas posicionar a FP «como unha alternativa atractiva».

Formación continua

E se ben formado ha de chegar ese novo talento ás instalacións de Nauterra, ben formado ha de continuar. É por iso que o grupo empresarial dispón dunha Universidade Corporativa propia a través da cal traballa en plans de formación anuais construídos «en base a necesidades previamente identificadas cos equipos». Cada área ou departamento ten as súas, pero desde a compaña ofrecen formación técnica, corporativa ou en materia de habilidades, algo transversal a todos os departamentos. Ademais, promoven iniciativas de aprendizaxe que permitan aos traballadores «estar actualizados nas últimas tendencias e adaptarse aos cambios da contorna».

Esta circunstancia non só afecta ao persoal das áreas de produción, mantemento e calidade, senón tamén a mandos intermedios, cuxo papel, estiman desde o grupo empresarial, é clave «na xestión de equipos e na transmisión da cultura da empresa».

As persoas: unha das tres grandes áreas do seu compromiso responsable

Varios anos antes de que Nauterra substituíse a Grupo Calvo como marca corporativa desta empresa con máis de oito decenios de traxectoria, a compaña trazou unha serie de obxectivos públicos de compromiso responsable para traballar na creación de valor «para o negocio, para a sociedade e para o planeta a través dunha xestión empresarial baseada na responsabilidade». Estes obxectivos foron deseñados con horizonte 2025 e o seu avance é verificado anualmente por un terceiro independente. Tres son as grandes áreas que abarcan, océanos, medio ambiente e persoas, e é nesta última na que se encadran as iniciativas relacionadas coa formación. «Un dos nosos obxectivos nesta materia é ofrecer 36 horas de formación ao ano por empregado, algo que a día de hoxe completouse ao 100%», aseveran.

Compromisos na área de persoas

  1. Chegar a un 30% de mulleres no Comité de Dirección  
  2. Acadar un 44% de mulleres en mandos intermedios
  3. Conseguir 36 horas de formación ao ano para cada empregado do persoal
  4. Reducir un 10% o índice de frecuencia de accidentes laborais respecto a 2018
  5. Reducir un 10% o índice de gravidade dos accidentes
  6. Conseguir que o 100% dos provedores que presenten un risco crítico ou alto de incumprimento social e ambiental sexan auditados por un terceiro independente
  7. Lograr que o 100% dos produtos fabricados e comercializados por Nauterra sexan nutritivos e saudables