Toca proteger los ríos tras el incendio forestal de Barreiros

M.C. BARREIROS / LA VOZ

BARREIROS

Xunta

La Consellería de Medio Ambiente realiza trabajos a lo largo de 2,5 kilómetros de tramos fluviales ante posibles arrastres de ceniza y de restos de madera quemada

03 oct 2025 . Actualizado a las 10:09 h.

Tras el incendio forestal que calcinó 152,69 hectáreas de monte arbolado en el concello de Barreiros, la Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático, a través de Augas de Galicia, realiza trabajos de protección del dominio público hidráulico en varios ríos para proteger los canales ante posibles arrastres de ceniza y de restos de madera quemada. El Concello ya ha sido informado.

A lo largo de cinco jornadas a contar desde este jueves se actuará a lo largo de 2,5 kilómetros, concretamente en algo más de 1,8 kilómetros en el río Masma, en Rexa, en las parroquias de Celeiros de Mariñaos, en Santa Cristina y en San Xusto de Cabarcos, además de en 448 metros del Rego de Puxigas y en otros 239 metros de otro río, en ambos casos, en tramos fluviales en el lugar de Rexa.

«Os traballos consisten na colocación dun entramado de biomasa, composto por polas e trocos, a modo de barreira que evite ou minimice os arrastres de cinza e chan cara as canles. Asemade, inclúen a implantación de albarradas na canle para reducir a velocidade da auga e reter posibles sedimentos», explican desde la consellería: «Estes labores de protección fluvial para previr arrastres realizaranse mediante a aplicación de ferramentas manuais, o uso de motoserras e tamén co emprego de podadora e minidumper».

Desde Medio Ambiente recuerdan que desde finales de agosto actúan en las márgenes de los ríos para evitar la llegada de cenizas a los canales fluviales de la Demarcación de Galicia-Costa en zonas dañadas por el fuego. «Aplica distintas técnicas para crear barreiras anticontaminación, recorrendo principalmente a cordóns vexetais ou elementos de madeira aproveitando o propio material queimado dispoñible en cada zona», apuntan.

«Augas de Galicia desenvolve estas accións no marco das actuacións de conservación fluvial no dominio público hidráulico das bacías de Galicia-Costa. O fin último dos traballos é protexer os leitos fluviais para favorecer as condicións naturais do ecosistema dos ríos, actuando nas áreas nas que a Xunta ten competencias, fóra das tramas urbanas fluviais de responsabilidade municipal», informa la consellería.