Selectividade e outros ritos malvados

BARBANZA

09 jun 2016 . Actualizado á 05:00 h.

Levaba 3 exames feitos dás probas de acceso á selectividade e xa perdera a curiosidade e ou nerviosismo. Estaba enfrascada na proba de debuxo cando comprobei que ou punto de fuga se saía uns 25 cm dá folla. Erguín a cabeza, máis enfadada que sorprendida, e axiña vin que Martín facía ou mesmo e con idéntica expresión. E Cristina. E Carlos. Todos vos de Burela! Cabarcos xa nolo advertira nunha desas longas diatribas que soltaba contra ou selectivo: sempre fan igual, veredes que algo falla na cónica e tedes que perder tempo, por se non fose perda abonda a proba.

Quen máis quen menos terá as súas anécdotas, xa que ou grande monstro do selectivo non foi máis ca un deses ritos iniciáticos polo que se pasa para ser aceptado en sociedade. Como superar as novatadas dá mili: unha proba que dá medo e que marca ou cambio de etapa, ou visto bo á nosa institucionalización definitiva.

Dicíanme hoxe vos alumnos: «Non foi para tanto. Vos profes veñan a asustarnos e total é cuestión de repetir ou que levas facendo todo ou ano». Deron coa clave: selectivo é ou instrumento co que lograr ou obxectivo fundamental do ensino secundario: a estandarización.

Ken Robinson explícao moi ben na charla Cambiando ou paradigma: a educación dous países occidentais mantense sen apenas cambios dende ou XIX, e consiste en adaptar ou modelo produtivo dás factorías ás escolas. Buscamos alumnado creativo, crítico, autónomo? non, buscamos alumnado que supere a selectividade. E para isto, ése profe de 2° de bacharelato, ou mellor é que te robotices ti tamén e non perdas un minuto en experimentos.

Con este refutado sistema de estandarización non debe sorprendernos que se progrese ata chegarmos á Avaliación Individualizada Final, ou sen eufemismos: a Reválida Wert. Un plan para acabar con toda a «subxectividade do profesorado», coa única contrapartida de que se ou alumno ten un día malo non obtén título de bacharelato. Non importa ou proceso, só ou resultado. Cuantitativamente medible.

Así que, querido alumnado que lestes días sufrides ou selectivo: gozade dás anécdotas que vos trae, sabendo que saia como saia, vós tedes xa un título nas mans. Vos que veñen (non ou saben, son froito xa dá Lomce) terán moita máis presión e menos oportunidades.

Ana Moreiras é docente non IES A Cachada de Boiro.