Os mellores iates do mundo desfilan pola ría de Vigo

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO / LA VOZ

VIGO

Porto deportivo, estaleiros especializados e o efecto chamada convértena nunha  pasarela de luxo

19 ago 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A ría de Vigo hase convertido nunha pasarela na que recalan, reparan e avituallan varios dos mellores iates do mundo, e fan turismo sigiloso ningúns dos invitados dos seus megamillonarios propietarios. O Aviva, a embarcación de case cen metros de eslora do dono do Tottenham Hotspur, Joe Lewis, é o último palacio flotante chegado a Vigo. Atracado no porto deportivo de Marina Davila, no seu interior conta con pista de pádel cuberta, ascensores, luces subacuáticas, sala de piano, moderno ximnasio e camarotes para os 16 pasaxeiros invitados do magnate ao que se lle calcula unha fortuna de 5.300 millóns de dólares.

A dársena de Bouzas, que ofrece xunto a algunha máis na ría servizos exclusivos e amarres de gran calado, con capacidade para navíos de máis de cen metros de eslora, súmase á experiencia en construción naval de estaleiros e talleres expertos que fan posible non só a reparación, revisións e avituallamientos dos iates de primeiro nivel, senón tamén a súa propia construción, como se puxo de manifesto co alumeamento na factoría de Freire Shipyard do Renaissance, o megayate de alugueiro máis caro do mundo, cos seus tres millóns de euros por semana.

A enxeñería e construción naval viguesa creou o que no sector chegou a cualificarse como «unha obra mestra do luxo marítimo», cos seus 112 metros de eslora e capacidade para 36 hóspedes, cuxo custo afrontado polo seu propietario, Gary Klesch, cífrase en 200 millóns de dólares, cunha factura anual de mantemento de 20 millóns.

Made in Vigo

O «made in Vigo» do Renaissance atraeu a outros iates nivel prémium cun efecto chamada, ao que se afirma chegaron a contribuír personalidades como o ex xefe do Estado Juan Carlos de Borbón. Á súa amizade coa familia Ao Zayed, a súa anfitrioa na súa estancia en Abu Dabi, atribúese a elección do porto vigués na primavera do 2021 como punto de reparación do capricho naval de Jalifa bin Zayed, o Azzam, o iate de recreo máis longo do mundo cos seus máis de 180 metros de eslora propiedade do emir de Abu Dabi e presidente de Emiratos Árabes. En máis de 600 millóns de dólares está valorado o navío que conta con 18 suites, discoteca, cine, piscina, spa e ximnasio, todo iso atendido por unha tripulación de sesenta persoas.

A pandemia e a chegada do Azzam semellou abrir a porta dos megayates aos peiraos vigueses, pois en paralelo á reparación da embarcación dos mandatarios dos Emiratos, tamén puxo rumbo a Vigo o máis que exclusivo iate Sailing Yacht A (SYA), un veleiro híbrido de 500 millóns de dólares propiedade do millonario industrial bielorruso Andrey Melnichenko, ao que se lle calcula unha fortuna duns 18.000 millóns de dólares. De recordo de Vigo a embarcación levou un rascazo de aproximadamente un metro no seu casco propinado por un patrón pontevedrés que se achegou demasiado co seu veleiro e uns nenos abordo ao futurista iate. Tras a intención inicial de interpor unha denuncia por uns danos que se antollaban cuantiosos para calquera, o capitán acabou por desistir tras comprobar que ao final se tratara dun arañazo que só deixara rastro de pintura do casco da barca.

Nese mesmo 2021 acumuláronse outras mostras de luxo sobre o mar en Vigo como o Wayfinder, un megayate de alto nivel que se encamiñou a estaleiros Armón para realizar a súa posta a punto. A pesar de as súas dimensións, nivel e capacidade para 30 persoas, o iate en realidade exerce de embarcación auxiliar do Aqua, o navío cuxa propiedade se deu por asignar mediáticamente a Bill Gates. O deseño interior do Wayfinder levou a cabo o estudo vasco Oliver Design, que fixo dobrete en Vigo naquel abril de hai catro anos co Lord of the Highland, un iate reconvertido en hotel de luxo para 40 hóspedes, que opera fundamentalmente en Escocia. E antes de acabar o mesmo ano tamén puxo rumbo aos peiraos olívicos o elegante superyate Solandge, do príncipe Muqrin bin Abdulaziz, ao que lle custou 150 millóns o seu barco de 85 metros habilitado para 12 pasaxeiros.

Unha longa lista

Igual de impresionante foi o paso por Vigo no 2022 do Here comes the sun, iate do empresario polaco de televisión Zygmunt Solorz-Zak, ao que se lle atribúe un capital de máis de 3.800 millóns de dólares. É o maior barco construído polos estaleiros Amels, de Países Baixos, un dos máis recoñecidos mundialmente polos acabados personalizados dos seus encargos.

O Octopus, o oitavo iate máis luxoso do mundo, con heliporto para dúas aeronaves incluído e tamén localización no seu casco para dous submarinos, acadou igualmente as augas da ría viguesa cos seus 126 metros de eslora fai dous veráns. Paul Allen, un dos fundadores de Microsoft onda Gates foi o seu propietario, co título engadido de dono do maior superyate que non estaba en mans dun xefe de Estado.

O Bravo Eugenia, o Starfire ou o Ocean Dreamwalker III, todos eles grandes capitais sobre a auga, foron engrosando nos últimos meses a lista dos iates modelo que desfilaron pola ría de Vigo, convertida en nó náutico do luxo e dos millonarios, como testemuña ademais desde Aldán con cadencia estival o Valoria B do fundador do imperio Inditex.