O caos do ILS desviou fóra de Vigo máis de 30 voos subvencionados polo Concello

Carlos Punzón
c. punzón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

Marcos Canosa

Unhas 5.000 persoas non puideron viaxar nas rutas que contan con apoio municipal para incrementar o tráfico da terminal

01 jul 2018 . Actualizado ás 21:35 h.

Preto de 21.000 pasaxeiros afectados e 165 voos que non puideron operar en Vigo como tiñan programado, é o duro balance que deixa as oito semanas de desconexión do sistema de axuda á aterraxe con baixa visibilidade no aeroporto de Peinador. Os viaxeiros que tiveron máis sorte foron desviados a outras pistas como as de Santiago ou O Porto, as máis sacrificados fixeron mesmo desde Madrid as súas viaxes en autobús, e os peor parados viron como os seus voos eran cancelados ante as previsións de mal tempo que castigaron a Peinador por amais da media histórica no superado final da primavera.

A vía das reclamacións está aberta para os pasaxeiros afectados, pero hai un cliente, o Concello de Vigo, que salvo que emprenda accións contra Aena ou as aeroliñas, verá como parte do diñeiro gastado en atraer compañas aéreas, turistas e promocionar a imaxe da cidade, terá servido en realidade para canalizar usuarios aos aeroportos da contorna, pero non a Peinador. E é que máis de trinta voos que contan na actual tempada estival con apoio económico do Concello vigués, e en menor medida tamén da Deputación de Pontevedra, non chegaron a operar en Vigo nos dous últimos meses por mor da falta de axuda técnica para sortear a néboa nas súas aterraxes. Unhas cinco mil persoas de voos subvencionados que ao final non pasaron pola terminal, que pugna por volver á senda de 1,4 millóns de pasaxeiros que chegou a acadar no ano 2007.

Castigo á ruta catalá

A maioría dos voos apoiados polo consistorio que finalmente non operaron en Vigo foron de Ryanair, compaña que obtén 4,4 millóns de euros das arcas municipais por tres veráns con catro rutas internacionais (Dublín, Edimburgo, Bolonia e Milán Bérgamo) e unha quinta estable a Barcelona.

Precisamente a ruta entre Peinador e O Prat foi a máis prexudicada polo caos do ILS de cantas apoia o Concello, cunha vintena de voos desviados e catro cancelados. Con avións con capacidade para 189 persoas e unha habitual alta ocupación, a ruta catalá deixou de achegar a Vigo uns 3.780 pasaxeiros, que na súa maioría acabaron recalando en Santiago.

Os outros destinos internacionais da aeroliña irlandesa sufriron tamén ata unha decena de incidencias.

Moito menores foron os desvíos da outra aeroliña apoiada polo Concello, Air Nostrum, que sufriu cancelacións na ruta de Valencia , que conta tamén co respaldo económico da Deputación. Iberia, que non entra nos programas de subvención municipal, superou o medio centenar de desvíos e cancelacións, así como a trintena no caso de Air Europa e a vintena no de Vueling .

O alcalde vigués mostrou a pesar de todo o seu apoio ás compañas e culpou ao anterior Goberno e a Aena do caos xerado.

A TAP pon en marcha a facturación a través do móbil nos seus voos de Vigo

A liña aérea portuguesa TAP acaba de incluír a Peinador no grupo de aeroportos nos que é posible facer a facturación en rede a través da súa páxina web e xa que logo eludir a ata agora obrigación de ter que acudir ao mostrador da compaña no aeroporto antes de tomar o voo. Desde 36 horas antes á partida do avión os pasaxeiros da ruta Vigo a Lisboa poderán acceder desde o seu teléfono móbil, comprimido ou computador á web da TAP para facer a facturación do seu billete e elixir asento. Os pasaxeiros que voen con equipaxe a facturar terán que entregalo no mostrador antes de dirixirse á porta de embarque, como no resto de aeroliñas.

A facturación en liña permite rebaixar o tempo de estancia no aeroporto antes do voo, prazo que a TAP establece en 30 minutos ante a porta de embarque tras o filtro de seguridade.

Peinador é o único aeroporto galego que carece de sala VIP

O aeroporto de Vigo é o único dos tres de Galicia que carece de sala VIP para pasaxeiros que voan nas clases de maior prezo e autoridades, tras abrir a súa leste mesmo mes Lavacolla e en xaneiro do ano pasado a terminal coruñesa de Alvedro.

Aena marca na planificación para este ano na súa memoria a intención de sacar a concurso a creación dun espazo similar en Vigo, ademais de en as terminais de Menorca e Forteventura. Pero fontes do xestor aeroportuario sinalan que aínda está por definir as súas características e localización.

A do aeroporto da Coruña ten unha superficie de 189 metros cadrados e a ela poden acceder os titulares de billetes business de compañas e cartóns club asociadas, mentres que o resto de pasaxeiros teñen que pagar 29,60 euros, en ambos os casos obtendo o dereito a permanecer catro horas na sala na que terán cátering gratuíto, prensa, wifi e espazo para reunións. Sálgaa VIP de Santiago recentemente inaugurada atópase na primeira planta, con vistas á pista e plataforma de aeronaves, con servizos similares á coruñesa.