Un informe da Xunta sostén que o 60 % dos visitantes do Grove chegan fóra do verán

Rosa Estévez
rosa estévez O Grove / LA VOZ

O Grove

MARTINA MISER

Grazas a diversos eventos, a tempada hase estirado na vila meca desde Semana Santa á Festa do Marisco

08 feb 2020 . Actualizado ás 14:02 h.

Deu O Grove coa clave da desestacionalización? Unha rápida ollada ao Balance do Turismo en Pontevedra presentado pola Xunta de Galicia podería apuntar a que si: segundo ese informe, o 60 % das persoas que visitaron a localidade no 2019 fixérono fóra dos meses do verán. O dato resulta sorprendente e desconcerta mesmo aos hostaleiros mecos, ata que se poñen a facer contas. Fóra do verán cae a Festa do Marisco coas súas multitudinarias colas de visitantes. Fóra do verán caen, tamén, xornadas gastronómicas da centola, ou a ponte de decembro. Tres eventos que atraen visitantes a un municipio no que a campaña se estirou máis aló dos meses de estío para prolongarse desde a Semana Santa ata mediados do mes de outubro.

O Grove figura no informe turístico elaborado pola Xunta como un dos «principais puntos turísticos» dunha provincia que se ve superada en número de viaxeiros pola Coruña, pero que gaña a esta no que a noitadas se refire. Segundo os datos de Pontevedra, o número de turistas incrementouse en 2019 un 6,9 %, ata chegar a 1,7 millóns de viaxeiros. Creceu un 5,2 % o número de noitadas (4,4 millóns).

Nese contexto, O Grove escalaría ata o cuarto posto no número total de viaxeiros recibidos durante o pasado ano. A lista encabézaa Vigo, que recibiu a 427.878 visitantes que realizaron 947.521 noitadas, converténdose no terceiro destino urbano de Galicia. Sanxenxo, a continuación, baixou en número de visitantes (foron 276.787), pero a duración das súas estancias aumentou considerablemente: case cinco puntos, o mellor dato dos últimos cinco anos. Antes de chegar ao Grove, parada na capital provincial. Pontevedra foi o segundo destino urbano que máis creceu o ano pasado, tanto en número de viaxeiros (126.200, un 1,8 % máis) como en estancia media.

Na península meca tamén aumentou o número de viaxeiros: foron 116.092 (3,7 % máis) e realizaron un total de 310.567 noitadas (un crecemento dun 1,8 %). A ocupación creceu un 1,1 % pero a estancia media baixou case dous puntos, segundo o informe da Xunta. O dato máis destacado deste municipio é a importancia acadada polos visitantes fose do que se considera en Galicia a tempada alta. E iso, que aínda queda moito por andar niso da desestacionalización. Para mostra, o peche masivo de hoteis durante o inverno.

O éxito crecente do Camiño de Santiago tamén chega ao Salnés

O balance turístico elaborado pola Xunta conclúe que o 2019 foi un ano excelente para o conxunto da provincia de Pontevedra, onde se rexistrou o mellor dato de visitas da última década. Un dos factores que contribuíron a iso foi o Camiño de Santiago: as rutas que discorren pola provincia acaparan xa o 30 % dos peregrinos que chegan á capital galega. O Camiño Portugués -coas súas variantes que cruzan a comarca do Salnés, a espiritual e a marítima- marca a diferenza (72.357 peregrinos), seguido do Camiño da Costa (22.292), a Vía da Prata (9.201) e o Camiño de Inverno (1.035).

A ría de Arousa segue sendo o segundo geodestino con máis tirón

O informe elaborado pola Xunta recolle tamén datos sobre o crecemento dos distintos geodestinos nos que se ha subdividido Galicia. E aí non causa ningunha sorpresa o feito de que a ría de Arousa siga ocupando o segundo posto nun ránking que encabeza, imbatible, Santiago. Tras a capital galega, a ría convértese en meta de case 1,5 millóns de visitantes. O conxunto ría de Vigo e Baixo Miño sitúase moi preto, no terceiro posto, con 1,4 millóns de visitas recibidas durante o ano pasado. Escalou ata eses números tras experimentar o pasado ano un notable crecemento (13,7 %, segundo os datos facilitados pola Xunta de Galicia). Tamén Terras de Pontevedra, con 590.000 visitantes, aumentou as súas cifras de forma considerable: un 13,7 % máis de turistas durante o pasado exercicio; mentres que Deza-Tabeirós conseguiu atraer a preto de 100.000 persoas.