Máis de 24 horas de lume calcinan o interior do buque incendiado en Ribeira

Christopher Rodríguez
Christopher Rodríguez RIBEIRA / LA VOZ

RIBEIRA

Carmela Queijeiro

O operativo despregado focalizou os seus esforzos en manter o barco á boia

03 sep 2025 . Actualizado á 10:49 h.

Tras vivirse momentos moi difíciles no porto de Ribeira, o lume acabou calcinando practicamente por completo o interior do arrastreiro Awadi, con bandeira de Mauritania e de 50 metros de eslora. As chamas, que se declararon ás 16.45 horas do luns, comezaron no parque de pesca do barco a raíz dunha faísca de soldadura mentres se estaban realizando reparacións. De aí xurdiu un virulento lume que se estendeu desde a adega ata a ponte de mando. A pesar de controlarse durante a madrugada, os equipos de emerxencias descartaron a posibilidade de sufocalo, focalizando os seus esforzos en manter o arrastreiro á boia.

No porto de Ribeira estiveron desprazadas dotacións dos parques de bombeiros de Boiro e Ribeira, as policías Nacional e Local, Salvamento Marítimo, Guardia Civil, Gardacostas, GAEM de Ribeira e persoal de Portos de Galicia, ente encargado de coordinar a emerxencia. Para apoiar a incidencia mobilizáronse as embarcacións Mar de Galicia, María Pita e a remolcadores Ría de Vigo e Gonzalo S.

Como medio para evitar o afundimento do buque, utilizouse un dos remolcadores desprazados para que empurrase o barco contra o peirao co fin de mantelo estático, xa que estaba escorado cara a estribor e apoiado sobre o porto.

Durante toda a xornada usáronse bombas de achique para que a auga empregada na loita contra as chamas non se acumulase no interior do barco e acabase afundíndoo. Ao fío do mediodía, a dirección da emerxencia solicitou a Salvamento que o remolcador María Pita aproximásese ao barco para achegar máis medios co fin de eliminar líquido do arrastreiro.

Fontes do operativo apuntaron que o lume permanecería activo ata que se queimase por completo a gran cantidade de material inflamable que gardaba o pesqueiro, como madeira, redes ou plásticos. A principal prioridade no porto durante o martes foi manter a seguridade dos participantes na intervención, que non accederon ao foco das chamas ata que melloraron as condicións.

Doutra banda, segundo indicou a armadora, o barco albergaba 20.000 litros de combustible nun tanque, aínda que non se considerou a posibilidade real de que existise risco de explosión.

O perigo da presenza do diésel estaba na vertedura ao mar que podía darse en caso de afundimento. Co obxectivo de liberar carga e facilitar o enderezamiento do barco, unha empresa retirou, usando unha pluma, aparellos, pesos e botellas con líquidos inflamables que había na cuberta. Tras isto, empregáronse xeradores de espuma para combater o lume e requiriuse a presenza dun mergullador para emendar unha vía de auga detectada na válvula de descarga.

Desde Portos de Galicia sinalaron que o arrastreiro se atopaba nunha situación «insalvable» e que o plan consistiu en deixar arder o seu interior.

 Risco de contaminación

O operativo tivo en todo momento un ollo posto en posibles episodios contaminantes, e máis tendo en conta a súa carga de combustible. Co obxecto de evitar unha vertedura, despregáronse barreiras ao redor do buque

Pola súa banda, o Concello de Ribeira realizou un chamamento á poboación para que tomasen medidas de precaución ante o incendio. A Administración local recomendou aos veciños evitar achegarse ao porto e manter as fiestras pechadas en vivendas próximas.

Pasadas as nove e media da noite de onte, o xefe de sección de Seguridade Marítima informou que estivo a falar cos axentes que traballan en Ribeira, quen lle comunicou que se atopaban achicando a auga da sala de máquinas, pero comezou a botar aceites e hidrocarburos pola zona da descarga, o que obrigou a frear o achique polo alto perigo de contaminación. A pesar de que puxeron panos absorventes para poder continuar co achique, esta técnica non funcionou polo que se decidiu parar de evacuar auga. Con todo, continuarase co refrixerado das zonas aínda quentes do barco, ao mesmo tempo que se vixiará para que non suba o nivel da auga na sala de máquinas

CARMELA QUEIJEIRO

A virulencia das chamas obrigou a mobilizar a preto de unha vintena de bombeiros

Debido á entidade do incendio, no porto de Ribeira tamén foi necesaria a presenza de bombeiros do consorcio provincial que se atopaban fóra de servizo para dar a substitución aos seus compañeiros. En total, 15 profesionais dos parques de Barbanza atenderon a emerxencia desde o seu inicio.

Francisco Manuel Sampedro sarxento dos bombeiros de Boiro, explicou que despois de comprobar que, pola súa dimensión, o incendio non se podía extinguir, optouse por dar prioridade a mantelo á boia.

Así mesmo, recoñeceu que por momentos o risco de afundimento foi «grande». Doutra banda, puxo en valor o labor dos profesionais adscritos ao consorcio e de todos os medios despregados que, especialmente durante a xornada do luns, actuaron en condicións extremas.

O arrastreiro foi posto a punto no Freixo antes de recalar na capital de Barbanza

O Awadi, barco afectado polo lume, foi obxecto dunha posta a punto integral levada a cabo nun estaleiro do Freixo meses antes de recalar no porto comercial de Ribeira. O obxectivo desta intervención, indicaron fontes coñecedoras das melloras, era preparar o barco de novo para facerse ao mar despois de ser adquirido por uns novos propietarios.

A intervención durou varias semanas e, unha vez finalizada, o arrastreiro desprazouse ata o porto da capital de Barbanza, onde permanecía amarrado desde o mes de abril.