Así funcionará el bus de las playas de A Illa: billetes a 1,55 euros, gratuidad para niños y jubilados y paradas por todo el municipio

Bea Costa
Bea Costa A ILLA

A ILLA DE AROUSA

Martina Miser

El SIMU conectará O Bao, Carreirón y Area da Secada en una ruta circular desde el 1 de julio al 31 de agosto. El coste para las arcas locales se estima en 13.000 euros. El PP augura que será un «fracaso»

28 jun 2025 . Actualizado a las 14:12 h.

Tal y como se había anunciado, el SIMU, el Servizo de Interese Municipal que permite recorrer en transporte público A Illa, empezará a operar el 1 de julio hasta el 31 de agosto, y este viernes se dieron a conocer todos los detalles sobre su funcionamiento. Se trata de un autobús que cubrirá un itinerario circular diseñado para facilitar el acceso a las playas y enlazará con el servicio transporte regular de viajeros que ofrece la empresa Abalo.

El precio por viaje será de 1,55 euros, «menos dun café», enfatizaba el alcalde, Luis Arosa, que se subió al autobús junto a otros miembros de su gobierno para presentar su última propuesta en materia vial. Los menores de 21 años y las personas de más de 65 podrán utilizar este servicio gratis y aquellos que tengan la tarjeta de transporte de la Xunta podrán ahorrar un 40 % en el billete.

«Todas estas vantaxes tarifarias e a posta en marcha do servizo son posibles grazas ao compromiso conxunto do Concello da Illa, que asume o compromiso de cubrir o déficit de explotación (sobre 13. 000 euros); da Xunta de Galicia, que colabora autorizando o SIMU e integrándoo no sistema tarifario do transporte público galego; e da empresa Abalo, concesionaria que presta este servizo ampliado», según informa el alcalde.

La ruta contará con tres paradas situadas a menos de dos minutos andando de la plaza de O Regueiro y funcionará a demanda, es decir, parará en los lugares que se señalizarán para tal fin cuando haya alguien esperando o cuando un pasajero solicite bajar.

«Grazas a este sistema por demanda, estímase que o bus poderá optimizar significativamente os seus tempos de percorrido, ofrecendo traxectos máis rápidos e eficientes. Mentres que un percorrido completo parando en todas as paradas levaría aproximadamente media hora, ao adaptársenos ás necesidades reais dos usuarios, recortaranse minutos valiosos en cada traxecto, garantindo unha maior fluidez e unha experiencia de viaxe moito máis áxil para todos», añade, Luis Arosa.

Los horarios son orientativos, pero el Concello estableció los siguientes como referencia: las salidas desde O Bao serán a las 15.45, 16.20, 16.55, 17.55, 18.30, 19.10 y 19.45 horas.

En cuanto al itinerario, la secuencia de las paradas es la siguiente: O Bao, Cruce Espiñeiro, Carreirón, Riasón, Cabodeiro, Porto Xufre, O Cantiño, Travesía do Faro, Area da Secada, Testos, Praza do Campo, Cantiño, Porto Xufre, Cabodeiro, Riasón, Carreirón, Cruce Espiñeiro y de vuelta a O Bao.

«Para A Illa este é un paso adiante na nosa visión de futuro. Non é só un novo servizo, é unha aposta clara por unha mobilidade máis cómoda e respectuosa co noso entorno. Deseñamos esta iniciativa pensando nos nosos veciños, para que poidan moverse con maior facilidade, e tamén nos nosos visitantes, para que gocen da Illa sen preocupacións de tráfico», apunta el regidor socialista. Se calcula que el SIMU será utilizado por alrededor de 4.300 personas entre los meses de julio y agosto. Los clientes podrán dejar aparcados sus vehículos en la explanada de O Bao para coger desde allí el autobús y moverse por el pueblo sin atascos ni riesgo de multas.

Frente a las buenas expectativas del alcalde, en el PP auguran ya que el SIMU será un «fracaso» «Coas súas propias cifras, que ao mellor aínda son inferiores como nos tememos, en cada viaxe vai haber dez persoas de media, o que supón 3 ou 4 familias ou 5 parellas que se achegarán ata o Bao cos seus respectivos vehículos. Deste xeito, e dado que hai 7 viaxes cada tarde, van conseguir eliminar uns 30 ou 35 coches do centro cada día, o que consideramos que é unha cifra absolutamente pírrica que non resolve ningún problema», según indican desde el PP.

Tampoco están de acuerdo con que el servicio solo funcione en horario de tarde «o que demostra que quen nos goberna non coñece a Illa, nin cando ben a xente, xa que a partires do mediodía tamén hai un fluxo importante de xente de fóra, ou non ven como están as praias ou os restaurantes á hora de comer?».

Consideran que el coste del servicio para las arcas locales es «un despilfarro máis en toda esta desfeita que están a facer co tráfico». «Ao final a xente, que seguirá vindo á Illa porque somos un paraíso aínda que en menor cantidade por todos os atrancos que están poñendo, nin collerá o bus, que é algo que xa calcula o propio Concello polas cifras que ofrece, nin irá ao centro nos seus vehículos polas restricións ao tráfico. Quedarán no Bao e O Carreirón e os negocios vano notar moito nas caixas». Pese a todo, en el PP opinan que todavía se está a tiempo de corregir al situación piden al alcalde que revierta la situación.