Un galego á fronte do deseño de Tous

YES

Israel L. Roca, que traballou para firmas como Zara, Purificación García ou Etro, leva oito anos traballando na marca do oso

01 may 2022 . Actualizado ás 10:23 h.

Di que «é a primeira vez que nomean director de deseño a alguén que non é da familia propietaria». Pero non ficharon a calquera, senón a un coruñés de 38 anos cun currículo de varios folios e gran experiencia no sector. Unha xoia. Israel L. (de López) Roca leva oito anos en Tous e vive en Barcelona, preto de Manresa, onde está a sede principal da firma do oso. «Estiven catro anos facendo accesorios de muller de Zara e foi unha experiencia incrible. Tamén formei parte do equipo de Purificación García, Etro... O certo é que me vin a Cataluña para traballar en Uterqüe e xurdiume o de Tous . Tiven moita sintonía desde o principio. Empecei como responsable de deseño de accesorios, hai dous anos ofrecéronme levar tamén a liña de xoias e fai seis meses ser o director de deseño. É unha gran oportunidade», relata Israel, que está vinculado ao mundo da moda desde o berce. Os seus pais eran axentes comerciais e foron os que introduciron firmas como Wrangler ou Diesel no norte de España. «O irmán do meu avó era o encargado das desaparecidas galerías María Pita. Encántame ir a Galicia e sempre que podo escápome. A terra chama», confesa. 

O OSITO

Israel foise estudar Moda a Madrid e fixo un máster de accesorios. De volta á súa cidade natal apuntouse a un programa de bolsas no estranxeiro da Fundación Barrié e foise a Milán. «Creo que é a primeira vez que lla daban a alguén relacionado coa moda», lembra. Cando falas co xefe de deseño de Tous non queda máis remedio que falar do famoso oso, imaxe da marca. «Conseguir unha icona é o soño de calquera compaña. Ten unha forza incrible, e é un código de marca moi sólido e potente. Hai pouco lanzouse o documental OSO, que evidencia a polarización da icona; hai xente que o adora e colecciona, e tamén hai xente á que non lle gusta nada. O realmente interesante é que non deixa indiferente. Persoalmente creo que a clave está no equilibrio. O oso hai que coidalo (darlle o seu espazo, e non sobrexponerlo). Como icona, ten que evolucionar coa marca, non pode ser algo estático. Estou convencido de que coidándoo, o oso ten moito percorrido. Poderiamos facer unha tese sobre el porque é un tema que esperta moita curiosidade e interese, paixóns e odios», analiza o creador galego. 

NOVA ETAPA TRAS A PANDEMIA

Aos seus case 40 anos tócalle liderar o deseño dunha marca cuxos orixes se remontan a 1920, cando o mozo Salvador Tous iniciouse no oficio de reloxeiro. «Este último ano ha cambiado unha chea porque a pandemia produciu un efecto novo. A compaña ha renovando por completo os espazos de traballo baixo criterios de enerxía que fomentan a creatividade, inspiración, innovación, a saúde e a vitalidade das persoas, incorporando técnicas de feng shui, neuroarquitectura e biofilia. A innovación foi sempre un alicerce para nós, e especialmente neste momento hase convertido nunha vantaxe, pero tamén nunha esixencia. Para min é clave explorar novos códigos e territorios da marca. Van pasar moitas cousas», avanza este galego que domestica osos.