Alumnos de centros concertados de Vigo pagan de 90 a 115 euros ao mes polo bus

manu outeiro VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

Os colexios Acacias e Monte Castelo comparten transporte este ano para reducir o gasto

13 sep 2018 . Actualizado ás 17:10 h.

O novo curso académico xa está en marcha e con el regresa un dos principais gastos que deben afrontar os pais dos alumnos cada ano: o transporte escolar. Na maioría dos centros públicos, este servizo está financiado na súa totalidade pola Xunta, pero non ocorre así cos colexios concertados -que teñen máis alumnos na cidade que os públicos- nos que as familias teñen que asumir a totalidade do custo. Nos últimos anos, o prezo por usuario disparouse ata situarse entre os 90 e os 115 euros. Cifras que está a levar a moitas familias a prescindir do transporte público. «É o gato que se morde a cola», resume Jose Manuel Álvarez, xerente da empresa de autocares Autna, que cobre as rutas dunha decena de colexios concertados en Vigo; quen relaciona o encarecemento das tarifas co incesante descenso de usuarios.

Co obxectivo de conseguir un contrato máis beneficioso e reducir o gasto das familias, os colexios As Acacias e Montecastelo, ambos os situados na parroquia de Bembrive, acordaron este ano compartir as rutas que conducen ata os seus centros desde diversos puntos da área metropolitana de Vigo. «Veñen autobuses desde Ponteareas, Gondomar, Baiona, Vigo ou Pontevedra», explican desde As Acacias, que dispoñen duns 200 usuarios e unhas tarifas que oscilan entre os 87 e 102 euros por neno. «É carísimo, por iso compartimos con Montecastelo, ademais tamén ofrecemos medias rutas», comentan desde o centro no que intentan dar todas as facilidades para manter o maior número de usuarios, aínda que «o número de alumnos que o usan é cada vez menor», admiten.

Para fixar o prezo do transporte escolar, as empresas teñen en conta os gastos derivados da súa actividade, suman todos os días de servizo e dividen o custo total entre os meses que dura o curso para que os usuarios paguen o mesmo cada mes. «Sempre vai ser máis barato o autobús que o coche», asevera Álvarez, cuxa empresa se afana por ofrecer as condicións máis vantaxosas aos seus clientes a pesar de que a subida das tarifas é inevitable. «A coidadora e o prezo do gasóleo non é o que máis inflúe no prezo, senón a caída da natalidade porque se reduce tamén o número de usuarios e con eles o de autobuses, polo que co mesmo autocar tes que facer máis quilómetros», explica o xerente de Autna as circunstancias que afectan o sector.

O centro renuncia ao bus

Aínda que a maioría dos centros públicos dispoñen dun servizo autobús escolar subvencionado pola Xunta, os concertados non gozan desta axuda, polo que o pagamento recae directamente nas familias. Na periferia viguesa ven obrigados a ofrecer o servizo para non perder alumnos, pero moitos do centro nunca tiveron autobús e algúns renunciaron a ela pola caída da demanda e a subida do prezo.

A baixa natalidade, reduce o número de usuarios e obriga ás empresas a elevar as tarifas