O Rali de Portugal, a escusa perfecta para facer turismo

YES

Nacho Carballeira

Desde o xoves 15 ao domingo 18, unha das carreiras máis apaixonantes axitará esta parte da península ibérica, cunha grande afluencia de afeccionados galegos

11 may 2025 . Actualizado á 22:43 h.

É a quinta proba (de catorce) do calendario do Mundial de ralis, o famoso WRC, que arrincou en Montecarlo o 23 de xaneiro, con Sebastien Ogier como gañador e continuou coas carreiras de Suecia e Quenia, que se adxudicou Elfyn Evans; e a de España, que foi para Kalle Rovanpera. E esta quinta cita é en Portugal, outro dos destinos míticos para os amantes do motorsport. Comezará o xoves 15 de abril e rematará o domingo, día 18.

Horarios e itinerario

Os ralis do Campionato do Mundo prolónganse durante catro días (os do Campionato Galego, por exemplo, como moito, duran un día e medio), o que ofrece unha excelente oportunidade de gozar en varias ocasións non só dos ídolos ao volante, senón da contorna natural no que se desenvolve.

No caso do rali de Portugal, comeza o xoves 15 de abril ás oito da mañá, co shakedown en Baltar (municipio de Paredes, pertencente á Grande Área metropolitana do Porto).

Tras partir de Coimbra, o tramo espectáculo, que se disputará o mesmo xoves, será ás 19.05 horas, con Figueira dá Foz como punto central da asistencia técnica.

O venres, a acción desenvolverase desde as 7.35 horas, co tramo de Mortágua, ao que seguirán os de Lousã (9.05), Góis (9.53) e Arganil (10.41). Un pequeno receso dará paso ás segundo pasadas sobre Lousã (13.05), Góis (13.53) e Arganil (14.41). Outro descanso para reparacións e asistencia técnica enviará aos competidores cara á segundo pasada de Mortágua (17.05), Águeda Sever (18.35) e Sever Albergaria (19.20).

Para o sábado quedan os tramos de Vieira do Minho (7.35), Cabeceiras de Basto (8.35), Amarante (10.25). O receso será previo ás pasadas repetidas sobre Vieira do Minho (15.05), Cabeceiras de Basto (16.05), Amarante (17.55). Lousada pechará o día ás 19.05.

O día final, o domingo, que coroará ao vencedor do Rali de Portugal tras 344,50 quilómetros cronometrados, fará madrugar aínda máis aos pilotos, xa que ás 6.43 partirán de Paredes. Despois pasarán por Felgueiras (7.48), Fafe (8.35) para volver a Paredes (9.58), Felgueiras (11.03) e Fafe (13.15).

A cerimonia de premios terá lugar en Matosinhos, onde está situada a meta oficial da carreira mundialista.

Os puntos máis interesantes do percorrido

Máis aló da relación de tempos e evolución do trazado desde o punto de vista dos pilotos, o rali de Portugal ofrece zonas de interese que os afeccionados galegos recoñecerán pola súa proximidade á comunidade autónoma e por ser escenario de anteriores edicións míticas desta carreira pertencente ao WRC.

Deste xeito, tal como se mencionaba, o xoves arrinca a acción co shakedown en Baltar, unha localidade moi próxima á fronteira con Galicia e onde adóitanse achegar moitos apaixonados galegos, sobre todo cara á zona do kartódromo, porque ademais do paso polo propio circuíto, os equipos completan un tramo co deseño habitual antes de entrar ao percorrido do kartódromo.

A cerimonia de saída do rali celebrarase en Coimbra ás cinco da tarde. Precisamemte, o venres os tramos estarán situados na área de influencia da cidade universitaria portuguesa, que se atopa na zona centro do país luso.

O sábado o rali desprázase cara ao norte, máis preto de Porto, onde está a base de toda a proba, xa que o parque de asistencia e o groso das actividades complementarias está en Matosinhos.

Será a partir deste intre e lugar cando a afluencia de afeccionados galegos nótese máis na proba portuguesa, aproveitando que se celebra unha boa parte durante a fin de semana, circunstancia que se ve reforzada polo feito de que tamén se achega máis a Galicia a carreira.

O tramo que máis afluencia adoita ter é Vieira do Minho, compartido con Cabeceiras de Basto e, posteriormente, Lousada, que ten no circuíto de rallycross un tramo especial no que se reúnen miles de afeccionados.

O domingo celebraranse os tramos máis coñecidos historicamente polos afeccionados de todo o mundo, destacando o paso polo tramo de Fafe, que inclúe o Confurco e o Salto de Pedra Sentada. Este tramo, ademais, será o que peche esta edición do Rali de Portugal, e será no que se celebre a chamada Power Stage (que é a que outorga puntos adicionais pola clasificación deste último tramo).

Pilotos, outro gran reclamo

Dani Sordo será un dos pilotos españois que competirán entre un elenco de luxo acorde co nivel dunha das probas preferidas do campionato mundial de ralis.

Precisamente, en canto aos competidores nacionais, acudirán Jan Solans (Toyota GR Yaris Rally2), Dani Sordo (piloto oficial de Hyundai, cun i20 N Rally2), Alejandro Cachón (Toyota GR Yaris Rally2; é o vixente campión do SCER 2024 e comparte copiloto con Iván Ares, Borja Rozada), Diego Ruiloba (Citroën C3 Rally2), Alexander Villanueva (Toyota GR Yaris Rally2; ten orixe galega).

Os copilotos españois serán Axel Coroado (competirá co portugués Diogo Salvi, a bordo dun Ford Puma Rally1), Rodrigo San Xoán (con Jan Solans), Adrián Pérez (co mexicano Alejandro Mauro, nun Skoda Fabia RS Rally2), o galego Cándido Carrera (con Dani Sordo), o tamén galego Diego Vallejo (co boliviano Marco Bulacia, nun Skoda Fabia RS Rally2), Borja Rozada (acompañando a Alejandro Cachón), Ángel Vela (con Diego Ruiloba, asturianos ambos os), Diego Sanjuán (copiloto de Álex Villanueva), Marc Martí (do mexicano Miguel Granados, cun Skoda Fabia RS Rally2), Alejandro López (compañeiro do uruguaio Federico Ensslin), Rogelio Peñate (co paraguaio Diego Domínguez Junior, nun Ford Festa Rally3) e Enrique Velasco (copiloto do mexicano Ricardo Triviño, cun Skoda Fabia RS Rally2).