O Congreso rexeita liberar a AP-9 entre Vigo e O Porriño no canto de construír a nova autovía

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO / LA VOZ

O PORRIÑO

XOÁN CARLOS GIL

O Goberno divídese: o PSOE vota en contra da proposta do BNG e Sumar oponse ao vial. O PP abstívose e defende outro trazado para a A-52

14 may 2025 . Actualizado á 00:59 h.

O Congreso rexeitou hoxe reclamar ao Goberno central a liberalización de peaxes na autoestrada AP-9 entre Vigo e O Porriño en lugar de construír no mesmo eixo unha nova autovía entre os dous municipios, cuxo trazado está previsto discorra na súa maioría nun túnel de catro quilómetros e a través dun gran viaduto. Os votos en contra do PSOE e a abstención do PP impediu que prosperase a proposición non de lei presentada polo BNG na comisión de Transportes do Congreso, na que o nacionalista Néstor Rego destacou o aforro en investimento que suporía evitar a prolongación da autovía A-52, así como o menor impacto que sobre o territorio de Vigo, Mos e O Porriño augura terá a construción da nova infraestrutura. «Hai alternativas mellores, máis fáciles, máis rápidas e máis baratas para resolver esa mobilidade diaria», mantivo Rego na exposición da súa proposta, que obtería sete votos, fronte aos quince en contra liderados polo PSOE e outras quince abstencións encabezadas polos deputados do PP.

O PSOE mostrou a súa oposición a que se descarte a construción da autovía por criterios de «desenvolvemento económico e benestar de miles de cidadáns», como asegurou o seu deputado e alcalde da Cañiza, Luis Piña. O socialista coincidiu en cualificar de «grave» a situación da A-55, autovía cuxo primeiro tramo serve para enlazar no Porriño coa autovía que empata en Benavente coa A-6, e que durante anos figurou na cabeza no ránking de viais máis perigosos e de maior sinistralidade de España con máis de 4.000 accidentes e 19 vítimas mortais nos últimos 19 anos, situación que se moderou tras sementarse de radares as súas curvas e limitarse a velocidade nos puntos máis perigosos a 60 e 80 quilómetros por hora para controlar aos 63.000 vehículos que de media utilízana a diario. 

Piña advertiu que a sinistralidade nos apenas quince quilómetros da autovía supera en número ás das provincias de Ourense e Lugo, polo que avogou por executar a construción da prolongación ata Vigo da A-52 de xeito inmediato, tras someterse o proxecto a información pública e solicitar unha forte oposición veciñal, pero tamén o apoio oficial do Concello de Vigo e do seu alcalde, Abel Caballero. O deputado socialista tachou de «absurdo» tratar de cambiar a creación da nova autovía pola liberalización dun tramo da AP-9, pois afirmou que implicaría ter que dar un rodeo de 20 quilómetros aos automobilistas que quixesen empatar no Porriño coa autovía de conexión con Ourense e a Meseta. «Iso non mellorará a seguridade viaria», dixo, mentres criticou ao PP por chegar a propor, incluso a través de Alberto Núñez Feijoo, que non se constrúa a A-52 e canalícese o tráfico pola AP-9 de xeito gratuíto, como hoxe defendeu o Bloque na Cámara Baixa. O deputado socialista cifrou en 390 millóns de euros o custo da infraestrutura proxectada, que dixo «non destrúe senón que crea», para responder á oposición veciñal, cuxas alegacións asegurou serán estudadas unha a unha. «O PP infunden medo con argumentos infundados», concluíu Piña aludindo ás afeccións que poden causar as obras e o trazado.

A deputada viguesa do PP Irene Garrido puxo de manifesto que o Goberno e en especial o alcalde de Vigo deron por «pechado e absolutamente e irreversiblemente en marcha» o trazado elixido para situar a nova autovía. A popular advirte que a parroquia viguesa de Bembrive «resulta seriamente afectada por este trazado», como Mos e O Porriño tamén sufrirían afeccións notables. «Non hai dúbida da necesidade de mellorar a seguridade viaria entre Vigo e O Porriño, pero desde o grupo popular consideramos que a alternativa proposta polo ministerio presenta un impacto territorial e social demasiado elevado», dixo Garrido, que acusou a Transportes de alterar o territorio co seu proxecto e só atender o criterio do goberno municipal vigués. «A proposta actual levaría por diante cincuenta vivendas e afectaría a máis de catrocentas», concretou Garrido para esixir un novo trazado e tamén o traspaso da AP-9 á Xunta e a liberalización da autoestrada entre Vigo e O Porriño. 

O portavoz de Sumar, Verónica Martínez Barbero, mostrouse en contra da ampliación da A-52, polo rexeitamento social que xerou, o impacto territorial que xeraría en Bembrive, dixo, avogando pola mellora da actual autovía, a liberalización da AP-9 e a potenciación dun transporte público efectivo, aspecto este polo que apelou directamente a Abel Caballero.