O carniceiro de Vigo que cambiou a vitrina tradicional por Instagram

Daniel Portela Otero VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

Hugo, de Carnicerías Xovencas, utiliza o humor para atraer clientes ao seu negocio

31 jul 2021 . Actualizado ás 23:58 h.

Estea a facer malabares con rotis de pito ou teña unha costela na man, Hugo empeza todos os seus vídeos en Instagram ao berro de «¡Ey, Xovenqueros». Así chama aos seus seguidores ou clientes do seu carnicería, Xovencas, situada en tres establecementos do supermercado Dia en Vigo. Pero, antes que a carne, son o humor e a proximidade de Hugo as que triunfan: «Hai xente que nos segue polo contido de humor e, cando vai cociñar, acórdase de nós e fainos un pedido». Este carniceiro vigués de 33 anos ten claro que, hoxe en día, a vitrina virtual é máis efectiva que a física á hora de atraer clientes ao seu negocio.

Xa antes da pandemia utilizaba as redes sociais para promocionarse, especialmente Facebook, onde acumula 3.000 seguidores. «Durante o confinamento chegamos a atender máis de 1.000 pedidos en 15 días», triunfo que Hugo achaca á súa presenza en Internet. Sabe o alcance que pode ter este medio, por iso tómallo en serio. Cando Facebook se estancó, a finais do ano pasado, el e o seu community xestor decidiron que o mellor sería potenciar Instagram, onde o público que poden acadar é máis novo. Para iso en febreiro contratou a un profesional, encargado de xestionar as redes e gravar e editar os vídeos. Ata o momento, fora autodidacta.

Con poucos máis de 1.000 seguidores en Instagram, xa o recoñecen pola rúa. «Estaba nunha tenda de electricidade e así como entrei pola porta un home dime: “¡Ey, Xovenqueros!” [imita coa súa voz o berro dos vídeos]. O da tenda mírao estrañado e o home respóndelle “Non o coñeces? É o mellor carniceiro de Vigo”», conta entre risos. Esta proximidade é, en realidade, a que busca cos vídeos. As publicacións con ofertas non teñen o mesmo alcance que os vídeos, que roldan os 500 likes de media.

Venderse ben

As ocorrencias de Hugo, como disfrazarse en entroido ou anunciar a carne coma se fose Jackie-Chan, teñen unha intención máis aló de entreter: vender. Con todo, a publicidade non é efectiva sen un bo servizo: «Non hai ningunha carnicería de Vigo que faga reparticións gratis desde Vigo ata Vilagarcía», asegura Hugo, que tamén é profesor de carnicería e charcutería. Algúns dos seus clientes envíanlles fotos da súa carne ou lles escriben, pero isto é sobre todo en privado. O carniceiro cre que á xente lle falta «desinhibirse» e compartir os seus produtos en historias ou en publicacións. Por este motivo moitos quedaron sen elaborados gratis, que Hugo ofreceu o mércores a cambio de que lles mencionasen.

Unha vez a situación pola pandemia háxase relaxado, o carniceiro xa sabe cal será o seguinte paso: «Cando se poida, vaise pegar a min e vai estar gravando case día a día». Polo momento, intenta que as gravacións non interrompan o seu traballo diario. Cunha planificación profesional, cada quince días queda con esta persoa para gravar os vídeos que subirán nas semanas seguintes. Ao pensar nun produto que teña triunfado en Instagram, Hugo nomea primeiro ao sushi de pito, criollo e longaniza. Con todo, despois non o dubida: el mesmo.